A videó leirata: Ismételten a marketing egyik alappillérjéről lesz szó. Ez pedig nem más, mint a tulajdonságok és előnyök. A legtöbb vállalkozás kommunikációja dögunalom, és hatástalan. Hoztam most egy trükköt, amivel könnyen fel tudod dobni a hirdetési szövegeidet. Üdvözöllek, Dajka Gábor vagyok, marketing szakértő és most arról szeretnék beszélni, hogy hogyan dobd fel a vállalkozásod kommunikációját.
A legtöbb szolgáltató tevékenységlistát készít, pl. vállalunk magas feszültségű villanyszerelést, tűzvédelmet, villámvédelmet, érintésvédelmet. Engedélyszámunk No431.
És persze a legtöbb termékleírás így néz ki: 12 megapixel, 32 gigabite ram, 3d fej, másolási kapacitás 50 lap per perc.
Ezek a szövegek lényegretörőek és egyszerűek, ugyanakkor nem hozzák lázba az érdeklődőt. Nem vonzóak, az olvasóban nem mozgatnak meg semmit. Ilyenkor szoktak jönni olyan magyarázatok a vállalkozóktól, hogy direkt ilyen egyszerűre akarták megcsinálni. De, mit jelent az egyszerűség? Az F-K skálára gondolnak ilyenkor az írók, amin pl. a Harry Potter igen jó eredményt ért el? Valószínűleg nem. Az egyszerűség nem azt jelenti, hogy a szövegnek akkor ne legyen semmilyen mondanivalója és csak úgy lógjon a levegőbe. József Attila: EGYSZERŰ VERS című írása is egyszerű ha ezeknek a vállalkozóknak a fejével gondolkozunk, mert csupán 3 mondat, mégis jó pár percet, órát el lehet rajta gondolkozni. Persze nem azt, mondom, hogy írjunk olyan szöveget, amin a felhasználónak töprengenie kelljen perceken keresztül, de azért a: vállalunk magas feszültségű villanyszerelést, tűzvédelmet, villámvédelmet, érintésvédelmet. Engedélyszámunk No431 egy másik véglet.
A tevékenységlista, vagy tulajdonság felsorolása nem különbözteti meg a vállalkozókat vagy a termékeket egymástól. Szívesen mondok erre példákat. Pl. az autómentők. Szinte mindenki 0-24 órás mentést ígér, olcsó árakat és azonnali indulást. De a költöztető vállalkozások kommunikációja is egy kaptafa. Mindenki profi költöztetést és ingyenes árajánlatadást ígér. Ilyen cégekből 100 meg 100 van.
Most megmutatom a S akkor mi van technikámat.
Nézzünk meg pár példát:
Termék: Egy monitor képernyője
Tulajdonsága: Tükröződésmentes bevonat.
S akkor mi van?
Nem fárad el a szemed. – ez lesz az előny, ami a S akkor mi van technikával lehet előhozni.
Termék: Nyomtató
Tulajdonság: 60 lap / perc
S akkor mi van?
Előny: Kevesebb ideig tart a fénymásolás és több időt tölthetsz az igazán fontos dolgokkal.
Termék: Fényképezőgép
Tulajdonság: 2 év garancia
S akkor mi van?
Előny: 2 éven keresztül neked csak a fotózással kell foglalkoznod, mert ha a gép meghibásodik, akkor kicseréljük vagy megjavítjuk 1 héten belül.
Termék: Stresszoldó masszázs
Tulajdonság: Feloldja a stresszt
S akkor mi van?
Előny: Stressz nélkül sokkal hatékonyabban fogsz tudni dolgozni és a családoddal is türelmesebb leszel.
Érdemes visszakeresni a Buyer Persona meghatározása című videómat és úgy írni meg az előnyöket.
De ezt is, mint a többi videómban elhangzottakat azért a felsőoktatásban, marketing szakon, hosszú ideig tanítják, ez pedig csak egy pár perces videó. Úgy gondolom, hogy azért már ez is hatalmas segítség az olyan vállalkozóknak akiknek van egy kis üzletük, de ha nem mikro vállalkozásról van szó, akkor érdemes ezt is egy tapasztalt marketing tanácsadóval elkészítettni, hiszen a tanácsadó átlátja a marketing stratégiádat és a szerint készíti el a szövegeidet. Ráadásul egy marketing szövegíró tartja a szöveg hangulatát és stílusát is és vezeti az olvasót.