AdWords Cikkek

Így tudod garantáltan csökkenteni az AdWords költségeidet

minőségi pont

Ha magasak az AdWords költségeid, akkor ezt a cikket feltétlenül olvasd el!

A közhiedelemmel ellentétben, az AdWords-nek nem csak a pénz számít. Aki az ellenkezőjét állítja, az nem ismeri e rendszer összetett működését.
Azt is fontos megérteni, hogy az AdWords csak egy része a marketing gépednek. Jöhet bármilyen hiper szinten lévő AdWords technikus, ha nincs a vállalkozásodnak stratégiája. De, a landing oldal is legalább ennyire fontos. Bővebben:  Ettől a 7 dologtól fog jobban konvertálni a landing oldalad

Nem biztos, hogy a költségeket kell csökkentened, hanem az is lehet, hogy a marketing rendszeredet kéne optimalizálni. Ez Magyarországon sokszor tabunak számít. Nem is tudom, hogy hány megrendelést bukok el csak azért, mert elmondom az érdeklődőnek, hogy rossz a weboldala, rossz rajta a szöveg. – Megsértődnek

Gyakran mondogatom: Ha magas az AdWords költséged, az azért van, mert nincs elég megrendelőd.
Ha dupla ennyi megrendelőd lenne, akkor is sok lenne a jelenlegi AdWords költséged?

Az AdWords a Google egyik terméke. Pontosabban a fő terméke, mert innen szerzi a fő jövedelmét. 2011-ben az összes bevételének a 96%-át az AdWords tette ki. Forrás: https://en.wikipedia.org/wiki/AdWords

A Google-nak csak ez számít: A keresét végző felhasználó a lehető leggyorsabban jusson a legminőségibb információhoz.
Ez a filozófia mind az organikus és mind a fizetett találatokra igaz!

Most pedig nézzük meg, hogy hogyan lehet a kattintásonkénti költséget csökkenteni. Mi alapján tudja azt az AdWords, hogy mennyire jó egy hirdetés. Erre bevezetett egy pontozási rendszert, a “Minőségi pontokat”.

 

A minőségi mutató a hirdetések, kulcsszavak és céloldalak minőségére vonatkozó becslés. 
A jobb minőségű hirdetésekkel alacsonyabb árak és jobb hirdetéspozíciók érhetők el.
Forrás: https://support.google.com/adwords/answer/140351?hl=hu

 

A minőségi pont 3 tényező alapján képződik:

  1. Céloldal élménye
  2. Hirdetés relevanciája
  3. Várt CTR

 

Céloldal élménye:
AdWords becslése szerint mennyire releváns és hasznos a webhely céloldala a hirdetésre kattintó felhasználók számára.

 

Hirdetés relevanciája:
Azt méri, hogy kulcsszava milyen szorosan kapcsolódik hirdetéseihez.
Ez az állapot azt jelzi, hogy kulcsszava mennyire felel meg hirdetése üzenetének.

 

Várt CTR:
Azt méri, hogy mennyi a valószínűsége annak, hogy a hirdetésekre kattintanak, amikor azok az adott kulcsszóra megjelennek, függetlenül a hirdetés pozíciójától, a bővítményektől és egyéb olyan hirdetésformátumoktól, amelyek hatással lehetnek a hirdetés láthatóságára.

Egyik ügyfelem fiókjából lőttem a képet. Így mutatja:

 

Egy másik ügyfelem fiókjából pedig ezt a képet mentettem le:

minőségi pont

Összességében a fiókja a maximálisan megszerezhető 10 pontból 9.1 pontot kapott.

 

Ökölszabály:
Ami a felhasználónak tetszik, az tetszeni fog a Google-nak is!

A hirdetések készítése közben mindig gondolj a célcsoportodra. A célcsoportod problémájára. Csinálj egy piackutatást.
Hozz létre több hirdetést és folyamatosan teszteld őket átkattintási arány, konverziós arány, költség/konverzió, megjelenés/konverziós arány tekintetében.

Tagged