AdWords Cikkek

Készen állsz az AdWords-ben hirdetni?

Biztos felmerült már benned is az a gondolat, hogy kipróbáld az AdWords-öt, vagy ha eddig magadnak bütykölted, akkor az is eszedbe juthatott már, hogy mi lenne, ha egy ügynökségre bíznád.

Nos, az AdWords nagyon gyorsan megmutatja azt, hogy a webáruházad mennyire vásárlóbarát. De, azt is, hogy az eddigi elképzelésed mennyire piacképes.

Vásárlóbarátság alatt ezt értem:
– A webáruház összképe megfelelő-e
– Logikusan van-e felépítve a weboldalad, érthető-e az, hogy mivel foglalkozol
– Mennyire vásárlóbarát a weboldalad, olyan szempontok alapján mint pl.: gyorsaság, mobil barátság
– Fizetési és szállítási módok megfelelőek-e
– A vásárlás folyamata, regisztráció vásárlóbarát-e
– Es még naphosszat tudnám sorolni

A piacképesség alatt pedig azt értem, hogy pl.: nem biztos, hogy érdemes nyitni egy táplálékkiegésztő webáruházat, vagy egy cipőboltot. Nekem van ilyen ügyfelem és hatalmas pénz van mindkettőben, de nem egyik pillanatról a másikra sikerült beindítani őket. Volt pár álmatlan éjszakánk.

Mielőtt felkeresnél egy AdWords szakértőt, érdemes átszámolni a költségeket. A saját áraimmal példálóznék most. Az induláshoz be kell állítani az AdWords fiókot és az Analytics fiókot is. A webáruház alapján létre kell hozni pár tesztkampányt, remarketinget. Megbeszélés szerint releváns weboldalakra is kitehetjük a reklámodat (Ha pl.: autó alkatrészeket árulsz, akkor a hasznaltauto.hu-n érdemes lehet megjelenned). Ezekre felügyelni is kell, melynek havidíja van.

A friss, illetve egyedi árakról érdeklődj, a cikk megírása közben ezek az árak voltak érvényben:

Egyszeri 99.800 Ft-os fiókbeállítási költséget + 39.600 Ft havidij. 139.400 Ft-nál járunk.

Az AdWords fiókot fel is kell tölteni pénzzel, hogy legyen miből hirdetni. Számoljunk napi 3.000 Ft-tal. 229.400 Ft-nál járunk.

A második hónapban már csak 129.600 Ft-ot kell költeni, ha maradunk a napi 3.000 Ft-os keret mellett. A napi 3.000 Ft-ot akár napi 500 Ft-ra is csökkenthetjük, és akkor 54.600 Ft/hó a marketing költséged.

Csak akkor érdemes belevágnod, ha ezeket a költségeket tudod biztosítani havi szinten. Sajnos volt már olyan ügyfelem, aki az utolsó pillanatban, az utolsó forintjaival keresett fel. Szerencsére itt jóra fordultak a dolgok, de csak az utolsó pillanatban kezdtek jönni a megrendelések. Egy hajszál híja volt a csődnek. Ilyet mégegyszer nem szeretnék vállalni.

Sok ügynökségnél pedig van minimum havi költési limit. Ez 50.000 Ft és 150.000 Ft között szokott lenni általában. Viszont van olyan ügynökség is, akinél a minimum havi költés 250.000 Ft / hó, 500.000 Ft/ hó és tudok olyanról is akinél 1.000.000 Ft/hó.

Bár ezek nem kis összegek, de egy webáruháznak lazán ki kellene termelni ezeket, már ha jó a webáruház üzleti modellje és vásárlóbarát a felülete.

Nekem nem célom a kezdőket belerántani kapásból ekkora költségekbe, így kérhetsz tőlem egy előzetes felmérést is, ami arról szól, hogy végignézek a webáruházadon mindent, és javaslatot teszek arra, hogy érdemes-e kivinni AdWords-re a webáruházad, vagy esetleg inkább a Facebook való neked, de az is lehet, hogy még egyik felületre sem állsz készen.

Az biztos, hogy az e-kereskedelem évről-évre hatalmasat nő, de az is biztos, hogy egyre több a piaci szereplő, köszönhetően annak, hogy már havi 2-3.000 Ft-ért lehet webáruházat bérelni, így csak az tud fennmaradni, aki hajlandó tenni is a sikerért. Az, aki hajlandó fejleszteni a vállalkozását. Ilyen fejlesztés lehet egy marketinges ügynökség bevonása, ha más nem, legalább havi 1 órára.