Magán

A marketing tanácsadó

Egy marketing tanácsadó együtt dolgozik a vállalkozókkal és közösen létrehozzák és meg is valósítják a marketing stratégiát. A stratégia általában a “core of the business”-re összpontosul, azaz az alap szolgáltatásra, termékre. A tanácsadó segít létrehozni az üzleti tervet, meghatározza a marketing üzenetet, megállapítja a marketingmix-et.

Marketingmixnek (vagy marketing-mixnek) nevezzük a marketingeszközök különböző kombinációit, amelyeket a vállalkozás a különböző piaci helyzetekben alkalmaz

Ezek után a vállalkozás elkezdi megvalósítani a marketing stratégiát, a tanácsadó pedig figyeli az eredményeket. Ha kell, be is avatkozik.

A marketing tanácsadó ismeri a fogyasztói magatartást, ismeri a célpiacot, pozícionálja a terméket vagy szolgáltatást annak érdekében, hogy minél több eladás történjen.

A jó marketing tanácsadó nem csak kreatívan, hanem analitikusan is gondolkodik.

A marketing tanácsadók sokszor specializálódnak 1-1 területre, pl.:

Online marketing

Közösségi média marketing

Nonprofit marketing

Szövegírás

Direct Response Marketing

A marketing tanácsadó segíthet a speciális szakértelmével, külső meglátásaival.

A marketing tanácsadók egyedül és csapatban is dolgozhatnak. Képzettek a marketing, az üzlet, a kommunikáció és a pszichológia területén. A marketing kiszervezésének megvannak az előnyei, pl.: a vállalkozás a felszabadult kapacitását termékfejlesztésre fordíthatja.

Vélemény, hozzászólás?