AdWords Cikkek

Készen állsz az AdWords-ben hirdetni?

Biztos felmerült már benned is az a gondolat, hogy kipróbáld az AdWords-öt, vagy ha eddig magadnak bütykölted, akkor az is eszedbe juthatott már, hogy mi lenne, ha egy ügynökségre bíznád.

Jó a webáruházad? Jó a marketing stratégiád?

Nos, az AdWords nagyon gyorsan megmutatja azt, hogy a webáruházad mennyire vásárlóbarát. De, azt is, hogy az eddigi elképzelésed mennyire piacképes.

Vásárlóbarátság alatt ezt értem:
– A webáruház összképe megfelelő-e
– Logikusan van-e felépítve a weboldalad, érthető-e az, hogy mivel foglalkozol
– Mennyire vásárlóbarát a weboldalad, olyan szempontok alapján mint pl.: gyorsaság, mobil barátság
– Fizetési és szállítási módok megfelelőek-e
– A vásárlás folyamata, regisztráció vásárlóbarát-e
– Es még naphosszat tudnám sorolni

A piacképesség alatt pedig azt értem, hogy pl.: nem biztos, hogy érdemes nyitni egy táplálékkiegésztő webáruházat, vagy egy cipőboltot. Nekem van ilyen ügyfelem és hatalmas pénz van mindkettőben, de nem egyik pillanatról a másikra sikerült beindítani őket. Volt pár álmatlan éjszakánk.

Mielőtt felkeresnél egy AdWords szakértőt, érdemes átszámolni a költségeket. A saját áraimmal példálóznék most. Az induláshoz be kell állítani az AdWords fiókot és az Analytics fiókot is. A webáruház alapján létre kell hozni pár tesztkampányt, remarketinget. Megbeszélés szerint releváns weboldalakra is kitehetjük a reklámodat (Ha pl.: autó alkatrészeket árulsz, akkor a hasznaltauto.hu-n érdemes lehet megjelenned). Ezekre felügyelni is kell, melynek havidíja van.

A friss, illetve egyedi árakról érdeklődj, a cikk megírása közben ezek az árak voltak érvényben:

Egyszeri 99.800 Ft-os fiókbeállítási költséget + 39.600 Ft havidij. 139.400 Ft-nál járunk.

Az AdWords-fiókot fel is kell tölteni pénzzel, hogy legyen miből hirdetni. Számoljunk napi 3.000 Ft-tal. 229.400 Ft-nál járunk.

A második hónapban már csak 129.600 Ft-ot kell költeni, ha maradunk a napi 3.000 Ft-os keret mellett. A napi 3.000 Ft-ot akár napi 500 Ft-ra is csökkenthetjük, és akkor 54.600 Ft/hó a marketing költséged.

Csak akkor érdemes belevágnod, ha ezeket a költségeket tudod biztosítani havi szinten. Sajnos volt már olyan ügyfelem, aki az utolsó pillanatban, az utolsó forintjaival keresett fel. Szerencsére itt jóra fordultak a dolgok, de csak az utolsó pillanatban kezdtek jönni a megrendelések. Egy hajszál híja volt a csődnek. Ilyet mégegyszer nem szeretnék vállalni.

AdWords ügynökségek

Sok ügynökségnél pedig van minimum havi költési limit. Ez 50.000 Ft és 150.000 Ft között szokott lenni általában. Viszont van olyan ügynökség is, akinél a minimum havi költés 250.000 Ft / hó, 500.000 Ft/ hó és tudok olyanról is akinél 1.000.000 Ft/hó.

Bár ezek nem kis összegek, de egy webáruháznak lazán ki kellene termelni ezeket, már ha jó a webáruház üzleti modellje és vásárlóbarát a felülete.

Nekem nem célom a kezdőket belerántani kapásból ekkora költségekbe, így kérhetsz tőlem egy előzetes felmérést is, ami arról szól, hogy végignézek a webáruházadon mindent, és javaslatot teszek arra, hogy érdemes-e kivinni AdWords-re a webáruházad, vagy esetleg inkább a Facebook való neked, de az is lehet, hogy még egyik felületre sem állsz készen.

Az biztos, hogy az e-kereskedelem évről-évre hatalmasat nő, de az is biztos, hogy egyre több a piaci szereplő, köszönhetően annak, hogy már havi 2-3.000 Ft-ért lehet webáruházat bérelni, így csak az tud fennmaradni, aki hajlandó tenni is a sikerért. Az, aki hajlandó fejleszteni a vállalkozását. Ilyen fejlesztés lehet egy marketinges ügynökség bevonása, ha más nem, legalább havi 1 órára.

Vélemény, hozzászólás?