KKV Marketing Videók

Kezdő Vállalkozók Hibái V. – A Türelem

 

A videó leirata:

Üdvözöllek, én Dajka Gábor vagyok, marketing szakértő, és most a türelemről szeretnék beszélni.

Én kb. 2014-től kezdődően vettem észre azt, hogy az egyre gyorsabban változó világunk hatással lett az üzleti gondolkodásunkra is.

 

Régebben 1-1 új marketing eszközre éveket kellett várni.

Pl. 1839-ben jelentek meg az első plakátok, 28 évvel később pedig az első óriás hirdetőtáblák, s ezt követően 55 évvel később, 1922-ben lehetett hallani a legelső hirdetést a rádióban.

Ma pedig már olyan gyorsan fejlődik a technika, hogy a vállalkozó este lefekszik aludni, reggelre pedig kap egy új eszközt vagy megkapja egy eszköz továbbfejlesztett változatát.

 

Az eszközök titkos algoritmusai is folyamatosan frissülnek, aminek lesz nyertese és vesztese is. Ilyen Pl. a Google találat algoritmusai. Talán a leghírhedtebb a Panda. A  2014-ei frissítést követően vállalkozások ezrei dőltek be, mert egy éjszaka alatt elvette a Google a látogatóikat, emellett pedig vállalkozások ezreinek adott új vásárlókat.

 

A Facebook 2012-ben ment ki a tőzsdére és attól a perctől fogva elkezdte csökkenteni az organikus elérések számát. Ez nem volt annyira drasztikus csökkentés, mint a Google Pandája. A likeolókat egy közepesen rossz tartalommal még azért szépen el lehetett érni. A határozottan rossz posztunkra pedig hazai viszonylatban is csak pár száz forintot kellett költeni és az elérések száma az egekben volt. A magas eléréshez ma már jó tartalom kell és jó pár ezer forint. Azt is mondhatnám, hogy évről-évre többet kell fizetnünk 1-1 elérésért.  

Itt meg is jegyezném azt, hogy 2012-óta már nem gyűjtjük a likeolók számát kisvállalkozóként, mert semmi értelme. De ha szeretnénk is likeolókat, akkor a minőségre menjünk rá, és ne a mennyiségre. Hiszen azok a vevők fognak tőlünk vásárolni, akiket tényleg érdekli a mi termékünk/szolgáltatásunk.

 

Hagy mondjam még el, hogy olyan gyorsan változnak a technikai eszközök, hogy marketinges csoportokban több a technikai kérdés, mint a marketinggel foglalkozó. 2018-ban már kötelező kiszervezni a marketinget, mert hanem értesz a marketinghez és a technikai részéhez is egyaránt, akkor csak a pénzedet fogod elégetni. Még valami. Meg kell tudnod különböztetni a marketingest a technikusoktól, mert a kettő nem ugyanaz.  

Hogy miért gondolják joggal a vállalkozók azt, hogy a marketing egy gyorsan lezajló folyamat?

Bérelhető webáruházak megjelenése, facebook elterjedése, árösszehasonlító oldalak miatt vagy ezek együttese miatt gondolhatja azt a kezdő vállalkozó, hogy a marketing is gyorsan zajlik le. Valamilyen szinten ez igaz, hiszen a facebookon, google ads-on feladni 1-1 hirdetést csupán pár perc és azt akár tízezren láthatják még aznap. De, az emberi természet nem változott. Hosszan kell, jó tartalommal bombázni a piacot ahhoz, hogy hosszú távon fent is tudjunk maradni.

 

Két ellenpélda: Ha közel beszerzési áron teszed fel a termékeidet valamelyik árösszehasonlító oldalra, akkor rövid időn belül nagy forgalmad lesz. Ha megkérsz egy influencert arra, hogy reklámozza a vállalkozásodat és még mellette jó áron is adod a termékeidet, akkor szintén nagy forgalmad lesz. Ám nagyon kicsi az esély arra, hogy ezekből a vásárlókból visszatérő vevő legyen.

Ha már régóta követsz, akkor tudod, hogy az új vásárló megszerzése a legdrágább. A visszatérő vásárlók fogják a vállalkozásodat eltartani.

 

Végszó:

A hosszú évek alatt felépített minőségi követőbázisodból fogsz tudni fennmaradni a piacon.

Köszönöm a figyelmed, szia!

 

Vélemény, hozzászólás?