
A visszafordulási arány kifejezést a Google Analytics jelentésében találod.
Ez egy mutató, mely azt mutatja meg, hogy az érkező felhasználók közül hányan fordulnak ki úgy a lapodról, hogy nem kattintanak sehová.
Tudományosabban: 100 munkamenetből mennyiben volt egy interakció
A visszafordulási arány képlete:
Rb= Tv / Te
Rb = visszafordulási arány (bounce rate)
Tv = az összes látogató aki megnézett egy oldalt
Te = összes oldal

Most pedig felmerült benned a kérdés, hogy hány százaléktól jó ez a mutató?
Nehéz erre válaszolni.
Ha olyan oldalad van, amin a felhasználó az adott oldalon megtalálja az általa keresett információt, akkor ez a szám magas lesz.
Ha olyan oldalad van, amin a felhasználó nem találta meg az összes adatot és tovább kattint mert érdekli, akkor ez a szám alacsony lesz.
– Gábor! Nekem webáruházam van. Tudsz valami átlagot mondani?
– Igen! 49%
20 ügyfelem Analyitcs fiókjából kiírtam a visszafordulási arányokat, majd vontam egy átlagot.
Pontosabban a calculatorsoup.com-al számítottam ki.

Kerekítve vittem fel az adatokat.
A felvitt adatok 2017. júliusi adatok.
Részlet:

Vegyes-vágott adatokkal dolgoztam. Van olyan ügyfelem aki sok-sok-sok milliós forgalmú webáruházat üzemeltet és van olyan is, akinek havi 600.000 Ft-os forgalma van, és vannak szolgáltatók is.
A kissmetrics felmérése szerint:
- kiskereskedelmi oldalál a visszafordulási arány: 20-40%
- landing oldalnál ahol van CTA gomb: 70-90%
- portálnál (MSN, Yahoo): 10-30%
Konklúzió:
Ha jó a forgalmad, akkor ne aggódj. Ezt meg hagyd meg a marketingesednek, mert ő fogja tudni, hogy a te adatod jó, vagy sem.
Bővebb infó itt: A visszafordulási arányról