Ez egy igen összetett és kényes téma. A szituáció a következő: Van egy offline vállalkozásod ami jól megy, majd melléd költözik a konkurencia és ugyanazt csinálja, mint te.
Ez az üzlet, legyen mondjuk egy fodrász szalon.
Mivel eddig nem volt konkurensed, így nyilvánvalóan elkényelmesedtél. Eddig teljesen természetes volt az, hogy hozzád jönnek hajat vágatni, festettni. Sem az árakkal, sem pedig a vásárlókkal nem finomkodtál, hiszen már több mint egy éve teljesen jól megy minden. Reklámra sem költöttél igazán. Megvolt a kialakított rutinod is. Reggel kinyitottál, beengedted az alkalmazottakat, este pedig bezártál. Napközben pedig végre tudtál egy kicsit magaddal is foglalkozni.
Majd egyik napról a másikra 30 méteren belül megnyílt egy csili vili fodrász szalon. A konkurensnél van törvásárlói kártya és a fodrászok száma kétszer több, így a vendégnek nem kell várnia annyit, mint nálad. Akár hogy is ragozzuk, az új szalon sokkal jobb.
Ehhez hasonló esetekkel igen gyakran keresnek meg vállalkozók.
Ilyenkor nem vagyok könnyű helyzetben.
Alapvetően 5 dolog közül tudsz választani:
1.) A meglévő szolgáltatásodat teljes erődből reklámozod
2.) Új szolgáltatásokat vezetsz be, majd azokat a reklámozod
3.) Átalakítod az üzleted a konkurensed példájára
4.) A konkurensed alá mész az árakkal
5.) Feladod az üzleted, mented a menthetőt
Az első pont, sok pénzbe kerül és csak akkor lesz hatásos, hogy ha jobb vagy a konkurensednél.
A második pont már sokkal jobban járható út. Viszont az új szolgáltatás lehet hogy pénzbe fog kerülni ha pl.: szaktudást igényel, amire ki kell képezni az alkalmazottat ésvagy ha gépet kell venni. Majd ezt be is kell reklámozni.
A harmadik pont is járható út valószínűleg. A törzsvásárlóinkat tudjuk vele megtartani.
A negyedik pont, miszerint óriási kedvezményeket adsz. A konkurencia alá mész az árakkal. Talán ez a leggyakoribb megoldás. Egy darabig rendszerint be is szokott válni, de inkább csak a becsődölés idejét tudod vele kitolni, mert hosszú távon a minőség olcsón nem fenntartható. Vagy ha sok pénzed van és szeretsz játszani, akkor kivérezteted a konkurensed akkor ha tudod azt, hogy nincsenek tartalékai.
Az ötödik pont sokszor a legjobb döntés akkor, ha törzsvendégeid elhagytak téged és neked nincs pénzed az első, második és harmadik pont megvalósítására. Ez egy nagyon nehéz döntés, hiszen az üzletedhez érzelmek kötődnek.
Sajnos sokszor találkozok olyannal is, amikor a vállalkozó hitelt vesz fel és reménykedik abban, hogy majd maguktól jönnek az új vendégek.
Egy jó marketing tanácsadó segít meghozni a döntést. Hiszen objektíven látja a helyzetet és azt is látja, hogy a vállalkozó mire képes, milyen lehetőségei vannak.
Tehát egy marketing tanácsadó egy pár órás konzultáció után lehet hogy milliókat spórol a szakmai véleményével. Nem kötelező megfogadni a tanácsadó meglátását, de legalább tisztába leszel a lehetőségekkel.
Persze ezt az egészet el is tudod kerülni, úgy hogy folyamatosan fejleszted magad, munkatársaid és az üzleted. És persze akkor is reklámozol ha tele vagy, mert a marketinget nem csak akkor kell elővenni, amikor kétségbeesel, mert nincs forgalmad.