AdWords Cikkek

Mi van akkor, ha kimaxoltuk a Google Ads-fiókot?

A videó leirata: Eltelik 1 hónap, 2 hónap, 3 hónap, talán 4 majd visszajön az eltévedt ügyfél és arra panaszkodik, hogy eltűnt a forgalma, vegyem már vissza a fiók kezelését.

Üdvözöllek, én Dajka Gábor vagyok, marketing szakértő, és most a Mi van akkor, ha kimaxoltuk a Google Ads-fiókot-ról szeretnék beszélni.

A Google Ads keresőfelületének van egy hatalmas korlátja

, más értékesítési csatornákkal szemben, ami egyben az előnye is. A példa kedvéért legyen egy szolgáltatásunk Debrecenben. Csak azokat tudjuk elérni, akik a szolgáltatásunkat keresik az adott helyen. Legyen ez egy debreceni fogorvos. Tegyük fel, hogy naponta 100-an ütik be a Google keresőjébe a debreceni fogorvos kulcsszót és az ehhez hasonló kifejezéseket, pl.: bölcsességfog eltávolítása debrecenben vagy fogfehérítés debrecen. Ezzel ki is merült a palettánk, hiszen aki fogorvost keres, az egy fogorvosnak a címét, árait, szolgáltatásait, nyitvatartását szeretné megtudni. Egyszerűen butaság lenne felvenni pl. ilyen és ehhez hasonló kulcsszavakat mint pl.: egészséges életmód, szájhigiénia debrecen, mert nem lesz releváns.

Itt szokott kezdődni a probléma.

3-6 hónapos együttműködés után ki szokott alakulni fixen a konverziónkénti költség és a konverziók száma is. Teszem azt, tudjuk, hogy napi 50 kattintás 15.000 Ft-ba kerül, és ebből 10 páciens érdeklődni fog, amiből 5-en mennek el. Azt is tudjuk, hogy az 5 ember ott fog hagyni 40.000 Ft és 100.000 Ft közötti összeget. Ez a kiszámíthatóság minden vállalkozó álma. Igen ám, de az, aki nem határozta meg a célját és nem tudja tartani magát az eredeti tervhez és nyughatatlan, az hallani sem akar arról, hogy nem tud nőni a Google Ads-ben, így keres egy másik ügynökséget.

Én még csak egy olyan ügynökséggel találkoztam, aki megmondta őszintén azt, hogy nem akarja elvállalni a managmentet, mert nem lehet többet kihozni ebből, és hogy ne kockáztassa meg a Gábor által leoptimalizált fiókot. Az összes többi ügynökség ilyenkor fűt-fát ígér, leszólja az eddigi hirdetési szövegeket, beállításokat. Ilyenkor az előző beállításoktól jelentősen eltérnek, és teljesen másik hirdetési szövegeket kezdenek el írni, hogy legyen valami látszata a munkájuknak.

Eltelik 1 hónap, 2 hónap, 3 hónap, talán 4 és vissza jön az eltévedt ügyfél és arra panaszkodik, hogy eltűnt a forgalma, vegyem már vissza a fiók kezelését. – Erre nyilván nem tudok nemet mondani.  

Facebookon már lehet pl. vágyat kelteni, vagy megismertetni az új szolgáltatásodat a célközönségeddel. Mondok egy példát. Ha te holnaptól fluxuskondenzátort szerelsz az autókba, akkor azt meg kell ismertetni a célközönségeddel, mert jó eséllyel csak nagyon kevesen tudják azt, létezik a fluxuskondenzátor és azt, hogy nekik miért jó az ha te ezt az alkatrészt beleteszed a kocsijukba. Erre a Google Ads keresője kevésbé alkalmas, de a YouTube már annál inkább.

Szóval, ha kimaxoltad a Google Ads fiókodat, akkor jöhet pl. a Facebook!

De ha fogorvos vagy, és szeretnél még több ügyfelet, akkor Facebookon, Instagramon vagy akár a YouTube-on készíthet neked a marketingesed egy olyan kampányt, ami arról szól, hogy pl. te egy héten keresztül ingyenes szűrővizsgálatot tartasz. Ha pedig találsz valamilyen problémát, akkor teszel egy árajánlatot és adsz a páciensnek egy időpontot.

Meg kell érteni azt, hogy melyik értékesítési csatorna mire való, melyek az előnyei és a hátrányai. Én úgy gondolom, hogy nem muszáj minden vállalkozásnak egyre nagyobbnak és nagyobbnak lennie, mert nem biztos, hogy ezzel együtt a hatékonyság is nő. És nem is minden vállalkozóban van meg az a képesség, hogy el tudjon vezetni egy nagyobb vállalkozást. Minél nagyobb egy vállalkozás, annál több a probléma. Én a kicsi, de hatékony vállalkozásban hiszek.

De, persze szíve joga mindenkinek kísérletezgetni, de sajnos nem egyszer volt már olyan is, hogy megdupláztam, megtripláztam egy vállalkozás forgalmát és a vállalkozó tönkrement.

Tehát csak szépen lassan növekedj, és ha kihoztad a legtöbbet az adott értékesítésítési csatornából akkor keres egy új felületet, amit szintén ki tudsz majd teljesen csavarni.

Vélemény, hozzászólás?