KKV Marketing

Mindent a KKV Marketingről

A KKV a mikro-, kis- és középvállalkozást jelenti.

Nézzük meg, hogy hogyan lehetne definiálni.

 

Mikrovállalkozás:
10 főnél kevesebb ember dolgozik és nettó 2 millió euró alatt van a forgalma.

Kisvállalkozás:
50 főnél kevesebb ember dolgozik és nettó 10 millió euró alatt van a forgalma.

Középvállalkozás:
250 főnél kevesebb ember dolgozik és nettó 50 millió euró alatt van a forgalma.

 

 

KKV marketing

Amikor valaki a KKV marketing szót használja, akkor az esetek 80%-ában a mikrovállalkozásra gondol. Én is így teszek most, mert az én ügyfeleim leginkább mikrovállalkozók. Természetesen dolgoztam már együtt kisvállalkozással is, de ott már nem a főnökkel beszéltem, hanem a marketingeseivel. Egy fejlett üzletnél a marketinges delegálja ki a feladatokat az alvállalkozóknak, akik az adott területek specialistái. Egy fejletlen vállalkozásban pedig az egy szem marketingesnek kell mindent csinálnia, már ha van marketinges és nem a vállalkozó csinál mindent. Azt hiszem, hogy ezzel rá is tapintottam a két vállalkozás legnagyobb különbségére.

A fejlett vállalkozás a marketingen spórol utoljára, míg a fejletlen vállalkozás a marketingen spórol először.

KKV marketing stratégia

Egy mikrovállalkozás legjobb fegyvere amivel a vásárlókra tud vadászni az egy német gyártmányú Heckler & Koch PSG1 mesterlövész fegyver céltávcsővel és lézer irányzékkal.

Egy nagyvállalkozás mely több mint 250 alkalmazottal rendelkezik és 50 milló euró felett van a forgalma, annak a fegyvere egy M134 Minigun. Ilyen fegyverrel tüzelt Schwarzenegger a Terminátor 2 című filmben a helikopterből.

A két fegyver között az alapvető különbség, hogy a PSG1-el pontosan, míg az M134-el csak megközelítőleg kell pontosan tüzelni. De, hagyjuk a hasonlatokat.

A mikrovállalkozás elsőszámú online marketing csatornája az AdWords és a Facebook. Egy nagyvállalkozásnál a TV, rádió, nyomtatott magazin, plakát is szóbajön. Egy nagyvállalkozásnak van ideje kivárni a reklám beérésének idejét, míg egy mikrovállalkozásnak heteken belül szüksége van a megtérülésre. A McDonald’s éveket is vár. 5 éves gyerekek ünnepelhetik a születésnapjukat az étteremben. 10 év múlva a gyerek, aki azóta felnőtt, szívesen gondol vissza a születésnapjára, így kellemes érzéseket fog táplálni a McDonald’s felé és jó eséllyel kemény fogyasztó lesz.

Nem szabad csak mindig online marketing stratégiában gondolkozni akkor, ha kicsik vagyunk. Ha pl.: éttermünk van, akkor szórólappal tudunk lőni a környékbéli lakókra. Ha pedig ABC-énk van, akkor a szórólapot tekinthetjük lézerpontos mesterlövész fegyvernek.

És hogy mit jelent számomra a KKV marketing vállalkozásom? Életstílust és szabadságot. Remélem, hogy neked is! Törekedj arra, hogy a vállalkozásod valóban vállalkozás legyen, ne pedig a saját munkahelyed.

 

Kérdésed van? Akkor csatlakozz a zárt Facebook csoportunkba az AdWords és KKV marketing klubba.

Tagged

Vélemény, hozzászólás?