fbpx
2024-03-19

Online marketing eszközök

Az online marketing eszközöket leginkább magamnak, kollégáimnak és ügyfeleimnek kezdtem el gyűjteni, és miért ne tenném közkinccsé? A marketing nyelve az angol, így megkerülhetetlen, hogy néha hibrid nyelven írjunk és beszéljünk, így ezzel az oldallal akarok segíteni egy egy szónak a megértésében.

A
A/B teszt – Két vagy több különböző kampány tesztelése. Össze lehet hasonlítani két vagy több kampány pl.: ajánlatát, címsorát, betűméretét, színét. A szignifikánsan rosszabbul teljesítő hirdetés veszít. Több infó a significance részben.
Attention – Figyelem
AC – Active Campagin

B
B2B – Cégek közötti értékesítés
B2C – Cég és fogyasztó közti értékesítés
Benefit – Előny

C
CTACall To Action azaz, cselekvésre ösztönzés. Egy ajánlat része kell, hogy legyen, pl.: vásárold meg most és ingyen kiszállítjuk
Clickbait – Klikkcsali, kattintásvadász (cím, tartalom)
CPC – Kattintásonkénti költség. A CPC-árazás másik elnevezése a kattintásalapú (PPC) árazás.
CPM – A CPM (cost-per-thousand impressions) az ezer megjelenítésenkénti költség rövidítése.
CVO – Customer Value Optimization azaz az Ügyfél Értékének Csiszolása
CF – ClickFunnels
CPL – Cost Per Lead

D
Direkt marketing – Közvetlen (direkt) kapcsolatfelvétel értékesítés céljából

E
E-mail marketing eszközök: wgx.hu, activecampaign.com, salesautopilot.hu, mailchimp.com, getresponse.hu

F
Funnel – Tölcsér/Értékesítési tölcsér
Features – Jellemzők (termék/szolgáltatás jellemzői)
FB – Facebook

G
GA: Google Analytics
Google algorithm tracking – Google algoritmus követő  https://algoroo.com/, https://www.semrush.com/sensor/
GTM – Google Tag Manager

H

I

J

K
Keyword – kulcsszó. Kulcsszó sokasító: http://www.jumbokeyword.com/  Kulcsszó elemző: https://moz.com/free-seo-tools, https://keywordtool.io/google, https://kwfinder.com/ Kulcsszó kombináló: http://mergewords.com/

L

M

N

O
Offer – Ajánlat

P
Pr-cikk – Szervezeti kommunikáció, amelyek a szervezettől a sajtó felé közvetített, hírértékűvé formált üzenetekből születnek, és nem kerülnek pénzbe.
Proof – Bizonyíték

R
Reporting – Jelentés
Profi jelentést AdWords, Facebook, Analytics adatokból ezzel tudsz készíteni – https://www.swydo.com/#pricing

S
Significance – Statisztikában használjuk, ha két vagy több adat különbsége jelentősen elér egymástól. http://getdatadriven.com/ab-significance-test
Speed test – Weboldal betöltési időmérő: https://www.dotcom-tools.com/website-speed-test.aspx, https://tools.pingdom.com/
Sitemap – Oldaltérkép: https://www.xml-sitemaps.com/

T

U
Uptime – Az weboldal rendelkezésre állási ideje. https://uptimerobot.com/
USP – Egyedi, különleges tulajdonság

V

W
WP – WordPress
WC – WooCommerce

x

y

Z