Google AdWords vagy Facebook?

Erre nem lehet általánosságban válaszolni. Másra való a két felület.

Alapvetően a Facebbokon emberekre hirdetsz pl.: életkor, nem, lakhely, viselkedési szokások.
AdWords-ben pedig olyan embernek jelenítjük meg a hirdetést, aki abban a pillanatban érdeklődik a termékünk/szolgáltatásunk iránt, pl.: laptop vásárlás, szélvédőjavítás 11. kerület.

A kezdők legnagyobb hibája (és sok marketingesé is), hogy eszközben kezdenek el gondolkozni, nem pedig célokban.

Először meg kéne határozni a célokat, célközönséget és utána kell kitalálni azt, hogy a célközönségünket mely felületeken érjük el és ahhoz milyen eszközök bevetése szükséges.

A következő legnagyobb hiba, amit kezdő vállalkozók követnek el, és persze ezt a mai marketingesek is elkövetik, hogy csak az online világban gondolkoznak. Pedig annyi sok jó offline felület is létezik.

Pont tegnap hívott egy potenciális ügyfél. 10 milliós szoftvert szeretnének értékesíteni, de erre legfeljebb csak 50 ember lenne vevő Magyarországon. Facebook-ban és Linkedin-ben gondolkoztak. Én pedig DM levélben és telefonhívásban gondolkoznék a helyükben, hiszen ha nagyjából ismerük azt az 50 vállalkozást akit érdekelhet ez a szoftver, akkor menjünk rájuk sokkal célzottabban.

 

Egy webáruház estében sem feltétlenül olyan egyszerű rávágni azt, hogy x vagy y csatornán érjük el a célközönségünket.

You may also like
Egyéb
Mennyi idő alatt teszed össze a hirdetésem?
Hirdetés-előnézeti és -diagnosztikai eszköz
Egyéb
Miért ne nézegessem a saját hirdetéseimet a Google-ban?