Nemrég volt egy marketing szakterületen dolgozó férfi, aki megpróbálta azt bizonygatni az oldalamon, nekem és a követőimnek, hogy ő bizony nagyon jó szakember, és mindenki más pedig rossz. Azzal érvelt, hogy ő 10 Facebook oldalt kezel és összesen 380.000 követője van. Persze mondanom sem kell, hogy azonnal megnéztem ezeket a Facebook oldalakat, hátha valami olyasmit tud, amit elleshetek tőle. Vagy esetleg valami csúcsszuper alkalmazást írt, amit meg tudnék tőle vásárolni. Vagy netalántán olyan videókat készít, amitől eldobom az agyamat és azonnal megkérem, hogy forgasson nekem is egyet, sok pénzért.
Sajnos nem jött be a számításom. Átnéztem pár általa kezelt Facebook oldalt, és mindenhol ugyan azt láttam. Helyesírási hibáktól hemzsegő, árakciókkal és nyereményjátékokkal teli Facebook oldalakat. Átlagosan ezeket az oldalakat 38.000-ren követték. Ez valóban jóval több, mint az én követőimnek a száma, ebben igaza volt. Viszont a rossz kommunikációval láthatóan mindegyik partnerének az üzlete haldoklott. Volt egy 4 csillagos hotel partnere is. A sok-sok nyereményjáték és árakció után már azt kommunikálták, hogy kiadó az egész hotel 6 vagy 10 főnek, már nem emlékszem pontosan. Persze megnéztem a likeolók, megosztók és kommentelők profilját. Tisztán látszott, hogy olyan emberek lépnek interakcióba a Facebook oldalaival, akik biztos, hogy nem tudják megfizetni azokat a termékeket, szolgáltatásokat.
A likeold ezt a bejegyzést, majd oszd meg és kommentben írd meg, hogy kész típusú emberek is lehetnek egy célközönség. Nincs ezzel a szegmenssel semmi baj. Ők is termelhetnek hasznot, pl. úgy, hogy egy reklámokkal teli híroldalra irányítod őket, ilyen címmel, hogy: Olvasd el ezt a cikket és tudd meg hogy milyen megdöbbentő dolog történt ezzel a fiúval
E szegmenst a legjobban Kasza Tibor tudja kiszolgálni.
Vizsgáld felül időként a Facebook oldalad célközönségét. Nézd meg azt, hogy kik lépnek interakcióba az oldaladdal. 10 perc alatt 10 ember profilját át tudod nézni. Nézd meg azt, hogy hol dolgoznak az oldalad rajongói, nézd meg a fényképeit. Ezt konzultáció során én is meg szoktam csinálni. Sokszor megdöbben a vállalkozó azon a tényen, hogy azért haldoklik a vállalkozása, mert nem a célcsoportját sikerült megszólítania.
Ha érdekel ez a téma, akkor a luxus kommunikáció című videómban hallhatsz még pár tippet. Köszönöm, hogy megnézted ezt a videót, szia!