Van két olyan félmondat amit gyakran alkalmaznak velem szemben, de mindhiába. Én ezeket csak menekülő szavaknak hívok.
Az elsőt a konkurensek alkalmazzák, amikor rajtakapom őket, hogy átvették az Ászf-emet, vagy egy konkrét cikkemet, esetleg akkor amikor írok nekik egy kedves levelet azzal kapcsolatban, hogy egy élet munkájával játszadoztak xy ügyfélnél és hogy nem rajtuk kéne gyakorolni a marketinges szakmát. A menekülő félmondatot viszonylag gyorsan be szokták dobni. Ez pedig a: de Gábor, én már annyi ügyfelet küldtem neked.
A másodikat pedig azok, akikkel nem szeretnék beszélgetni. Én barátságosnak tartom magam, de vannak olyan témák amikbe kár belemenni egy olyan emberrel aki nem nyitott, aki nem arra törekszik, hogy az álláspontunkat közelebb hozzuk, sőt inkább vitázni szeretne. Vagy esetleg már a sokadik kérdését teszi fel, amire nem tudok röviden válaszolni, így ez marketing-tanácsadás lenne. Az ő menekülő mondatuk pedig az, hogy: most akartam több millió forintot elkölteni nálad.
Szerintem az első esetben a kompenzáció álcája mögé bújtatott sumákságról van szó, a második esetben pedig sértődöttségről. Egyik sem vall egy érett személyiségre. És mind a ketten hazudnak.
Mindkét esetben a pénz megvonását helyezték kilátásba ahelyett, hogy a személyiségükből adtak volna egy kicsit. Az első eset megoldása pl. bocs, hogy leszedtük a cikkedet, de annyira tetszik. Most beosztjuk az oldalunkon, hogy neked is legyen látogatód, mert nyilván azért írtad.
A második eset megoldása pl köszönöm az eddigi válaszaidat, sajnos most csak egy pizzára tudlak meghívni, elfogadod? Feltehetnék még neked még 2 kérdést?
A szívás akkor van, amikor megtalálja a zsák a foltját, azonos, azonosat vonz elvén. Vajon ha egy ilyen kivitelező és egy ilyen ügyfél összeáll, akkor abból milyen kampányok születnek? Hogyan irányítják a célközönséget? Miből ad egy érzelmileg fel nem nőtt marketinges és a vállalkozó? Elmondom, semmiből. A kampányaik laposak lesznek, és azokat a sablonokat fogják használni, ami az interneten kering. Tehát az eszköztáruk kimerül kb. 50 db letölthető sablonban. Őket hívom én egységesen szakbarbár álmarketing technikusoknak. Egy jó szakember több száz sablont ismer, de a jó szakember új sablonokat tud alkotni a korábbi mintái alapján.
Mondok szívesen egy példát. Vannak minden évben olyan hetek, amikor valaki előrántja a főnök elvesztette a fejét ütőkártyát. És ilyenkor dől az e-mailes fiókomba a főnök elvesztette a fejét, így 20%-os akció van. Ez a sablon hiteltelenné teszi a vállalkozót, a vállalkozását. Elég két-három ilyen levelet kiküldeni, és oda a megnyitási arányuk fele.
Engem egy érzelmileg alacsony szinten lévő ember nem tud becsapni. 11 év alatt hallottam már mindent.