KKV Marketing Videók

A megfelelő marketinges megtalálásának az evolúciója

A videó leirata: Marketingest találni nehéz. Jó marketingest találni pedig nagyon nehéz. Sokszor a vállalkozó nem is tudja azt, hogy kire, mire van szüksége. Ebben a videóban a keresés fázisaival fogok foglalkozni.

Üdvözöllek, én Dajka Gábor vagyok, marketing szakértő, és most a megfelelő marketinges megtalálásának az evolúciójáról szeretnék beszélni.

Rengeteg vállalkozóval beszéltem már erről az évek során. Talán a kedves nézőben most azonnal felmerül az a kérdés, hogy Gábor, miért nem te csinálod akkor ezeknek a vállalkozásoknak a marketingjét? – Mert véges a kapacitásom, nem lehet mindenki az ügyfelem. Valamint, nem minden vállalkozás szakterületéhez értek, pl.: rendezvény marketinget soha sem tanultam.

A megfelelő marketinges megtalálásának az evolúciója:

1.) Józsi szomszéd, aki ingyen csinálja
2.) Olcsó marketinges vagy jutalék alapján mókoló
3.) Olcsó marketinges vagy  jutalék alapján mókoló
4.) Normál áru marketinges, de nem passzolnak össze
5.) A vállalkozó megtalálja a hozzá való marketingest, majd közösen elkezdenek egy rendszert építeni

Igen, a kettes és a hármas pont megegyezik. Sőt, szívem szerint, még egyszer megismételném.

Mi ezzel az evolúcióval a baj?

Nos, elsősorban a pénz elégetésén túl az elszalasztott időt már soha nem lehet visszaszerezni, mint ahogyan az elszalasztott vevőket sem.

De talán a legnagyobb probléma ilyenkor az, hogy sok helytelen információt hoz magával az új kapcsolatba a marketingsérült ember. Életszerű ilyenkor az is, hogy a 4. szakaszban a marketinges legfőbb dolga az, hogy a hamis vagy fél információkat a helyére tegye a vállalkozó fejében. Ez nem biztos, hogy sikerül, de az 5. szakaszban azaz következő marketingesnek már sikerülni fog, mert a 4. marketinges ezt megágyazta.

Visszatérve a pénzre. Sokszor találkozok pénzügyi tragédiákkal, hiszen mire a vállalkozó eljut a megfelelő marketingesig, addigra már alig marad pénze. Lényegében milliókat szór el kóklerekre.

De nem lehet hibáztatni csak az önjelölt szakikat, mert kettőn áll a vásár. Sok esetben a vállalkozó is hibás, hiszen azt reméli, hogy fagyi pénzért valaki felépít neki egy rentábilis vállalkozást.

A jutalék alapú marketingben nem érdemes reménykedni, mert egy jó marketinges nem fog ilyenekkel szórakozni. Én is dolgoztam már jutalék alapon, nem is egyszer. Mindig az lett belőle, hogy a vállalkozó elfelejtett pár rendelést jóváírni. Cégben való részesedés már egy sokkal jobban járható út.

Ha eddig azt hitted, hogy az általam felvázolt evolúciós lépcsőn csak előre lehet lépkedni, akkor vedd elő a humorérzéked. Bizony, visszafelé is lehet lépkedni. Gyakran találkozom olyannal, amikor a vállalkozó az 5-ös lépcsőfokon áll, de gondol egyet, és inkább lelép az első lépcsőfokra. Ilyen eset pl. az, amikor a vállalkozó rájön arra, hogy neki van egy nyomdász ismerőse, aki éppen munkát keres így átadja inkább neki a hírlevelezést, Facebook kommunikációt.  

Ilyenkor szoktak olyan mondatok születni, amelyekben legalább 1 hiba van, de gyakori a mondatonkénti 3 hiba is. A komplett irka firkában a hibák száma 10 db-tól kezdődik. Ilyenkor persze rendkívül gyorsan be is szokott szakadni a vállalkozás, és az ügyfél visszamegy a marketingeshez.