Dühöngő

SEO kontra AdWords

Egy nagyon érdekes dolgot vettem észre a SEO-sok körében. A többségük utálja az AdWords-ösöket. Míg az AdWords-ösök nem utálják a SEO-sokat, sőt gyakran tanácsolják is a partnereiknek, hogy ideje lenne keresőoptimalizálni az oldalt. No persze most az igazi AdWords szakértőkről beszélek, akik Google Partnerek.

A SEO-s attól retteg, hogy elveszi az AdWords-ös a munkáját. Pedig ez nincs így. Az AdWords egyik pillére a keresőoptimalizált oldal. Egy lassú, nem mobilbarát és webergonomóiailag rosszul felépített oldal az AdWords halála, két szempontból is.

Első: Alacsonyabb lesz a minőségi pont, ami a kattintás költségét növeli, vagy csak ritkán jelenik meg a hirdetés.

Második: Egy átláthatatlan, kesze-kusza weboldal közel sem fog jól konvertálni, ami azt jelenti, hogy 100 helyett 200 látogató is kell egy konverzióhoz.

Egy Google Partnernek a SEO-s a barátja! Ha legközelebb azt hallod vagy olvasod egy SEO-tól, hogy az AdWords rossz, akkor már tudni fogod, hogy egy kezdő véleményét hallod.

A SEO nagyon komplex szakma, kell hozzá PHP, HTML, CSS, szerver ismeret, valamint szövegalkotói képesség, sok év tapasztalat és egy kis pénz, amit e-bookokra költött a téma kapcsán. A legtöbb SEO-s ezeknek a felével sincs tisztában, így nagyon vigyázz, hogy kire bízod a weboldalad, mert a többségük 2 hét után már hirdeti a szakértelmét.

Tehát a két terület együttes megléte is kell ahhoz, hogy sikeresek legyenek a hirdetéseid. Semmi értelme egymásra mutogatni.

Ha még egy kicsit alaposabban bele akarok menni a témába, akkor bizony gyakran látom azt az ügyfeleim fiókjaiban, hogy először AdWords-ben kerül interakcióba a vásárló a weboldallal, majd organikusan is rátalálnak az ügyfeleimre, és létrejön a vásárlás. Azt nem tudom, hogy mi lenne akkor, ha a második csatornán, tehát organikusan nem lépett volna interakcióba a vásárló, de szerintem lenne lemorzsolódás.