AdWords Cikkek

Miért nem hoz elég vásárlót az AdWords?

A cikk elolvasásának megkezdése előtt nézd meg a videót:

Kedves olvasóm!

Ebben a cikkben összeszedtem neked pár dolgot ahhoz, hogy jól működjön az AdWords stratégiád. Ahhoz, hogy jól működjön a vállalkozásod, nem elég csak az AdWords-re koncentrálni, hanem szükséged van egy marketing stratégiára is. Viszont, tapasztalataim szerint, sok vállalkozó azzal a problémával küzd, hogy nem tudja rendszerbe tenni a marketingjét, hisz az AdWords-nél nem elég csak felvinni sok kulcsszót a hirdetési fiókba. Ez ennél sokkal komplexebb dolog.

Összeírtam nekted azokat a buktató pontokat, melyek elengedhetetlenek egy jól működő AdWords fiókhoz. Továbbá bemutatok neked pár példát a praxisomból, melyeket azonnal felhasználhatsz te is!

 

Miért nem hoz elég vásárlót az AdWords?

Ezt 6 nagy részre lehet bontani:
1.) Hibás AdWords beállítás
2.) Nincs marketing stratégiád
3.) Rossz az ajánlatod vagy rossz az árstratégiád
4.) Nem ismered a célközönséged
5.) Nem vagy hiteles
6.) Úgy nyitottál vállalkozást, hogy nem végeztél piackutatást és nincs a piacnak szüksége rád

 

 

1. pont, a hibás AdWords beállítás
Nézzük meg az AdWords technikai hátterét:
Vannak kizáró kulcsszavaid? Ismered a kulcsszavak egyezési típusait? Több reklámszöveggel dolgozol? Követed AdWords-ön belül a konverziókat? Rendszeresen optimalizálod a fiókodat? Használsz bővítményeket? Használsz árajánlat-korrekciókat? Használod az Intelligens CPC-t? Futnak remarketing hirdetések? Elemzed a Google Analytics fiókodat? Keresőoptimalizált a weboldalad? Mobilbarát a weboldalad? A weboldalad struktúrája értelemszerű?

Ez volt a kocka része, bár ezt a listát még sokáig tudnám írni.

Most vizsgáljuk meg marketinges szemmel is:
Jók a reklámszövegeid? Gyakorlott reklámszövegíró vagy?

Így döntsd el:
A válasz igen, ha megírtál már legalább 500 reklámszöveget, és tesztelted is ezeknek a hatékonyságát.

A grafikusod, a webmestered, és a marketinget tanuló unokaöcséd nem reklámszövegíró.

Most pedig analitikus szemmel nézzük meg:
A legtöbb esetben nem 1-2-3 héten keresztül kell adatokat gyűjteni, hanem több hónapon keresztül. 1-2 hét alatt nem derül ki az, hogy mi működik a Te vállalkozásodban és mi nem.
Az AdWords-ben van egy ilyen beállítás:
Egyenletes rotáció: “A hirdetéseket egyenletesebb eloszlásban jeleníti meg 90 napig, majd optimalizálja azokat.”
“Akkor lehet megfelelő, ha hirdetéseit saját adataival optimalizálja.”

Tehát az AdWords is hosszabb távon gondolkodik, nem véletlenül!

Összegezve:
Ha fentiek közül akár csak egy valami is nem stimmel, akkor van egy rossz hírem. Nem hatékony az AdWords-öd. Ha pedig több dolog nem stimmel, akkor számodra ez pénzkidobás.

 

 

2. pont, nincs marketing stratégiád
Csak egyszer eladni egy AdWords-ből jövő vásárlónak nem biztos hogy megéri. Tegyük fel, hogy van egy elemlámpa boltod. Olyan lámpákat forgalmazol amelyeket futók, vadászok, horgászok, rendvédelmi szervek, stb. használnak. Jönnek és vásárolnak egy 50.000 Ft-os elemlámpát. Az AdWords-ből megszerezni ezt a vásárlót pont annyiba került, mint amennyi a lámpán a hasznod. A lámpában az izzó 3 hónap múlva kiég. Mivel Te folyamatosan tartod a kapcsolatot a vásárlóval hírlevélben, Facebookon, AdWords remarketingen, így emlékezni fog a vállalkozásodra és így nagy eséllyel tőled fogja megvenni az izzót. Ez lehet akár fordítva is. Először csak egy apróságot vesz tőled, később pedig egy nagyobb értékű dolgot. Ezt belépő terméknek hívjuk.

A stratégia lehet egy csali termék is. Van egy alkatrészekkel foglalkozó ügyfelem. Van egy bizonyos márkájú alkatrész, amiért fel szokták hívni, hogy olyat szeretnének vásárolni. Az ügyfelem megmondja az árát. A vevő ledöbben a magas ártól. Majd az ügyfelem a következő ajánlatot teszi: Egyébként ez szerintem nem ér meg ennyi pénzt. Ár-érték arányban az xy márkát ajánlanám inkább. Kevesebb, mint a felébe kerül, és közel ugyan olyan jó. Van rá 3 év garancia.
Ha az ügyfelem nem forgalmazná ezt a drága terméket, akkor nem hívnák fel. Hívás híján nem tudna kinek egy másik terméket ajánlani. Így a drága termékre is hirdetünk, amely nincs is raktáron, és nem is volt…

Egy másik partnerem pedig egy közismert márkájú terméket forgalmaz a fizikai boltjában.

Ez a közismert cég ellátja az ügyfelemet mindenféle szóróanyaggal, poszterrel, így már messziről látni, hogy a boltban ezt a márkát lehet kapni. A vásárló besétál a közismert márkáért, nézelődik, mire a partnerem pár perc múlva odalép és elmondja, azt hogy 3.000 Ft-tal drágábban sokkal jobb minőségűt tud vásárolni. Megnézi?

Ha megnézik, akkor 90%-ban a 3.000 Ft-tal drágább termék mellett döntenek.

A partneremnek az ismert márkán csak fix, 20% haszna van, mert annyi árrést határoz meg a gyártó. A 3.000 Ft-tal drágább terméken pedig 50% haszna van. Ezt hívjuk csali terméknek. Bár ennek semmi köze sincs az AdWords-höz. De, senki sem tiltja meg neked azt, hogy felhívd telefonon a vásárlód, miután rendelt a webáruházadból, a következővel: Köszönjük, hogy a webáruházunkból rendelt! Csomagját még a mai napon feladjuk. Egyébként mire használná ezt a terméket? … Értem. Ahhoz talán jobb lenne ha a … -t vásárolná meg.

És még elképesztően sok technika van, amit mind-mind egy vállalkozásra lehet szabni.

Ha idáig eljutottál az olvasásban, akkor: Üdvözöllek a marketing világában!

Nézzünk meg egy utolsó példát annak érdekében, hogy ne csak az adott terméket vásárolják meg. AdWords-ben vibrátort eladni elég drága. A vibrátor szóra kattintánsonként legalább 100 Ft-ot kell fizetni, de a 200-300 Ft-os ár is előfordul, így e mögé vevőgyártó és forgalomnövelő gép kell. Nézzük meg ennek a gépnek egy rugóját:

A vevő pénztárcája már nyitva van akkor, amikor vásárlásba kezd. Elkapja egy eufórikus érzés. Hosszasan akarja érezni a vásárlás örömét és erősebben. Így tegyünk neki egy cross-sell ajánlatot a termék oldalunkon.

Válassz kiegészítőt!
– Tartós ceruzaelem – AA (4db) … 599 Ft
– Tisztítószer szerelmi játékokhoz (50ml) … 1.790 Ft
– Lila bársonytáska … 995 Ft
– Just Glide Toy – vízbázisú síkosító (50ml) …1.590 Ft

A vásárlás következő oldalán:
990 Ft-ért szeretnéd megvásárolni az e-bookunkat?

Bár ezek nem nagy tételek, de ha a vibrátor 15.000 Ft, és még mellé vesz tőled elemet, tisztítószert, akkor már 16%-kal nőtt is a kosárérték.

Vásárláskor pedig megszerezted az e-mail címét, így tudsz neki hírleveleket küldeni. A megfelelő e-mail marketinggel ennek a hölgynek eladhatsz egy harisnyát és egy fehérnemű szettett is, reklámköltségek nélkül.

És ez még csak a jéghegy csúcsa. Én pl.: a piac edukálásában is hiszek már jó pár éve. Szakmai online magazin, blog, vlog és hírlevél.

 

 

3. pont, rossz az ajánlatod vagy rossz az árstratégiád
A rossz ajánlat azt jelenti, hogy ebben a formában nem felel meg a terméked vagy szolgáltatásod a vásárlónak. A legjobb húzóerő a garancia is lehet. Nem csak a kötelező visszavásárlási garanciát adj, hanem a jogszabály által előírtat + 3 napot. Webáruház esetén adj 14+3 napot. (forrás: 14 napon belül gyakorolható felmondási jog)

Az ár stratégia ismét egy komplex dolog. Sajnos ebbe most nem tudok belemenni.

 

 

A 4. pont, nem ismered a célközönséged
Talán a legnehezebb. Ide már nem elég a könyvekből tanulni. Ehhez már nem elég elmenni egy tanfolyamra. Ide már élettapasztalatok szükségesek! A legáltalánosabb kérdés amit meg kell válaszolnod, hogy a Te vállalkozásod milyen problémát old meg. Mi a problémája a célközönségednek. Milyen felületeken vannak jelen, hogyan és mikor lehet őket elérni. Hogyan tudod az erős érdeklődőket újra elérni. Hogyan tudsz újra eladni azoknak, akik már vásároltak nálad.

Ide sorolnám még a weboldal felszövegezését is. Ha nem vagy marketingszövegíró, akkor nem lesz jó az általad készített szöveg. Szöveget írni mindenki tud. De jó szöveget írni, amely értékesít is, csak kevesen tudnak. A sikeres értékesítés egyik alapja a jól megtervezett és felépített termékleírás. Ehhez tapasztalatok és tesztek szükségesek. Egy-egy szó átírása akár 30%-os forgalomnövekedést okozhat, míg egy vessző áthelyezése a mondatban, akár 5%-osat is.

Egyébként a szövegírás 3 elemből áll:
1.) Kutatási munka (a vállalkozás piaci elhelyezkedése, lehetőségek felmérése, stb…)
2.) Szövegalkotás
3.) Átszerkesztés

A kutatás a munka 80%-a. Eddig két extrém kutatási esetünk volt, 1 óra illetve 3 nap. Volt olyan, hogy 1 óra hosszába tellett megismerni a piac igényeit, problémáit, míg volt olyan is, hogy 3 napig kutattuk a piacot. A szövegalkotás 1-2-3 órás munka, esetleg 5. A szöveg elkészülte után a megrendelő még szakmailag korrigálja a szöveget, mi pedig aszerint átírjuk, akár 3x is. Ez megint 1-2 órába telik.

Ha szeretnéd, hogy mi készítsük el a szöveged, akkor keress meg bátran, bizalommal: https://www.dajka-gabor.hu/ofm/blog-marketing.php

 

 

Az 5. pont, nem vagy hiteles
Leginkább a szolgáltatókra vonatkozik. Mostanság mindenki marketingtanácsadó, SEO-s vagy AdWords-ös vállalkozást csinál. Leginkább náluk bukik ki a hitelesség. Pont ma láttam egy ifjú vállalkozót, aki már a legelső Facebook hirdetésében így hirdeti magát: Keresőoptimalizáltass Rácz Dénes Bélával! Több mint 7 év tapasztalattal! (Persze nem ez az igazi neve, de hasonló.) Bélának egy likeolója van a Facebook oldalán…

Webáruházaknál a hitelesség helyett bizalom van.
A piac legnagyobb problémája 2016-ban és vélhetően 2017-ben végig, a bizalom hiánya lesz. Sajnos egy webáruházakat bérbeadó vállalkozás propagandaszerűen sulykolja azt, hogy nyisson mindenki webáruházat, és sorra meg is nyílnak ezek. Nekik van egy-két Facebook csoportjuk is. A döntő többségük nem kereskedő, és nem is a vásárlóért van, hanem a saját pénztárcájuk miatt. Rövidlátóak, sokszor a gyors nyereségre pályáznak. Ezzel persze károkat okoznak az évek óta több alkalmazottal működő kereskedőknek. A legtöbb webáruház bérlőt egy 2.550 Ft-os szállítási költség megállít, ha nem veszi át a csomagot a megrendelő – oda-vissza szállítással 2X1.275 Ft- , és napokig képesek ezen nyilvánosan bosszankodni. Ők sem a saját, sem pedig más csoporttagok idejét nem tartják értékesnek.

Az első garanciális ügyintézésnél pedig csődbe mennek. A piac egyre bizalmatlanabb a kicsikkel szemben. Nincs mese, bizalmat kell építeni ahhoz, hogy meglegyen a megfelelő számú megrendelésed. De ez már egy külön fejezet lenne.

 

 

 

A 6. pont, úgy nyitottál vállalkozást, hogy nem végeztél piackutatást és nincs a piacnak szüksége rád
Mind az online, mind az offline boltokra igaz lehet. Engem legalább havonta egy táplálékkiegészítő webáruház, egy cipő webáruház vagy egy mobiltelefon-tartozék webáruház megkeres. De azért még itt is tudnám folytatni a listát.

Offline boltot pedig jellemzően azzal az elgondolással nyitnak az emberek, hogy majd bemennek vásárolni a járókelők, de ez végül nem történik meg. Simán elsétálnak a bolt mellett. A legutolsó ilyen esetem: Egy pékség tulajdonosa keresett meg azzal a problémával, hogy forgalmas helyen nyitotta meg a pékségét, mégsem mennek be az emberek. Hiába van sok ember, ha Ő olyanokat árul, amelyre nincs szükségük az embereknek. Hiába van sok ember, ha nem ismerik az üzletet, ha a bolt kinézete nem csalogató. Ennek az áthidalásához is marketing kell, kő keményen. Ha nincs az embereknek szüksége a Te termékedre, akkor lehet, hogy még magát a kulcsszót sem tudod felvenni az AdWords-ben, vagy ha fel is tudod venni, nincs rá megfelelő mennyiségű kattintás. Az 1%-os konverzióért is meg kell küzdeni! Ez azt jelenti, hogy 100 látogatóból csak egy vásárol. Ha naponta csak 10 ember kattint a hirdetésedre, akkor legfeljebb 10 nap alatt lesz egy vásárlód.

Egyébként a vállalkozók 95%-a akkor keres marketingest, amikor süllyed a hajó. Ilyenkor azonnali megoldást várnak el. 3 nap vagy 3 hét alatt tegyük rendbe azt, amit 3 éven keresztül elszúrtak. És persze olcsón, mert már elhirdette a pénzét rádióban – ha helyi üzletről van szó – Facebookon és AdWords-ben valami kókler céggel. Mondjuk egy hírlevél listát hetekig, hónapokig tart rendbe hozni, ha a vállalkozó éveken keresztül csak akciós ajánlatokat küldött ki. Sajnos e cikk keretén belül már nem tudok többet írni, mert egy egész könyvet kellene legépelnem.

S íme egy jó tanács: Amikor a vállalkozásodba AdWords-öst keresel, nézd meg hogy a marketing szakértő hiteles-e, ha egyszemélyes vállalkozó. Ha pedig nagyobb vállalkozást bízol meg, akkor nézd meg a csapattagokat. Gyakran dolgoznak 20-25 éves lányok, mint marketingszakértők. 20-25 évesen nem lehet ezt a szakmát elsajátítani. Az egyszemélyes vállalkozók pedig sokszor csak 1-2 könyv kiolvasása után kezdenek el dolgozni. Legtöbbször inkább csak károkat okoznak a “marketing szakértők”.

Remélem, hogy érzed a dolog komplexitását, és nem csak új kulcsszavakban gondolkodsz. Ha úgy érzed, hogy egy kis segítségre lenne szükséged, akkor hívj fel!

Továbbá ha szeretnétek még több marketing stratégiát megismerni és rendszerben gondolkodni, akkor kérlek jelezzétek ezt felénk a cikk alatti Facebook kommentben, és akkor összeállítunk Nektek egy olyan e-bookot, mely segít még nagyobb forgalmat növelni.


Tagged