Mennyibe kerül kiszervezni az AdWords hirdetési fiókomat?

A rövid válaszom: havonta 5.000 Ft – és 300.000 Ft között is láttam már AdWords-fiók kezelői munkabért

A fenti példa kissé szélsőséges.

AdWords ár:

Havi 5.000 Ft-ért egy semmire sem való munkát kapsz. Ez kb. annyit tesz, hogy az unokaöcs megtalálta a hirdetés feladása gombot és párszor megnyomja. Vagy ha nagyon lelkes, akkor sokszor megnyomja.

A havi nettó 300.000 Ft-os munkadíjnál általában már alkalmazotti státuszról beszélünk. Mo-n pl.: egy szappangyár ad ilyen fizetést.

Meglepő módon, sajnos elég sok vállalkozó hív fel zokogva, hogy AdWords-ben elköltöttek 1-2 millió forintot de nem lett eredménye. Döbbenetes.

A másik döbbenetes dolog, amikor a fenti példát elmondom egy érdeklődőnek, mire az érdeklődő félbeszakít, hogy neki nem az unokaöccse kezelte eddig, hanem a sógora, aki informatikus. Én ilyenkor visszakérdezek, hogy milyen konverziós rátával dolgozott? Mire a válasz egy mély csend vagy sóhaj szokott lenni, majd megkérdezi, hogy: Az mi is?

Nézzük, hogy hogyan jutunk el 5.000 Ft-ból 300.000 Ft-ig.

A kiindulási alap az inkompetens rokon. Ezt követi a szintén inkompetens grafikus, programozó – ez a második szint. A második szint tudása megegyezik az első szint tudásával, csak a második szinten lévők már pénzt is fognak ezért elkérni. No, nem sokat. Tapasztalataim szerint átlagosan 10.000-15.000 Ft / hó. A gátlástalanok 30-50.000 Ft- között is elkérnek.

A harmadik szintnél már az AdWords-fiókkezelő szaktudását is meg kell fizetni. Képességeitől függően változik a díja. Ilyen képesség lehet: marketing-szövegírás, SEO. Az sem mindegy, hogy milyen tapasztalatokkal rendelkezik, azaz hány száz millió forintra felügyelt már. Évi 100.000.000 Ft könnyen összehozható. 416.000 Ft / hó / x 20 ügyfél.

S ezek után figyelembe kell venni azt, hogy mennyi munka lesz az adott oldallal. Esetleg egy 10.000 termékből álló webáruházról van szó, vagy egy landing oldalról? Heti, havi reportálást szeretne a megbízó? Szeretne-e velünk havi rendszerességgel személyesen is találkozni? Folyamatosan változnak az árai és azt nekünk le kell-e követnünk? Mekkora a hirdetési kerete?

Két jó árazási konstrukció is létezik. A legegyszerűbb a havi fix díjazású, és létezik költés utáni fizetés is. Minél többet költ a vállalkozó, annál többet keres a marketinges is. A marketinges munkadíja a költés 8-12%-a körül szokott lenni. Ez sem rossz megoldás, hiszen amíg a ROI pozitív, addig bármennyit költhet a vállalkozó marketingre, így mind a két fél célja a nagyobb költés.

AdWords hirdetési ára

Azt kell tudnod, hogy mire valaki eljut arra a szintre, hogy profin tudja kezelni az AdWords-fiókodat, a saját oktatásába 2-5.000.000 Ft-ot bele kellett már tennie, az ügyfeleivel pedig 100-500.000.000 Ft-ot el kellett már költenie.
Ezért, egy jó szaki nem tud neked havi 10.000 Ft-okért dolgozni.

You may also like
AdWords árak
Mennyibe kerül egy kattintás az AdWords-ben?
AdWords árak
Ha megbíználak téged, akkor le tudnád csökkenteni a hirdetési költségemet?