Minél személyesebb egy honlap, annál jobban kedvelik a látogatók, annál kellemesebben érzik rajta magukat. Mindenki szereti azt érezni, hogy valami pont neki szól, hogy az, akitől megvásárolja a terméket, pontosan tudja, hogy ő, mint vevő mit érez, mire van szüksége.
Viszont a személyreszabás (perszonalizáció) nem annyira egyszerű, mint amilyennek elsőre hangzik. Ha nem megfelelően fogunk hozzá az átalakításhoz, akkor csak minimális eredményt kapunk. A legfontosabb, hogy mindig elsősorban az ügyfélre kell figyelni: át kell gondolni a célközönségünk minden jellemzőjét a legapróbb részletekig.
1. Reszponzív weboldal
Manapság már minden honlappal rendelkező vállalkozó legalább egyszer hallotta azt a kifejezést, hogy reszponzív honlap. Ez ma már alapkövetelmény, hiszen rengetegen interneteznek telefonon, ami nyilván más arányokat használ, így fontos, hogy a honlapunk ne csak számítógépről, hanem egyéb eszközökről is tökéletesen olvasható legyen. De a személyre szabott honlap nem csak ennyit jelent. Több más módja van annak, hogy kényelmesebbé tegyük a mobilos felhasználók vásárlását: használjunk közösségi média bejelentkezési lehetőséget, helyezzünk el azonnal hívó gombot, hogy a felmerülő kérdéseket azonnal megválaszolhassuk.
2. Személyre szabott céloldalak
Ahhoz, hogy egy hirdetésünk maximálisan célt érjen, nem csak jól kell megszólítani az ügyfelet, hanem az is nagyon fontos, hogy ha már rákattintott a linkre, olyan oldalra érkezzen, ami tartalmazza is a hirdetésben felajánlottakat. Tegyük fel a következőt: egy influencer megoszt a közösségi oldalán egy képet a termékedről, legyen ez például egy parfüm. Leírja, hogy mennyire tetszik neki, és ajánlja a követőinek. Felkelti egy olvasó figyelmét, rákattint az oldalra, ahol viszont semmi további információt nem talál, a honlapon már nem szerepel az influencer ajánlata, sőt, mivel a vállalkozás nem csak parfümökkel, hanem kozmetikumok forgalmazásával is foglalkozik, az érdeklődőnk az általános főoldalon nem találja azt, amiért a honlapra kattintott.
Vagyis kifizettük a hirdetést, fel is keltettük az érdeklődést, mégsem lett belőle vásárlónk. Ahhoz, hogy ne csak egy újabb látogatót szerezzünk a honlapra, hanem valódi vevőt, fontos, hogy személyre szabjuk azt a céloldalt, ahova a hivatkozásra kattintva érkeznek. A fent említett példában például arra vágyik az érdeklődő, hogy az oldalon elolvashassa az influencer részletes véleményét, megtudhassa, miért épp azt a terméket kellene választania, és természetesen azt is, hogy mennyiért és hogyan juthat a parfümhöz. Ne keverjük össze ezeket az érdeklődőket azokkal, akik például google keresés útján jutottak a honlapunkra, hiszen ők már céltudatos keresés után találtak a termékre. Ezzel szemben egy influencer hirdetés célcsoportja nem tudatosan keres egy terméket, hanem a hirdetés jóvoltából jön rá, hogy szüksége van rá. Mindig gondoljuk át egy-egy hirdetéssel kapcsolatban, hogy kit, milyen szituációban, és hogyan tud a legjobban megfogni.
3. Testreszabott hirdetések
A felhasználók böngészési előzményein alapuló hirdetések kihagyhatatlanok a jó marketingből. Az emberek hajlamosak arra, hogy felkeresik a megvásárolni kívánt terméket, bele is helyezik a kosárba. A vásárlást mégsem indítják el, mert közben elbizonytalanodnak a termék ára, a regisztráció kötöttsége, vagy a kevés információ és fizetési lehetőség miatt. A termékre viszont szükségük van, így a kereséseiken alapuló hirdetés (remarketing) nagyon sokszor visszavezeti őket a vásárláshoz.
4. Időponthoz és alkalmakhoz igazodó weblap
Semmi nem sugallja jobban azt, hogy a vállalkozás naprakész és megbízható, mint egy modern, rendezett, felhasználóbarát és reszponzív oldal. Szabjuk teljesen a vállalkozásra és – ami még fontosabb – a célközönségre a honlapunkat. Vegyük figyelembe a közelgő ünnepeket, alkalmakat, ragadjuk meg rögtön a látogató figyelmét egy aktuális, időponthoz igazodó ajánlattal. A virágárusok két legforgalmasabb időszaka a február és a május, ekkor ugyanis a Valentin-nap, az anyák napja és a ballagások miatt megugrik a kereslet. Használjuk ki ezeket az időszakokat, fogadjuk naprakész akciókkal a honlapunkra látogatókat, ajánljunk rögtön a főoldalon romantikus Valentin-napi csomagot. A jó honlap mindig követi a naptárat, éppen ezért nagyon fontos, hogy a már lejárt ajánlatok azonnal kerüljenek le a weblapról. Nincs is kiábrándítóbb, mint egy oldal, ami még áprilisban is rózsaszín szívekkel van tele. Nem csak naptárhoz, hanem napszakhoz is igazodhatunk: éttermünk honlapján délben ajánljunk ebédmenük, este kényelmes, a hosszú munkanap után házhoz szállítható vacsorát.
5. Személyre szabott felugró ablak
A felugró ablak az egyik legfigyelemfelkeltőbb eszköz, amit a honlapon elhelyezhetsz. Ajánlhatsz akciókat, kuponokat, feliratkozási lehetőséget, termékcsomagokat. De amennyire hatásos eszköz, annyira el tudja ijeszteni a felhasználókat, ha nincs megfelelően használva. Ilyen eset, ha pl. a látogatónak többször is felugrik. Van azonban lehetőség, hogy a látogatások számához kössük a felugró ablakokat, vagyis beállítsuk, hogy csak az első látogatás során hívja fel a figyelmet az ablak. Ez az első látogatóknak szóló köszöntés teszi személyessé a honlapunkat, ráadásul elkerüljük annak lehetőségét, hogy a túl sok reklám miatt hagyja ott a weboldalt a már odaszokott látogatónk.