Google AdWords vagy Facebook?

Erre nem lehet általánosságban válaszolni. Másra való a két felület.

Alapvetően a Facebbokon emberekre hirdetsz pl.: életkor, nem, lakhely, viselkedési szokások.
AdWords-ben pedig olyan embernek jelenítjük meg a hirdetést, aki abban a pillanatban érdeklődik a termékünk/szolgáltatásunk iránt, pl.: laptop vásárlás, szélvédőjavítás 11. kerület.

A kezdők legnagyobb hibája (és sok marketingesé is), hogy eszközben kezdenek el gondolkozni, nem pedig célokban.

Először meg kéne határozni a célokat, célközönséget és utána kell kitalálni azt, hogy a célközönségünket mely felületeken érjük el és ahhoz milyen eszközök bevetése szükséges.

A következő legnagyobb hiba, amit kezdő vállalkozók követnek el, és persze ezt a mai marketingesek is elkövetik, hogy csak az online világban gondolkoznak. Pedig annyi sok jó offline felület is létezik.

Pont tegnap hívott egy potenciális ügyfél. 10 milliós szoftvert szeretnének értékesíteni, de erre legfeljebb csak 50 ember lenne vevő Magyarországon. Facebook-ban és Linkedin-ben gondolkoztak. Én pedig DM levélben és telefonhívásban gondolkoznék a helyükben, hiszen ha nagyjából ismerük azt az 50 vállalkozást akit érdekelhet ez a szoftver, akkor menjünk rájuk sokkal célzottabban.

 

Egy webáruház estében sem feltétlenül olyan egyszerű rávágni azt, hogy x vagy y csatornán érjük el a célközönségünket.

READ MORE

Biztos, hogy az Én célpiacom az AdWords-ön van?

Egyáltalán nem biztos. Ebben az esetben a Facebookon lesznek! Mutatok két pédát:
Egy Ray Ban RB2140 113471 napszemüveget Facebookon eladni szinte lehetetlen, míg AdWords-ben gyerekjáték.
A Mucsaröcsögén frissen nyílt étterembe becsábítani a vendégeket AdWords-ben szinte leheteten, míg a Facebookon gyerekjáték.

Nem biztos, hogy csak az egyik vagy csak a másik felületre kell koncentrálni, mert vannak olyan helyzetek amikor a két felület erősíti egymást. Egy marketing szakember tud ebben segíteni.

 

READ MORE

Milyen költségvetéssel kezdjünk el az AdWords-ben hirdetni?

Ez a marketing stratégiádtól függ. Általánosságban elmondhatom, hogy napi 2.000 Ft és 30.000 Ft között szoktam kezelni egy-egy ügyfelem fiókját.

READ MORE

Mi az az AdWords Display hálózat?

Különböző weboldalak, blogok, híroldalak melyeken AdWords hirdetések jelennek meg. Én is üzemeltetek ilyen weboldalakat, ahol AdWords hirdetéseket jelenítek meg.

Tehát én a másik oldalt is képviselem, azokat akik elveszik a pénzt reklámfelületért cserébe az Google AdSense program keretein belül.

READ MORE

Milyen számlát ad a Google?

Nettós számlát fog adni a következő hónap elején. Ez akár 5-e is lehet.

A befizetésekről azonnal ad bizonylatot:

Hogyan tudom AdWordsben letölteni a számláimat?

READ MORE

Mennyibe kerül kiszervezni az AdWords hirdetési fiókomat?

A rövid válaszom: havonta 5.000 Ft – és 300.000 Ft között is láttam már AdWords-fiók kezelői munkabért

A fenti példa kissé szélsőséges.

Havi 5.000 Ft-ért egy semmire sem való munkát kapsz. Ez kb. annyit tesz, hogy az unokaöcs megtalálta a hirdetés feladása gombot és párszor megnyomja. Vagy ha nagyon lelkes, akkor sokszor megnyomja.

A havi nettó 300.000 Ft-os munkadíjnál általában már alkalmazotti státuszról beszélünk. Mo-n pl.: egy szappangyár ad ilyen fizetést.

 

Meglepő módon, sajnos elég sok vállalkozó hív fel zokogva, hogy AdWords-ben elköltöttek 1-2 millió forintot de nem lett eredménye. Döbbenetes.

A másik döbbenetes dolog, amikor a fenti példát elmondom egy érdeklődőnek, mire az érdeklődő félbeszakít, hogy neki nem az unokaöccse kezelte eddig, hanem a sógora, aki informatikus. Én ilyenkor visszakérdezek, hogy milyen konverziós rátával dolgozott? Mire a válasz egy mély csend vagy sóhaj szokott lenni, majd megkérdezi, hogy: Az mi is?

Nézzük, hogy hogyan jutunk el 5.000 Ft-ból 300.000 Ft-ig.

A kiindulási alap az inkompetens rokon. Ezt követi a szintén inkompetens grafikus, programozó – ez a második szint. A második szint tudása megegyezik az első szint tudásával, csak a második szinten lévők már pénzt is fognak ezért elkérni. No, nem sokat. Tapasztalataim szerint átlagosan 10.000-15.000 Ft / hó. A gátlástalanok 30-50.000 Ft- között is elkérnek.

A harmadik szintnél már az AdWords-fiókkezelő szaktudását is meg kell fizetni. Képességeitől függően változik a díja. Ilyen képesség lehet: marketing-szövegírás, SEO. Az sem mindegy, hogy milyen tapasztalatokkal rendelkezik, azaz hány száz millió forintra felügyelt már. Évi 100.000.000 Ft könnyen összehozható. 416.000 Ft / hó / x 20 ügyfél.

 

S ezek után figyelembe kell venni azt, hogy mennyi munka lesz az adott oldallal. Esetleg egy 10.000 termékből álló webáruházról van szó, vagy egy landing oldalról? Heti, havi reportálást szeretne a megbízó? Szeretne-e velünk havi rendszerességgel személyesen is találkozni? Folyamatosan változnak az árai és azt nekünk le kell-e követnünk? Mekkora a hirdetési kerete?

 

Két jó árazási konstrukció is létezik. A legegyszerűbb a havi fix díjazású, és létezik költés utáni fizetés is. Minél többet költ a vállalkozó, annál többet keres a marketinges is. A marketinges munkadíja a költés 8-12%-a körül szokott lenni. Ez sem rossz megoldás, hiszen amíg a ROI pozitív, addig bármennyit költhet a vállalkozó marketingre, így mind a két fél célja a nagyobb költés.

 

Azt kell tudnod, hogy mire valaki eljut arra a szintre, hogy profin tudja kezelni az AdWords-fiókodat, a saját oktatásába 2-5.000.000 Ft-ot bele kellett már tennie, az ügyfeleivel pedig 100-500.000.000 Ft-ot el kellett már költenie.
Ezért, egy jó szaki nem tud neked havi 10.000 Ft-okért dolgozni.

 

READ MORE

Szerepelhetek az első helyen, az oldal legtetején?

Igen, ám ez attól függ, hogy mennyire illeszkedik a weboldalad a hirdetéshez, és még egy sor különböző speciális tényező befolyásolja az első helyet. Függ a versenytől is, pl.: a marketing ügynökség kulcsszavakra rengeteg hirdetés versenyez egymással.

 

 Sárgával jelöltem a képen a hirdetéseket:

 

READ MORE

Mérhető valahogy az AdWords hatékonysága?

Gyakran van az, hogy már máshol is hirdet egy webáruház, és van napi forgalma is. Konverziókat tudok mérni. Ez azt jelenti, hogy miután rákattintott a látogató a hirdetésre, és megveszi a termékedet, akkor a Te webáruházad a kosár értékét elküldi az AdWords-nek. A köszönő oldalra be kell építeni egy kódot, és ez a kód magától elvégzi a szükséges lépéseket. Látjuk, hogy xyz kulcsszó a mai nap mennyit vitt el, és mellette azt is látjuk, mennyit hozott vissza ezen a napon. Ugye te is örülnél annak, ha zty kulcsszavad naponta 4.562Ft-ot vinne el, de 239.113Ft-ot hozna vissza?

READ MORE

Milyen gyorsan lehet az AdWords-ből pénzt csinálni?

Nagyon gyorsan. Akár 2 órán belül is jöhet rendelés. Ez nagyban függ attól, hogy van-e kidolgozott marketing stradégiád.

READ MORE

Mennyi idő alatt teszed össze a hirdetésem?

Változó. Először meg kell értenem a termékedet, a vállalkozásod lényegét. Meg kell keresnem a vállalkozásod vonzó részleteit, előnyeit a konkurenciához képest. Így persze meg kell ismernem a konkurenciádat is, hogy minél hatékonyabb legyen a reklámod.

READ MORE
1 2 3