Mennyibe kerül egy kattintás az AdWords-ben?

A kezdő hirdetők legelső kérdése, hogy mennyibe kerül egy kattintás és hogy mikor térül meg a reklámjuk.

Lőjük le a poént, nézzük a kattintási árakat:

AdWords kattintás ár

2015. júliusában 52,48 Ft míg 2018. januárjában 40,81 Ft-ba került egy kattintás az AdWords-ben.
20-25 partnerünk fiókja alapján készült a fenti statisztika.

De, ez közel sem azt jelenti, hogy a valóságban évről-évre egyre olcsóbban lehet hirdetni. Sőt, pont az ellenkezője az igaz. Évről-évre nő a CPC (kattintásonkénti költség), mert egy webáruházat elindítani manapság fillérekből kijön, így egyre több és több embernek lesz webáruháza.

Jóslat

A 2018-as év a dropsippinges KATA-ás vállalkozók éve lesz. Gyakorlatilag, árukészlet nélkül fognak több ezer terméket árulni az interneten, jutalékért cserébe. Bár a 99%-uk ezeknek a webáruházaknak soha sem fog beindulni, mégis azt a pár százezer forintjukat el fogják költeni (eredménytelenül) AdWords-ben, Facebookon.

Az AdWords egy licit alapú rendszer. Röviden: ha te eddig 55 Ft-ot fizettél kattintásonként az első helyért és holnap piacra lép egy új konkurensed aki 65 Ft-ot is megad kattintásonként, akkor te már csak a második helyen leszel. Ha az első helyen szeretnél lenni, akkor a konkurensed 65 Ft-os kattintásonkénti áránál többet kell adnod. Persze a minőségi pontokat is érdemes emelni, mert úgy olcsóbb lehet a kattintás költsége, de alapvetően azért mégis csak egy licit alapú rendszerről van szó, így nem érdemes csak a minőségi pontokban bízni.

 

Konklúzió

A fentiek dacára, mi mégis azért tudtuk 3 év alatt átlagosan közel 12 Ft-tal csökkenteni a CPC-t az ügyfeleinknek, mert AdWords specialisták vagyunk, értünk hozzá, ráadásul több méregdárga statisztikai elemzőprogram előfizetői is vagyunk, amit csak kevesen tehetnek meg. Ha magasak a kattintási költségeid, akkor bízz meg egy hozzáértő AdWords ügynökséget.

Ha érdekel egy kis iparági benchmark, akkor nézd meg ezt az oldalt: https://www.wordstream.com/blog/ws/2016/02/29/google-adwords-industry-benchmarks


You may also like
AdWords árak
Mikor emeljünk költséget?
AdWords árak
Mennyire drága AdWords-ben hirdetni?