Magán

Hasznos lesz az, amit csinálni fogsz?

Vállalkozás indítása előtt állsz, tele vagy reményekkel, tervekkel és képzeletben már a Tesládat vezeted, hiszen van egy nagyszerű ötleted. De, várj egy kicsit!

A vállalkozók többsége a nulladik lépésnél már elrontja a vállalkozását. Pedig sok esetben csak egy egyszerű kérdésre kéne felelnie: Hasznos lesz az, amit csinálni fog?

Rengeteg vállalkozó menekülne meg a csődtől ha a vállalkozása ötletét objektíven látná.

Pl.:  Képzelj el egy várost. Képzeld el ennek a városnak a főutcáját. Ezen a főutcán teljesen átlagos boltok, vendéglátó helyek vannak.

Jön a vállalkozó és látja azt, hogy a vendéglátóhelyeknek van forgalma. Mindegyik étterem teljesen átlagos magyaros étterem. Rántott hús, csontleves, pörkölt, Somlói Galuska és társaik a kínálat.

Gondol egyet a hősünk és ő is nyit egy kisebb éttermet, melyben zöldséglevest, rántott húst és pörköltet kínál.

Szerinted ez hasznos vagy nem hasznos?

Nem. Ez nem hasznos. Sőt, haszontalan és én ezeket parazitáknak hívom. Egyszerűen élősködni akar, a tortából úgy venne el egy szeletet, hogy az elkészítésében nem segített. Nem ért hozzá és azt hiszi, hogy biztonsági játékot játszik. Ez a stratégia akkor működik, ha valójában nagy a piac. Az esetek 70%-ában a piac sokkal kisebb, mint ahogy azt a parazita gondolja.

Ellenben ha kiveszi a részét a munkából, akkor parazitából szimbióta lesz.

Ha az éttermes példánál maradunk, akkor legközelebb figyeld meg azt, hogy a multik hogyan csinálják. Ha valahol megjelenik a KFC, akkor 1-2 hónapon belül megjelenik a Burger King ami pedig a McDonald’s-ot vonza. A sorrend felcserélhető.

Ez pedig azért van így, mert a konkurensek erősítik egymást ebben a formában.

Egy egyszerű példa: Apa megéhezik, és egy Whopper menüre vágyik. Anya ki nem állhatja a Burger Kinget, de a KFC-ért oda van, a gyerkőc pedig egy sajtburgert enne. Ahelyett, hogy anya leszavazná apa ötletét, közösen elmennek enni egy jót.

Ha a képzeletbeli városunk étterem sorára gondolunk, akkor érdemes lenne valami mást csinálni, mint a többiek. Pl.: egy pizzázót, hamburgerezőt, tésztázót. És ezen kívül még nagyon sok mindennel ki lehet tűnni a tömegből. Ez a pozicionálás.

A pozicionáláshoz érdemes egy marketing tanácsadó segítségét kérni.

Vélemény, hozzászólás?