Tartalomgyártás

Erősíts rá a sztereotípiákra, adj el életérzést!

Mi emberek, borzalmasan előítéletesek vagyunk, ami egyrészt jó, másrészt rossz.
Joe Navarro volt FBI ügynök a könyveiben nemcsak a testbeszéd megfigyelésére oktat minket, hanem magára az egész ember külső megjelenésére is.

Ha meglátsz a valahol egy olyan embert aki festékes munkásnadrágot visel, akkor jó eséllyel azt fogod róla gondolni hogy festő, vagy legalábbis olyan helyen dolgozik, ahol festenek.
Ha meglátsz egy öltönyös embert nyakkendőben, hátra fésült hajjal egy bank előtt telefonálni, akkor jó eséllyel fogod azt hinni, hogy vagy ott dolgozik, vagy ott ügyfél. Akárhogy is, Ő egy üzletember, nem pedig festő.

Tehát az emberek skatulyákban gondolkoznak, amit kár lenne kihagynod a webáruházad kommunikációjában.

Nézzünk meg pár példát:

Ékszer webáruházad van? Készíttess magadról csillogó fényképeket, amiben kiöltözöl, és a legkeresettebb ékszereket tartod a kezedben.

Táplálék kiegészítőket? Ne csak a fehérjeporok képét tedd ki, hanem a legizmosabb alkalmazottad képét miközben fogyasztja.

 

Ezeken ne akarj változtatni vállalkozóként, mert nem tudsz. Sőt ezek veled dolgoznak, nem ellened! Sugalld a sztereotípiákat! Sohasem úgy reklámozunk, hogy csak a termék képét tesszük ki, mert az senkit sem érdekel. Mi emberek, embereket akarunk látni! Neked úgy kell csinálni, hogy az ember, a fotóalanyod jól érezze magát a termék használata közben. Mosolyogjon, élvezze a terméket, máskülönben egyes vásárlók kiszúrják azt, ha a fotóalany csak kényszerítve van. De ha nem is tudják megmondani, hogy kényszerítve van, a vásárlóban akkor is negatív érzelmeket kelt. Erről – Scott Kelby A digitális fotós – című könyvében olvastam, de a Az agyukra megyünk! – Brainfluence – 100 neuromarketing tipp a vásárlók meggyőzésére – című könyvben is megtalálható.

 

Az életérzést is add el, ne csak a terméket!

Vannak olyan termékek, ahol nem feltétlenül jó vagy nem feltétlenül akarsz ráerősíteni a sztereotípiákra, mert akkor eladhatatlan lenne a termék, vagy legalábbis nagyon leszűkítenéd a célközönséged.

A futócipő ilyen termék. A futócipőnél nekem egy nagyon sovány de fitt ember képe jelenik meg, illetve másodjára egy nagyon kövér és egyáltalán nem fitt ember képe jelenik meg. Ha futócipő boltod van, és egyetértesz velem, akkor ne a terméket promózd, hanem az életérzést.

Mutatom:

Ne ezt és így:
Nike futócipők akcióban -20%

Hanem ezt és így:
Végre itt a tavasz, fuss a barátnőddel egy láb kímélő cipőben, melyre most 20% kedvezményt adunk. Pletyizzetek és érezzétek jól magatokat futás közben.

Uram!
Ön dönt. Érje el a célját, meg tudja csinálni. Képzelje el, ahogyan reggelente kikapcsolódik egy kis futással, és mindeközben egyre erősebb lesz. Ezen a héten ajándék edzéstervet és ingyenes házhozszállítást adunk ajándékba.

 

Ha vitamint árulsz, akkor egy izmos, egészségtől kicsattanó embert állíts be, amint épp mosolyogva kezdi a napot a vitaminnal. Vagy egy komplett családot fotóztass le!

Szerszámokat árulsz?
Ne csak ilyen képekkel kommunikálj:

Hanem, ilyenekkel is:

 

Alkoholos italt árulsz? Fényképeztess le egy embert, amint egy kényelmes székben élvezi az alkoholt.

De, persze, minden rád van bízva, csak élvezze valaki/valakik a terméket. Az meg már csak részlet kérdés, hogy 45 vagy 50 fokos az itóka, 25mg vagy 2000mg c-vitamint tartalmaz a tabletta, és hogy mágnes feje van-e a csavarhúzónak.