AdWords Cikkek

Mi a különbség egy marketinges és egy AdWords szakértő és egy hirdetés létrehozó között?

A képen az egyik ügyfelem AdWords kampányainak az összesítője látható. A konverziós érték 154%-kal nőtt, míg a konverziós érték / költség 18%-kal csökkent és a konverziók száma 155%-kal nőtt. Ehhez persze sokat kellett dolgoznom, de megérte.

Röviden: Óriási. Valószínűleg neked egy AdWords-szakértőre lesz szükséged. De, nézzük meg az érveket és ellenérveket:

A marketingnek rengeteg szakága van, kezdve az illatmarketingtől, a turisztikai marketingen át, a tartalom marketingen keresztül az affiliate marketingig és még sorolhatnám… Én a webáruház marketingben fejlesztem magamat, Bea pedig inkább a hotel marketing és a kommunikációs marketinget szereti. Bár ez sem ilyen egyszerű, mert sok szakág összefügg egymással. De mivel ketten, csapatban dolgozunk, így a tudásunk bár eltér, mégis ezek együttesen az ügyfeleinket szolgálják. Így egy marketinges nem feltétlenül ért az AdWords-höz, vagy a Facebookhoz, vagy egyáltalán a számítógéphez.

Az AdWords-nek is több ága van. Vannak a keresőhirdetések, Display hálózati és a YouTube hirdetések is. Én a keresőhirdetésekre vagyok specializálódva. Van Analytics szakértő is, valamint Shopping hirdetés is, bár az Magyarországon még nem elérhető.

A fentiekből a vizsgákat évente meg kell ismételni, és legalább kettőt meg kell csinálni, hogy Google Partner lehess. Továbbá 90 nap alatt 10.000 dollárt kell folyamatosan költeni. Ezen felül rendelkezni kell több aktív és idősebb ügyfél-fiókokkal is. A Google partnerek ingyen részt vehetnek a Google Groundon lévő izgalmas oktatásokon.

További előnyök közé tartozik, hogy a kiemeltebb ügynökségeket kiemelt Google alkalmazottak segítik. Velük az ügyfelek fiókjairól lehet beszélgetni. Nem összekeverendő a bárki számára elérhető telefonos ügyfélszolgálattal. A mi szakértőnk Dublinban van, és 3 havonta tarunk egy nagyobb meetinget. Valamint van még egy segítségünk a Google-tól aki akár még kampányépítésben is tud segíteni.

A legjobb kombináció ha a Te területed marketing szakértője és AdWords-szakértő is egyben. Pl.: ha neked éttermed van, akkor érdemes vendéglátásban jártas marketingest keresned. Sajnos egy jól beállított AdWords-fiók sokszor nem elég!

AdWords-fiók
Egy AdWords-szakértő által kezelt fiók így néz ki

 

A hirdetés létrehozók

Ők általában a cégen belüli mindenesek, akik meg tudják nyomni a hirdetés létrehozása gombot. További előfordulási helyük a Facebook csoportok. Jellegzetességük, hogy havi 5-10.000 Ft-ért vállalnak fiókkezelést. Néha belefutunk arcpirító módon olyanokba is, akik 70.000 Ft-ot is elkérnek havonta. A marketinghez nem értenek, továbbá meggyőződésük, hogy nem nagy munka létrehozni pár kampányt, csak 20-30 perc kell hozzá.

Meglehetősen sok ilyen fiókot vettem már át. Mindegyik csak vitte a pénzt. Persze a jobbik eset az, hogy átveszi egy szakértő tőlük, mert a tulajdonos észbe kap. Sajnos sok esetben olyan nagy csalódás éri a tulajdonost, hogy már nem lehet meggyőzni arról, hogy ez a felület működik. Valamint sokszor a sikerrel összeegyeztethetetlen a tulajdonos üzleti modelje, amire a hirdetést létrehozó nem tuja felhívni a tulajdonos figyelmét, mert maga sem ért hozzá.

adwords-szakértő
Itt éppen előadást tartok a kattintási költségekről, mint AdWords-szakértő.

 

Tehát válassz egy olyan Google partnert aki az iparágad szakértője!

 

Vélemény, hozzászólás?