NEM CSAK WEBÁRUHÁZAKNAK
Íme a módszer:
1.) Új vásárlók szerzése
2.) Nagyobb kosárérték elérése
3.) Régi vásárlók visszacsábítása
A legtöbb vállalkozó ebben az egy taktikában gondolkodik: Hogyan tudna minél több vevőt szerezni. Pedig ez a legdrágább vevőszerző módszer. Minden egyes alkalommal új vevőket kell elérned és rá kell venned őket a vásárlásra. Ezt csinálhatja egy gép is. Pl.: feladsz egy hirdetést a Facebookon, majd remarketinggel utánanyúlsz. De ezt csinálhatja egy call centeres is, hideg hívásokkal. Persze a vállalkozásod első időszakában muszáj ebbe rengeteg energiát energiát fektetni, nincs mese. Ám, amikor már megvan mondjuk az első 100 vevőd, akkor nekik újra és újra el tudsz adni. Velük sokkal könnyebb dolgod lesz, hiszen már egyszer megbíztak benned, és már ismerik a vállalkozásodat, ellenben az új vevőkkel, akik még bizalmatlanok. A régi vevőket többféleképpen tudod visszacsábítgatni. Indíthatsz nekik e-mail marketinget. Indíthatsz nekik olyan remarketinget, amelyet csak azok kapnak meg, akik már vásároltak nálad. Választhatod a hagyományos postai DM-et is. Vagy egyszerűen fel is hívatod őket telefonon. Persze a fenti taktikákat ki kell dolgozni. Ha csak hirtelen ötlettől vezérelve írsz nekik egy levelet, akkor az kevésbé fog hatékonyan működni.
A nagyobb kosárértéket Cross-sell-el és Upsell-el lehet elérni.
A Cross-sell a keresztértékesítés. Nagyon jól működik ez Pl. egy fényképezőgép vaku webáruházban. A termékoldalon a vaku alá ki van írva, hogy jelölje be ezt a négyzetet, ha szeretne hozzá venni elemet 1.250 Ft-ért. Naná, hogy szeretne a vásárló! Mi csináljon vele elem nélkül?
Az Upsell sem utolsó taktika! Ez egy hazai szappanos boltban nagyon jól működik (igen, az a szappanos bolt). Ha beleteszel a kosárba egy 50 ml-es illó olajat, akkor a kosár oldalon felugrik egy ablak: A 100 ml-es illóolaj 1.560 Ft, most pedig +98 Ft-ot ráfizetéssel a 200 ml-eset küldjük el! Naná, hogy +98 Ft-ért mindenki a dupla akkorát választja!
A McDonald’s az összes felsorolt módszerrel él:
– Új ügyfeleket szerez Pl.: Tv reklámokon keresztül
– Visszacsábítja a korábbi vásárlókat kuponokkal
– Upsell: Kéred nagyobb üdítővel?
– Cross-sell: Ketchup-ot kérsz a hasáb mellé?
Te mikor állsz neki a stratégiád összerakásának? Hidd el, van értelme.