fbpx

A pszichológiai trükkök a tartalommarketingben olyan technikák, amelyeket a marketing szakemberek használnak annak érdekében, hogy hatékonyabbá tegyék a tartalommarketing kampányaikat. Ezek a trükkök arra összpontosítanak, hogy az üzenet hatásosan jelenjen meg a célközönség számára. A pszichológiai trükkök a tartalommarketingben nem manipulációra, hanem a figyelem felkeltésére és az üzenet hatékonyabbá tétele érdekében vannak kitalálva. A pszichológiai trükkök a tartalommarketingben számos technikát tartalmaznak, amelyek segítenek a marketing szakembereknek abban, hogy jobban megértsék a célközönségük viselkedését és motivációit. Ezek a trükkök magukban foglalhatják…

Bővebben

blank

Az online marketing tanácsadás olyan szolgáltatás, amely segíti a vállalkozásokat abban, hogy hatékonyan és eredményesen használják az online marketing eszközöket. Az online marketing tanácsadók széles körű tudással rendelkeznek az online marketingről, és segítenek a vállalkozásoknak abban, hogy megértsék, hogyan működnek az online marketing eszközök, és hogyan lehet ezeket hatékonyan alkalmazni a vállalkozásukban. Az online marketing tanácsadás során a tanácsadók általában átfogó online marketing stratégiát dolgoznak ki a vállalkozás számára. Ez magában foglalja az online jelenlét javítását, a weboldal optimalizálását, a…

Bővebben

blank

A marketing-tanácsadás egy olyan szolgáltatás, amely során egy külső szakértő segít a vállalkozásodnak a marketing stratégiájának kialakításában és megvalósításában. A marketing-tanácsadó olyan területeken tud tanácsot adni, mint a piac megértése, a versenytársak elemzése, a célcsoport meghatározása, a márkaépítés, a kommunikáció, a hirdetések optimalizálása és a mérés-értékelés. A marketing-tanácsadás akkor lehet hasznos számodra, ha: A marketing-tanácsadás során egy személyre szabott konzultáción vehetsz részt, amelynek tartalma az adott vállalatra és problémára igazodik. A konzultáción a marketing tanácsadó felméri a vállalatod helyzetét és…

Bővebben

blank

Az internetes hirdetés korában a Google AdWords (Google Ads néven ismert) nélkülözhetetlen eszközzé vált a vállalkozások számára. Ez a rendkívül hatékony platform lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy elérjék a célközönségüket a világ minden tájáról. De a Google AdWords használata nem mindig egyszerű – éppen ezért vannak Google AdWords szakértők, akik képesek maximalizálni a rendszerben rejlő lehetőségeket. Miért fontosak a Google AdWords szakértők? A Google AdWords szakértők olyan szakemberek, akik értéken tudják adni a hirdetési költségvetést. Tapasztalataik és képességeik segítségével…

Bővebben

blank

Egy modern, pörgő világban, ahol a verseny a szabadalmakért, vásárlókért és piaci részesedésért folyamatosan változik, a marketing kulcsfontosságú a vállalkozások számára. A marketingstratégiák hatékony meghatározása és megvalósítása gyakran komplex feladat, amely széleskörű szakértelemet és tapasztalatot igényel. Itt jön képbe a marketing-tanácsadás, amelynek célja, hogy segítséget nyújtson a vállalatoknak abban, hogy a legjobban használják ki a piaci lehetőségeket. Mi a marketing-tanácsadás? A marketing-tanácsadás folyamata során szakértők segítik a vállalatokat a piaci pozíciójuk, az ügyféligények és a versenytársak elemzésében, a hatékony stratégiák…

Bővebben

blank

Utólag már lehet, másként fogunk tekinteni a választásra. Habár szokás mondani, hogy az adott pillanatban mindig a szerintünk legjobb lehetőséget választjuk, ez nem minden esetben egyenlő a legjobb, sem a leglogikusabb döntésnek. Így az utólagos mérlegelés segítségével tanulhatunk a helyzetből. Ha azonban a túlgondolás csapdájába esünk, akkor észre sem vesszük, és máris torzítani kezd a tudatunk. Alapvetően öt fázisból áll az, hogy milyen döntést hozunk meg egy vásárlás (vagy bármilyen döntéshelyzet) során. Az első a a figyelem, amikor mondjuk egy…

Bővebben

Life és business coach

A coach az, aki kihozza belőled a benned rejlő potenciált azzal, hogy életed adott területén megmutatja rengeteg ösztönző kérdés és néhány gyakorlat segítségével, hogyan válj a legjobb önmagaddá. Számtalan coaching terület létezik, abból pedig a két legnépszerűbb a life coaching és a business coaching. Joggal merülhet fel a kérdés, hogy mikor és kihez érdemes fordulnod a problémáiddal? Miben tér el a coaching egy baráti beszélgetéstől? Egy barátoddal vagy közeli ismerősöddel folytatott beszélgetés során tapasztalatot és információt cseréltek, de ez szinte…

Bővebben

blank

Kortól és nemtől függetlenül gyakran látom a tuti recepteket a marketingesek tollából, amelyek az egyetemleges igazságot hivatottak jól megmondani. Úgy vélik, hogy náluk van az igazság olyan kérdésekben, mint hogy: mikor kell posztolni a Facebookra. Ebbe az időpont és / vagy a hét valamelyik napja is beletartozik. Persze ezen túlmenően felfedik az igazságot arról is, hogy miről kell posztolni, hogyan és hányszor. Illetve további technikák százairól lehet még olvasni, és arról még nem esett szó, hogy a buyer personának és…

Bővebben

Marketing és coaching

Magyarországon az elmúlt évtizedekben jelentősen megnőtt mind a coachok, mind a marketing-tanácsadók száma. Ez köszönhető annak, hogy a két szakmának széleskörű képzési lehetőségei vannak, mert az egyetemi lehetőségeken kívül már felnőttképzési akkreditált tanfolyamok is rendelkezésre állnak. Sokan azonban nem tudják a gyakorlatban megfogalmazni, igazából mire is van szükségük ahhoz, hogy vállalkozásukat sikerre vigyék. Ebben a cikkben ezért különbséget teszek a két szakma között, és pontosítom, mikor kit érdemes keresned. Marketing – az üzlet reklámozása Sajnos erős az a tévhit a…

Bővebben

blank

A marketing szerteágazó szakma, és több száz definíciója létezik, így akár az attitűdváltás részét is képezhetné az egyik meghatározás, például: a reklám egyik célja a fogyasztó attitűd váltása. A magyar marketinges szakma nem igazán szokott ezzel a kérdéskörrel foglalkozni, no nem azért mert fölösleges lenne, hanem azért, mert ehhez már mélyebb pszichológiai ismeretek szükségesek, egy hatalmas adag önismerettel egybekötve. Ezeknek az elsajátítása hosszú évek kemény munkája, és rengeteg pénzbe kerül, így csak egy maréknyi ügynökség fektet még ebbe is.  Az…

Bővebben

blank

Az emberi viselkedés egy elképesztően tág témakör. Talán a legtöbb vállalkozó azt gondolja, hogy a vásárlók kiszámítható robotok, akiket nagyon egyszerű megfejteni. Sőt, gyerekjáték őket rávenni a vásárlásra, hiszen nemcsak a „marketingesek”, hanem a reklámcsatornákat üzemeltetők is folyamatosan azt sulykolják, hogy egy pár hirdetés mindent is megold. Csak meg kell bízni egy hirdetéskezelőt vagy meg kell keresni a hirdetés feladása gombot, és már csak azon kell gondolkodni, hogy két hét múlva hová öntsük a milliókat. Ezzel a gondolatmenettel nem teljesen…

Bővebben

blank

A szín öltöztet. Nézzük meg azt, hogy milyen tulajdonsággal rendelkező embereket tudsz megszólítani ezen a felületen, csupán a színek megfelelő használatával a reklámodban. – Ha zöld színeket használsz, akkor a magasabb státuszú embereket vonzod majd. – Ha piros színeket használsz, akkor a kockázatvállaló embereket vonzod majd. – Ha kék színeket használsz, akkor a befektető típusú embereket vonzod majd. – Ha sárga színeket használsz, akkor a önbizalommal teli embereket vonzod majd. – Ha fehér-fekete színeket használsz, akkor a magasabb iskolai végzettségű…

Bővebben

blank

Fogj 10 embert, 5 embernek a kezébe adj (örökbe) 10 db ezrest és kérd meg őket arra, hogy osztozkodjanak.  Nagyon más arányban fogják a pénzt elosztani. Lesznek olyanok, akik 50-50%-ban fognak megállapodni. Míg olyan csapat is lesz, akik 30-70%-ban, vagy éppen 20-80%-ban. Szóval a szórás magas lesz. Ha pedig a legvégén megkérdeznéd tőlük azt, hogy miért pont úgy döntöttek, azt felelnék, hogy: így volt a logikus. De a logikát azonnal ki tudjuk zárni, hiszen ha logikusan döntöttek volna a felek,…

Bővebben

blank

Még 2022-ben egy vállalkozó kereste meg a tanácsadó irodánkat, panaszával, hogy a második Google Ads-ügynökség szolgáltatásaival sem érte el a kívánt javulást a hirdetései teljesítményében. Az ügy különösen aktuálissá vált, mivel karácsony közeledtével szerette volna maximalizálni az eladásokat, és ezért hétfőn még szeretett volna újabb csomagokat feladni. Én magam ültem autóba, hogy személyesen találkozzak vele és segítsek értelmezni az adatokat. Az ügy kivizsgálása során gyorsan kiderült, hogy a vállalkozó ugyanahhoz a marketing csapathoz fordult másodszorra is, anélkül, hogy tudott volna…

Bővebben

blank

Nézzük meg azt, hogy a marketingszélhámosok hogyan dolgoznak. Először is, kitalálja valaki az új csodát. Volt már annyi, mint pl.: QR-kód, chatbot, popup ablak, értékesítési tölcsér, valamelyik alkalmazás új funkciója, TikTok stb. Én már nem is számolom. A csodának az a lényege, hogy alapjaiban véve változtatja meg a marketinges szakmát, a fogyasztói szokásokat. És hirtelen lépnek be az életünkbe. Nagyon fontos, hogy a csodák mindig egyszerűek és azonnal használhatóak, különösebb tervezést nem igényelnek – legalább is, ezt ígérik. Tehát mindenkinek…

Bővebben

blank

Nincs olyan hónap, amikor valamelyik marketinges csoportban meg ne említenék a marketingben laikus vállalkozók és a marketingben laikus marketingesek a Vámház körút 9-et, mint jó példát. Az érvelésük a megjegyezhetőségen nyugszik, ami mögé mást és mást látnak. Valaki szerint rossz a reklám, és azért jó, mert már nem a minőség kell az embereknek. Valakik szerint Klapka melegszívű karaktere miatt működött. Más emberek szerint pedig az egyszerű a nagyszerű. Számtalan elméletet olvastam már, ám inkább nézzük meg egy marketinges szemével ezt…

Bővebben

blank

A vállalkozóknak olyan marketingesekre van szükségük, akik lázadnak, akik vitatkoznak, akik szembe mennek a megszokottal. Fura, különc arcokra, akik álmodoznak. Olyanokra, akiknek az ötleteik elsőre őrültségnek hangzanak. Ezzel szemben idehaza az öltönyös marketinges kockák a külföldi trendeket oktatják karót nyelve, miközben attól rettegnek, hogy a főnöküket vagy az affiliate partnereiket meg ne bántsák. Valójában ez egyrészt azért van, mert a legtöbben a semmiből lesznek marketingesek. Előző nap még targoncát vezettek vagy sültkrumplit ajánlottak a hamburger mellé. Másrészt azért, mert a…

Bővebben

blank

Észrevettem, hogy az utóbbi 1-2 évben a Facebookon szinte csak olyan reklámok jönnek velem szembe, melyek túldicsérik az adott terméket / szolgáltatást. Mintha a vállalkozók vagy a marketingeseik azon versenyeznének, hogy ki tud nagyobbat mondani, ezzel minél jobban elfedni a valóságot. A marketingnek soha sem szabad valótalant állítania, ám azért szabad kozmetikázni, vagy ha úgy tetszik: egy kis alapozó soha sem árt. Szóval, a mostani reklámok túltolják a dicsekvést, öndicséretet. Szinte soha, senki sem említi meg a hátrányokat. Ez pedig…

Bővebben

blank

Először is, kitalálja valaki az új csodát. Volt már annyi, mint pl.: QR-kód, chatbot, popup ablak, értékesítési tölcsér, valamelyik alkalmazás új funkciója, TikTok stb. Én már nem is számolom. A csodának az a lényege, hogy alapjaiban véve változtatja meg a marketinges szakmát, a fogyasztói szokásokat. És hirtelen lépnek be az életünkbe. Nagyon fontos, hogy a csodák mindig egyszerűek és azonnal használhatóak, különösebb tervezést nem igényelnek – legalább is, ezt ígérik. Tehát mindenkinek mindenre jó. Talán most a podcast lesz az…

Bővebben

blank

A marketingben felhasználjuk többek között a pszichológusok tapasztalásait, vagy ha úgy tetszik, az emberek az ingerekre adott válaszukat. Ám a két fülünk között lévő komputert a pszichológia nem szedi darabokra, bár nyilván nem ismeretlen terület a számukra, ám mégsem az agyat vizsgálják, hanem az embert. Ezzel szemben a neurológia az agyi folyamatokat vizsgálja, fMRI vagy EEG-technológiával.  A neuromarketingesek arra kíváncsiak, hogy az agyunk mely idegpályái lépnek működésbe, például vásárlási szituációban. Egyes neuromarketingesek pedig a biometriát is ide sorolják.  Amikor elmondom…

Bővebben

1240/1337