Webáruház Marketing

Bajban vannak az elavult gondolkodású webáruház tulajdonosok

Mi a marketing?

Ezt már nagyon sokan, sokféleképpen meghatározták. Az én egymondatos verzióm a következő: Minden olyan tevékenység, ami ügyfelet hoz és nem árt a vállalkozásnak.

Mi az a tartalommarketing?

A saját egymondatos verzióm: Olyan tartalmak előállítása, amely megszerzi és hosszú távon fent is tartja a célközönség figyelmét azért, hogy értékesítés történjen. Mind a két definíciómról alkotott véleményemet azért ennél sokkal hosszabban ki tudnám fejteni. Üdvözöllek, Dajka Gábor vagyok, marketing szakértő és most arról szeretnék beszélni, hogy mekkora bajban vannak az elavult gondolkodású webáruház tulajdonosok.

A webáruház tulajdonosok 90%-a nem is sejti, hogy mekkora bajban lesz, ha nem tudja, akarja tartani a lépést a trendekkel. A munkám során rengeteg vállalkozóval találkozom. Vannak köztük sikeresek és sikertelenek is. Nem akarok demagóg lenni, de szerintem egy olyan vállalkozóval sem találkoztam az elmúlt 12 évben, aki azt mondta volna, hogy: Gábor, készítettünk 30 videót és 100 cikket a vállalkozásuk oldalára, ennek ellenére csődbe mentünk, mert nem volt elég ügyfelünk.

A tartalomgyártás az többről szól, mint valaminek csak a létrehozásáról.

A végcél valamilyen médiatermék előállítása, de ha nem egy kétes minőségű dolgot akarsz alkotni, akkor egy folyamaton kell keresztül menned. Ez a folyamat pedig nagyon építi a személyiségedet és a szaktudásodat is. Megtalálod a hangodat, valamint személyesen, és telefonon keresztül is, hatékonyabb értékesítő leszel. És még számos előnyben fürödhetsz. A médiatermék lehet szöveg, podcast, videó, kép. Ennek az útnak a bejárása évekbe telik. Gyártás közben fogod megismerni igazán a célközönségedet, hiszen a közönség, kegyetlenül őszinte. Nem feltétlenül a rosszindulatú, frusztrált emberek kommentjeire gondolok, hanem a többi visszajelzésre. Videó esetén a közönség megtartása egy jó kiindulópont. Blogszövegek esetén pedig például az, hogy hogyan rangsorol a Google. De ezeket még sokféleképpen lehetne elemezni. Persze, az elemzések mit sem számítanak akkor, ha az üzleted forgalmával elégedett vagy, és a vásárlók visszajeleznek, hogy megnézték az xy videódat, vagy elolvasták az xy szövegedet és emiatt döntötték el, hogy tőled vásárolnak.

Az igénytelen tartalom is tartalom?

Azért az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy láttam már olyat is, aki napi rendszerességgel, sőt naponta többször is közzétett igen nívótlan tartalmakat és jól megél ebből, mert a mennyiség valahogyan legyőzte a minőséget az évek alatt. De ezt neked nem javaslom. Ezt csak úgy mellékesen mondtam, mert a tartalommarketingnek igenis csak akkor állj neki, ha van értelmes és releváns mondanivalód. Máskülönben többet ártasz, mint használsz.

Sajnos egyre több webáruházba futok bele, aki él a tartalommarketing eszközével, de mivel a „szövegíró” az elmúlt 10 évben egy könyvet sem vett a kezébe, olvashatatlanul ír unalmas dolgokról, így nevetségessé teszi a webáruházat.

Gondold el, hogy a saját oldalad követői körében te lehetsz a címlapon. Ez egy hatalmas fegyver. Megvan az a jelenet amikor Arnold Schwarzenegger a Terminátor 2 című filmben egy irodaház ablakából egy Minigun-nal lövöldözött? Na, pont ekkora fegyvered lesz és ebből az következik, hogy hatalmad is.

53-mas szorzó

Ha csak heti egyet publikálsz egy éven keresztül, akkor 365 nap múlva 53 publikációd lesz. Ez valószínűleg 53x több, mint ami a versenytársaidnak van.

Persze, azt is tudjuk, hogy a nap végén már nincs ereje a vállalkozónak még tartalmat is gyártania. Sőt, azt is tudjuk, hogy ha az elmúlt 10 évben nem volt a tulajdonosnak könyv a kezében, akkor nem fog menni az írás sem. Behozni a lemaradást a könyvek tekintetében, jó pár év. Ilyenkor azt szoktuk javasolni, hogy bízzon meg valakit a tartalommarketinggel, ne hagyja ki ezt a nagyszerű lehetőséget. Valamint, azért a lelkesedéssel is gondok szoktak lenni. Az első 1-2 cikk megírása után, a szorgalom alábbhagy.

Vélemény, hozzászólás?