Mennyibe kerül kiszervezni az AdWords hirdetési fiókomat?

A rövid válaszom: havonta 5.000 Ft – és 300.000 Ft között is láttam már AdWords-fiók kezelői munkabért

A fenti példa kissé szélsőséges.

AdWords ár:

Havi 5.000 Ft-ért egy semmire sem való munkát kapsz. Ez kb. annyit tesz, hogy az unokaöcs megtalálta a hirdetés feladása gombot és párszor megnyomja. Vagy ha nagyon lelkes, akkor sokszor megnyomja.

READ MORE

Szerepelhetek az első helyen, az oldal legtetején?

Igen, ám ez attól függ, hogy mennyire illeszkedik a weboldalad a hirdetéshez, és még egy sor különböző speciális tényező befolyásolja az első helyet. Függ a versenytől is, pl.: a marketing ügynökség kulcsszavakra rengeteg hirdetés versenyez egymással.

 

 Sárgával jelöltem a képen a hirdetéseket:

 

READ MORE

Egyszer már AdWords-öztem, de nem jött be!

Két részre kell bontani a kudarcot:

1.) Alaposan ismered az AdWords-öt? Ismered ezeket a kifejezéseket?

CTR, Remarketing, Konverzióoptimalizáció, ROI, Kizáró kulcsszavak, Pontos egyezés, Általános egyezés, Cselekvésre ösztönzés, PPC, CPC, Márkaépítés, Szoros reverencia, Minőségi pont, stb. Ha ezeket nem ismered, akkor nem is tudsz sikerrel hirdetni.

2.) Minden rendben volt a landing oldaladdal?

Egy webáruházakra specializálódott cég készítette el a webáruházadat, aki a programozáson túl optimalizálta is a marketing rendszeredet? Ez a cég leült veled átbeszélni a marketing stratégiádat, vagy csak azt beszéltétek át, hogy mennyi menüpont legyen, és hogy milyen színű legyen a logód? Van üzleti terved? Ismered a célpiacod pszicho- és demográfiai adatait?

+1 Értesz a KKV marketinghez? Hány millót költesz évente a tudásod fejlesztésére?

READ MORE

Rengeteg AdWords szakember van a piacon, kiben bízzak meg?

Én a Google által elismert szakembert választanék. Az én 2015-ös vizgám így nézett ki:

A többi vizsgámat itt éred el: https://dajka-gabor.hu/ofm/rolunk.php#undefined4 Mérlegeld azt is, hogy mennyire fogod tudni elérni. Hétvégén SOS-ben is el fogod tudni érni? Ünnepek alatt is? Este 8 órakor is? Csak e-mailes ügyfélszolgálat van, vagy van telefonos is?
Tudsz-e vele módosításokról beszélni?Az új termékcsoportod kampányát is felteszi, vagy azért plusz pénz kér el?

A legnagyobb probléma akkor van, ha a webmesteredre vagy a grafikusodra akarod bízni ezt a munkát. Nem fog működni, mert neked marketingesre van szükséged, aki az AdWords-re specializálódott.

READ MORE

Mikor emeljünk költséget?

Vannak olyan esetek, amikor költséget kell növelni, mert megtérül a reklámköltség. Ezt ROI-nak hívjuk. A pénzügyi szférában a ROI a Return on Investment, azaz a megtérülés rövidítése. Ez az arányszám azt mutatja, hogy a megszerzett pénzösszeg nagysága hogyan viszonyul a befektetett pénzösszeg nagyságához. Tehát, ha elköltesz napi 10.000 Ft-ot AdWords-ben és ebből lesz egy 100.000 Ft-os forgalmad, akkor a (konverzió értéke / költés x 100) ez 10% ROI. Ha a termékeken átlagosan 30% haszon van, akkor a nyereségünk 20%, azaz 20.000 Ft. Ebből még ki kell vonni az AdWords szakértő költségét. Szóval ha elköltünk napi 20.000 Ft-ot és ebből lesz egy 200.000 Ft-os forgalmuk, akkor megvan az aranybányánk. Előfordulhat az is, hogy hiába emeljük meg a költségkeretet, nem lesz több vásárlónk. A reklám költése nem mindig arányos a forgalomnövekedéssel. Le kell tesztelni. A marketing első számú szabálya az, hogy: tesztelj, tesztelj, tesztelj!

READ MORE

Ha megbíználak téged, akkor le tudnád csökkenteni a hirdetési költségemet?

Valószínűleg igen. 20-30%-ot gyakran meg tudok spórolni a partnereimnek, mindamellett, hogy növelem a hatékonyságot. Ez havi 1.000.000 Ft-os költés mellett igen jelentős összeg!

CPC csökkentése

2017. junius 2. -án 101 Ft-ba kerültek átlagosan a kattintási költségek.
2017. december 23. -án 67 Ft-ba kerültek átlagosan a kattintási költségek.
33%-kal csökkentettem e ügyfelem CPC-jét, míg a konverziók számát megdupláztam.

UPDATE: (egy pár embernek elgurult a gyógyszere, így közzéteszem a számításomat)
A 33% így jött ki: 101-67 = 34
34 / 101 x 100 = 33,66%

READ MORE

Mennyire drága AdWords-ben hirdetni?

Ez elég változó. Nekem sikerült már 2014-ben 0,64 Ft-ért és 2.000 Ft-ért is hirdetni.

Az AdWords kattintás alapú rendszer, úgynevezett CPC/PPC. Csak akkor fizetsz, ha valaki a hirdetésedre kattintott.
A kattintási költségeket egy valós időben futó algoritmus számolja ki. Több összetevője van. Az egyik ilyen összetevő, hogy mennyire illeszkedik a kulcsszavad a hirdetésed témájához. A céloldal élménye és a várt átkattintási arány is fontos.
Ha nem ismered az AdWords-ben rejlő lehetőségeket, beállításokat, akkor nagyon drága lesz, és folyamatosan optimalizálni is kell a rendszert. No, meg persze attól is függ, hogy a konkurencia mennyit ajánl az adott kulcsszóért, hiszen alapvetően egy licit alapú rendszerről van szó.

READ MORE
1 2