AdWords Cikkek

A három leggyakoribb AdWordsben elkövetett hiba

AZ ELSŐ HELYEN AZ ÖMLESZTETT KULCSSZAVAK ÁLLNAK

Az AdWords mindig nagyon kedvesen figyelmeztet arra, hogy vegyél még fel kulcsszavakat, hogy több látogatót szerezz, pl.:
“Adjon hozzá 267 kulcsszót
“Juttassa el hirdetését még több potenciális ügyfélhez, és szerezzen további kattintásokat.”

Ez neki biztos, hogy jó, de neked nem. Mi vásárlókat szeretnénk, és nem látogatókat. Egyébként a kezdő vállalkozásoknak is ez a tipikus hibájuk, hogy mindenkire célozni akarnak. A nagy számok törvényében hisznek. “Ha mindenki látja a reklámunkat, akkor valaki csak fog majd vásárolni!” Ez csak a multiknál működik, hatalmas költségvetéssel. A kisvállalkozóknak pontosan, a jól behatárolt célközönségének kell reklámoznia. Ebben is tudunk neked segíteni, sőt ez az első lépések között van. Mi először meghatározunk egy célt, tervezünk, és csak utána építkezünk.

A MÁSODIK HELYEN A HIBÁSAN BEÁLLÍTOTT KONVERZIÓKÖVETŐ KÓDOK ÁLLNAK

Gyakran találkozom olyan AdWords fiókkal, amelyben nincs beállítva a konverziókövető kód, vagy ha be is van, akkor hibásan. A konverziókövető kóddal lehet mérni azt, hogy melyik kampány, melyik hirdetési csoportján belül, melyik kulcsszó hozott vásárlást. Továbbá, hogy a vásárló milyen eszközről jött, melyik napon és mely régiókból. A marketinges szakemberek ezeket az adatokat kiértékelik, és elkezdik optimalizálni a hirdetést, a kulcsszót, és optimális esetben szól az ügyfélnek, hogy mit kellene módosítania a webáruházában, vagy szolgáltatás esetén a weboldalán. Ez igen nagy felelősség és hosszú évek tapasztalatát követeli meg. Mi marketinggel foglalkozunk, és az AdWords az egyik eszközünk.

A HARMADIK HELYEN A HIBÁSAN BEÁLLÍTOTT ANALYTICS FIÓK SZEREPEL

A Google Analytics és a Google AdWords két teljesen eltérő célt szolgál. Az Analytics egy látogatottságmérő felület, míg az AdWords egy hirdetéskezelő felület, mégis az AdWords az Analytics nélkül közel sem annyira hatékony. A kettőt össze lehet kapcsolni. Az Analytics-ben is rengeteg beállítás van, és rengeteg adatot nyerhetünk ki a látogatókról. Az Analytics eredményeit felhasználva nagyon jól lehet optimalizálni a webáruházunkat. Mint pl.: a segítségével ki lehet deríteni azt, hogy miért nem mennek az emberek végig a vásárlás folyamatán, mi történik velük, miután beletesznek egy terméket a kosárba. Volt olyan ügyfelem, akinél 80%-os volt a kosárelhagyás, amit le tudtunk 20%-ra csökkenteni már az első héten. De ehhez megint marketing szemlélet kell, nem elég csak nekifogni egy kampányépítő tudással.

PLUSZ EGY RÁADÁS, MERT MI, MINDIG TÖBBET ADUNK, MINT AMIRE SZÁMÍTASZ

A legtöbb fiókban nincsenek hozzáadva a kizáró kulcsszavak. Egy új számítógépeket árusító webáruháznál például ezekre a kulcsszavakra nem ajánlott pénzt költeni: bontott számítógép, használt számítógép, számítógép szerviz.

Opcionálisan:
legolcsóbb számítógép

Általában nagyon sok a gond azokkal az emberekkel, akik így keresnek rá a termékedre, és csak akkor fognak nálad vásárolni, ha a konkurenciától 20 Ft-tal olcsóbban adod.

Vélemény, hozzászólás?