KKV Marketing

Az unalmas vállalkozásod, unalmas árakciója helyett

Az árakcióval rengeteg baj van. A legtöbb kereskedő rendszerint elrontja, mert nincs mögötte marketing. Sok kereskedő azért csinál árakciót, mert mást nem tud. Mert más stratégiát vagy marketing eszközt nem ismer. Azt hiszi, hogy majd 10% kedvezmény lázba hozza az embereket, pedig nem. Az árakció butít és nyomorba dönt.

Ilyet mindenki tud:
Ebben a hónapban minden termék 8%-kal olcsóbb
Ezen a héten az xy 2.000 Ft-tal olcsóbb

Nekem ügyfeleim vannak. Mindent tapasztalatból írok, és nem amerikai cuccokat majmolok.

Persze tudom, hogy most rengeteg ember lelkébe belegázoltam, de ez a valóság. Az igazság fáj. Több helyről hallom, hogy a vállalkozások 95%-a az első öt évben tönkremegy Magyarországon. Ennek én helyt adok. Én vidéki vagyok, egri. Nálunk semmi sincs Pesthez képes. Ha pizzát akarsz enni, akkor 1-2 normális hely van. Ha hamburgert akarsz enni, akkor szintén 1-2 normális hely van. Ha márkás ruhát akarsz venni, akkor csak egy jó márkás bolt van. Ha normális sportcipőt akarsz venni, akkor csak egy helyen tudsz venni. Discóból is csak egy van. Normális fagyizóból is csak egy van. De, a normális is csak úgy normális, hogy a rosszhoz képest jobb. Van egy plázánk, ami nem túl nagy. Itt hetente csődbe megy egy üzlet, pedig nálunk semmi sincs, és mégis csődbe mennek a vállalkozások. Tudod, hogy mindegyik hogyan nyit ki? “Nyitási akció -30-40% kedvezmények!!!!”
Legalábbis ezt ragasztják ki a bolt üvegfelületére, és ezzel le is van tudva a marketing.
Eltelik 1-2 hét, az akció még kint van, de vásárló egy darab sem volt.
Eltelik 1-2 hónap, az akció még mindig kint van, és jó esetben is ha 10 vásárlójuk volt.
A 3. hónapban matricát cserélnek:
“Végkiárusítás 50-80%-os kedvezménnyel!!”
És 12 perc alatt szétkapkodják a boltot.

Tehát, mivel 12 perc alatt szétkapkodták a boltot, és úgy vezettem fel a cikket, hogy semmink sincs, így azt a következtetést lehet levonni, hogy:
Igény lenne rá

További tanulság: Egy vállalkozás mögé marketinget kell tenni, különben becsődöl.
Ez már régóta nem működök:
A “jó bornak nem kell cégér”
és ez sem:
“Ha jó a termék akkor nem kell reklámozni!”

És persze szégyellősnek sem szabad lenni. Sajnos ez a második betegségünk.
Már gyerekkorunkban büntetnek azért, ha kilógtunk:
“Állj be a sorba!”, “Ne lógj ki!”, “Csináld azt, amit a többiek!”

Valamint: “Ne dicsekedj!”, “Ne mond el senkinek sem, hogy hol voltunk nyaralni!”

Irodalom és matematika órán pedig megmondták, hogy mit kell gondolni egy versről, és hogy, hogyan kell megoldani egy matematikai feladatot. A saját gondolatunkat büntették.

S mikor megnyitod a vállalkozásodat, akkor eszed ágába sincs gondolkodni és dicsekedni. Sőt még talán szégyelled is, mert azt hiszik, hogy egy csaló bűnöző lettél. Egy pitiáner kis ügyeskedő szélhámos, aki Isten tudja, hogy miből kereste meg a bolt nyitásához a pénzt.

Pedig ehhez az kell. Hangosan kell ordítani, hogy miben vagy jobb, mint a többi szakember, vagy hogy miért jobb a vásárlónak, ha nálad vásárol, mint ha a konkurensednél. Gondolkodni kell sokat, hogy hogyan építsd fel a marketing stratégiád, mert erre nincs megoldóképlet.

Ki kell állni az árakció soraiból! Ki kell lógni a sorból! Máshogy kell csinálni, mint a többiek!
Dicsekedned kell! Mindenkinek el kell mondanod, hogy a kis csapatodat hová vitted el a hétvégén!

Gondolkodj! Hogyan lehetnél jobb, több és más, mint a konkurensed?
Mi rengetegszer szembesülünk ezzel a problémával, sokszor egy-egy vállalkozásnak mi találjuk ki az alapjait.

Vélemény, hozzászólás?