A videó leirata: Annyit már most az elején elárulok, hogy nincs könnyű helyzetben az, aki ma Magyarországon marketingest keres. Rendszeresen látom azt, hogy leginkább a munkáért kifizetett pénz mennyisége dominál. Aki hajlandó sokat fizetni, annak lesz jó szakembere. De ez nem csak a marketingesekere igaz, hanem a fejlesztőkre is. Egy jó fejlesztő és marketinges aranyat ér jelenleg a piacon. A nagyobb vállalkozások a dolgozóinak a magas fizetések mellé pl. céges X5-ös autókat adnak. Aki nem hiszi, menjen el egy olyan rendezvényre ahol a nagyobb vállalkozások marketingesei tartanak előadást és nézzen szét a parkolóban.
Egyre többen keresnek a vállalkozásukba marketingest, mert már nem tudják követni az online felületeken történő napi szintű változásokat. Valamint egyre több vállalkozó jön rá arra, hogy neki egy kommunikációs szakember kell.
Üdvözöllek, én Dajka Gábor vagyok, kkv marketing szakértő, és most arról szeretnék beszélni; hogy Milyen hibákat követnek el a vállalkozók marketinges keresése közben?
Ezeket a hibákat nem azért szokták elkövetni a munkaadók, mert rosszindulatúak vagy azért mert ki akarják az utolsó cseppet is facsarni a munkavállalóból, hanem azért, mert még nem értenek ehhez a témához. Lehet, hogy most szeretnék felvenni a legelső marketingesüket. Sokszor nem is tudják igazán, hogy kire vagy kikre van szükségük. Sok esetben pedig nem tudnak különbséget tenni egy IT-s és egy marketinges szakember között. A legtipikusabb hiba az, hogy a munkaadó egy embertől várja el azt, hogy mindenhez is értsen. Ezt leginkább azért teszi, mert nem ért hozzá.
Íme egy tipikus marketinges állás hirdetés:
Keresünk a vállalkozásunkba olyan marketingest aki az alább felsoroltakhoz ért:
– SEO
– Keresőoptimalizálás (sic!)
– WP oldalak kezelése
– HTML nyelv ismerete
– CSS nyelv ismerete
– Instagram oldal gondozása
– Hírlevelek készítése, kiküldése
– Offline marketing eszközök menedzselése
– Kapcsolattartás külső partnerekkel
– Angol nyelv tárgyaló szintű ismerete
– Grafikai programok ismerete
– Sajtóközlemények írása
Elvárások:
– Kiváló kommunikációs, kapcsolatteremtő és analitikus készségek
– Felsőfokú végzettség – Marketing szakirányon
– Terhelhető, önállóan dolgozni tudó
– xy területen szerzett tapasztalat (pl. ha egy fogászati rendelő keres marketingest, akkor legyen a marketingesnek a fogorvoslás területén tapasztalata)
Előnyt jelent:
– Videóvágó programok ismerete
– Német nyelv tárgyaló szintű készsége
A vállalkozó ezért rossz esetben bruttó: 250.000 Ft-ot szeretne adni, jobb esetben nettó 250.000 Ft-ot adna. A valóságban ez nettó havi 900.000 Ft-ról indulna, de inkább a nettó 1.200.000 Ft-os ár reálisabb lenne.
De ne is feszegessük tovább a fizetést, mert a fenti elvárásokat egy ember nem tudja kivitelezni.
Az ilyen állás betöltésére én is alkalmatlan lennék, hiába űzöm már több, mint 10 éve ezt a szakmát. Ráadásul napi 8 órában el sem lehet végezni a fentieket úgy, hogy a munka is kész legyen és még mellé a dolgozó képben is legyen a napi szintű változásokkal, no meg a trendekkel is.
A fentiek javarészét ki kell szervezni az adott feladatra specializálódott ügynökségekhez. – Igen, több ügynökségnek kell átadni ezeket a feladatokat, mert egy marketing ügynökség sem fogja tudni az összes fenti munkát elvállalni. Vagy több embert kell keresni erre a posztra a vállalkozónak.
Marketinges állás
Talán a fenti álláshirdetésben szereplő elvárásokból 3-4 dolgot érdemes kiválasztani és úgy megpróbálni marketingest keresni. Érdemes legalább nettó 250.000 Ft-ról indítani a fizetést. Minél több és mélyebb szintű ismereteket várunk el, annál magasabb lesz a dolgozó munkabére. Jó szakembert pedig nem fogunk azonnal találni, sokszor hetekig is nyitva marad a marketinges pozíció.