AdWords Cikkek, Keresőoptimalizálsás azaz SEO

SEO kontra AdWords

Egy nagyon érdekes dolgot vettem észre a SEO-sok körében. A SEO szakemberek többsége utálja az AdWords szakértőket. Míg az AdWords szakértők nem utálják a SEO szakembereket, sőt gyakran tanácsolják is a partnereiknek, hogy ideje lenne keresőoptimalizálni az oldalt. No persze most az tapasztalt AdWords (Google Ads) szakértőkről beszélek.

A SEO szakember retteg, hogy elveszi az AdWords-ös az ő munkáját. Pedig ez nincs így. Az AdWords egyik pillére a keresőoptimalizált weboldal. Egy lassú, nem mobilbarát és webergonomóiailag rosszul felépített oldal az AdWords halála, két szempontból is.

Első: Alacsonyabb lesz a minőségi pont, ami a kattintás költségét növeli, vagy csak ritkán jelenik meg a hirdetés.

Második: Egy átláthatatlan, kesze-kusza weboldal közel sem fog jól konvertálni, ami azt jelenti, hogy 100 helyett 200-400 látogató is kell egy konverzióhoz.

Egy Google Partnernek a SEO szakember a barátja!

Ha legközelebb azt hallod vagy olvasod egy SEO-stól, hogy az AdWords rossz, akkor már tudni fogod, hogy egy kezdő véleményét hallod.

A SEO nagyon komplex szakma, kell hozzá PHP, HTML, CSS, szerver ismeret, valamint szövegalkotói képesség, sok év tapasztalat és egy kis pénz, amit e-bookokra költött a téma kapcsán. A legtöbb SEO-s ezeknek a felével sincs tisztában, így nagyon vigyázz, hogy kire bízod a weboldalad, mert a többségük 2 hét olvasgatás után, már hirdeti a szakértelmét.

Tehát a két terület együttes megléte is kell ahhoz, hogy sikeresek legyenek a hirdetéseid. Semmi értelme egymásra mutogatni.

Ha még egy kicsit alaposabban bele akarok menni a témába, akkor bizony, gyakran látom azt az ügyfeleim fiókjaiban, hogy először AdWords-ben kerül interakcióba a vásárló a weboldallal, majd organikusan is rátalálnak az ügyfeleimre, és így jön létre a vásárlás. Tehát az organikus találat elengedhetetlen!