Dühöngő

A legnagyobb hiba, amit az ügyfeleim elkövetnek

ELŐRE BOCSÁJTOM, HOGY NEM HARAGSZOM EZÉRT. MI MAGYAROK ILYENEK VAGYUNK. LETAGADJUK AZT, AMINK VAN, MERT KÜLÖNBEN BAJBA KERÜLÜNK.

Az új ügyfeleim elég sokszor letagadják a forgalmat, miután elindítottam az AdWords hirdetéseket.
“Háát, nem volt különösebb változás”
“Lehetne jobb”
“Nem tudom, nem sok”
“Többet vártam volna”

Én ilyenkor ezeket a szívemre veszem, és azonnal átírom a hirdetések szövegeit, és a kulcsszavakon is módosítok. Nyilván nem jól szólítottam meg a célközönséget. Nyilván nem jó kulcsszavakat használtam. Nyilván nem jó a hirdetés pozíciója, stb…

5-6 nap elteltével szokott jönni az e-mail:
– Gábor hétfő óta csak 10 megrendelés jött, pedig múlt héten ilyenkor már 30 is volt. Állítottál valamit?”
– Igen, persze! Azt mondtátok, hogy nem volt megrendelés, újra csináltam az egészet”
– Tedd kérlek vissza, mert volt megrendelés, csak nem jól mondta a kollégám”

Az AdWords-nek van konverziómérő kódja, és tudom mérni a megrendeléseket. Viszont ez nem mindenkinél működik. Van olyan partnerem, akinek fizikai boltja van Pesten, a belvárosban, és így nem fogja a vásárló a webáruházban megrendelni, hanem beszalad érte. Van olyan partnerem aki bonyolultabb dolgot árul, ezért a rendelések 90%-át telefonon adja le a vásárló, pl.: hogy passzoljon az alkatrész mérete, típusa. Van olyan partnerem, aki több milliós kelléket árul, és vásárlás előtt a vásárló még 3-5x egyeztet a bolttal (kedvezményt kér, érdeklődik a garanciális feltételekről, ki akarja próbálni).

VAN MÉG EGY KEDVENCEM. EZÉRT MÁR HARAGSZOM!

Vannak olyan webáruház tulajdonosok, akik 6 hónap vagy 1 év kísérletezgetés után döntik el, hogy ide profi kell, mert csak heti egy megrendelésük van. Én belevetem magamat a marketingbe, kijavíttatom velük a webáruházuk betegségeit, felépítem az AdWords kampányaikat.
4-8 nap elteltével meg is érkeznek az első vásárlók. Azért nem milliós tételekben vásárolgatnak, de már van valami mozgás.
Szépen látom az Analyticsben azt is, hogy honnan jöttek.
Megírom az e-mailt, hogy szerintem jó úton vagyunk, menni fog ez! Erre visszajön kérdésként, hogy az AdWords-ből jöttek? Csak mert Ő megkérte 5 ismerősét Facebookon, hogy osszák már meg az FB oldalát.