KKV Marketing

Egy webáruházra keresőt rakni öngyilkosság!

Kivéve persze, ha jól van beállítva:

a.) Legyen Live a kereső, vagyis ahogy gépel a vásárló, úgy adja ki a találatokat a mező

b.) Ha nincs eredménye a keresésnek, azt logolja a szerver, és a megjelenítő oldalon legyen telefonszám, vagy visszahívás kérésére lehetőség!

 

A szervernek azért kell elmentenie a sikertelen találatokat is, mert abból iszonyatosan sok következtetést lehet levonni. Egyszer az érdekesség kedvéért beállítottam a saját magam által tervezett és programozott webáruház motorban, hogy mentse el ezeket a FALS találatokat. 2 nap után ránéztem. Egy világ omlott össze bennem. Egyrészt az emberek nem tudtak leírni helyesen egy csomó terméket, másrészről ilyenek voltak:

telefontartó, akumlátor, fényes lámpa, mécsestartó

Ezek az emberek nem találták meg azt, amit kerestek, pedig mindenből volt raktáron!

A telefontartó telefontokként, az akumlátor akkumulátorként, a fényes lámpa LED lámpaként, a mécsestartó gyertyatartóként szerepelt nálam.

Pénz az ablakba, mert a vásárló nem találta meg amit keresett, pedig volt!

 

Ha még nincs élő keresőd akkor beszélj a programozóddal. Én ezt: http://www.w3schools.com/php/php_ajax_livesearch.asp alakítottam át. Írd be a h betűt és meglátod, hogy mire gondolok. Lehet hozzá képet, és árat is tenni, vagy bármit ami a fantáziátokat elbírja.

 

Néhány hazai példa:

Emag.hu

 

Edigital.hu

Továbbá mérd a keresési kifejezéseket. Egy bérelhető rendszerbe belefejlesztetni nem tudsz, de egy Google Analytics-ot simán rá tudsz kötni.

Ehhez menj az Adminisztrálás / Beállítások megtekintése részlegbe:

A lekérdezési paraméterbe kell beírni a változót.

 

Írj be valami keresőszót a webáruházadban, és akkor hasonlót kapsz:

valami.hu/index.php?route=product/list&keyword=iphone&description=1

valami.hu/shop_search.php?search=iphone

 

A két fenti példánál a lekérdezési paraméter a keyword és a search.

 

Fontos, hogy az Analytics hivatalosan csak legalább 24 óra elteltével képes feldolgozni az összes infót. Míg az évi 150.000 dolláros (kb 37 millió forint) prémium Analytics (https://www.google.com/analytics/premium/) előfizetésnek is kell 1-2 óra hossza, max 4 óra. Tehát csak másnap tudod letesztelni a keresést, hogy működik-e (vagy bármi mást).

Az adatokat a Viselkedés / Webhelyről indított keresés / Keresési kifejezésekben tudod megnézni.

 

Egyéni kereső:

Ha semmi sem jó neked, akkor akár egyéni Google keresőt is tehetsz a webáruházadra. A webáruházad saját keresője nem intelligens, így ha a látogató elüt egy karaktert, vagy rossz szót használ pl.: egy szinonimát és nem elég kitartó az új kereséshez, akkor buktad az üzletet. A Google Egyéni Keresője kiváló megoldás lehet erre. Kombinálhatod is a dolgokat. Ha a webáruházad saját keresője nem vezetett eredményre, akkor a hibaoldalon felajánlhatod a látogatónak az egyéni Google keresést. Egyébként az egyéni kereső csak a te weboldalodon keres, és vannak fizetős szolgáltatásai is. Nézd meg: https://cse.google.hu/cse/

Tagged