KKV Marketing Videók

Te egy lenéző, basáskodó, lekezelő ember vagy

Gábor, te egy lenéző, basáskodó, lekezelő ember vagy – szoktam kritikaként megkapni a kezdő vállalkozoktól, illetve azoktól, akiknek én vagyok a legelső marketingese. 

Valóban, engem meg lehet így is élni. És úgy is meg lehet élni, hogy itt van valaki, aki segíteni akar, és tud is segíteni. Viszont aki ilyen negatívan lát engem vagy a szolgáltatásomat, attól azonnal szabadulok, mert jó eséllyel még életében nem tanult semmit. 

Lekezelő? Basáskodó? A fenét! Sokkal inkább arról van szó, hogy ezek a vállalkozók nem tudják értelmezni és elviselni a kritikát. Különböző Facebook csoportokban szoktam látni azt, hogy a vállalkozók kikérik a csoport véleményét, de úgy, hogy a bejegyzésük végére odaírják, hogy: Kérem, hogy csak az kommenteljen, aki pozitív kritikát tud adni.

Lehet, hogy ez az én szegénységi bizonyítványom, de nem tudom értelmezni a pozitív kritika kifejezést. Ha valaki letesz egy produktumot, azt mások meg fogják kritizálni. Véleményt fognak alkotni róla. Ha az illetőnek szerencséje van, akkor kőkeményen meg fogják mondani, hogy milyen hibákat követett el. Ha nincs szerencséje, akkor azt fogják mondani, hogy hú de fasza.

Nahát, én nem a hú de fasza kategóriába tartozom. Az én személyiségem nem tudja elviselni a hazugságokat. Azt is nehezen nyelem le, hogy bizonyos csoportokban a vállalkozók egymást puszilgatják bármi áron, azért, mert ott ezt így szokás.

Több, mint 10 tanfolyamot, workshopot, képzést végeztem az elmúlt pár év alatt. Mindegyikben volt egy közös pont, mégpedig az, hogy a tanár véleményezte az én és persze a többi résztvevő produktomát, teljesítményét. Az is elő szokott fordulni, hogy a tanár az osztályt kérdezi meg, hogy pl. Mit gondoltok Gábor munkájáról? Szerintetek jó így? Ha 10-en ültünk a teremben, akkor 10 különböző kritikát kaptam.

A kritikát tudni kell szerintem:

Befogadni, feldolgozni, elfogadni

És ezt a 3-mast szerintem csak az intelligens emberek tudják teljesíteni.

Nagyon fontos, hogy az eddigi összes tanfolyamon mindig mindenki segíteni akart és segített és tanított. És így sikerült fejlődnöm. 

A marketing nem egy demokratikus dolog. Az érettségi vizsga, de a kresz vizsga sem arról szól, hogy a főhős szerint miért hülyeség a kérdés. A marketing főleg akkor nem szól egymás puszilgatásáról, ha azért keres a vállalkozó egy marketingest mert valamit, valamiket elrontott és így a csőd szélére került. És valószínűleg azért rontotta el, mert nem ért hozzá, nincs benne tapasztalata, mert nem épített fel eddig 20 vállalkozást és nem kommunikált eddig 2.000.000 embernek. 

Gyorsan utána tudok járni annak, hogy a megkereső ért-e ahhoz, amit csinál, vagy csak úgy gondolja, hogy ért hozzá. Megnézem a weboldalát, kommunikációját és kb. 5 percen belül kiderül az, hogy ért-e ahhoz, amit csinál.

Soksz gondolja a vállalkozó azt, hogy ért hozzá. Ilyenkor két irány van:

1.) Én ugyanazt fogom csinálni, mint amit ő csinált eddig, és akkor egy helyben toporgunk. Ezzel az a gond, hogy ha eltelik 1, 2, 3 hónap és nincs a vállalkozó forgalmában változás, akkor joggal fog kóklernek tartani.

2.) Finoman, de határozottan letöröm a szarvát, és szembesítem azzal, hogy nem ért a választott szakmájához, és éppen ezért bízza rám magát, mert én már 12 éve ezzel foglalkozom és az ő problémája nem egyedi eset, mert már tizedjére, huszadjára végzem el sikeresen ugyanazt a munkát, csak most éppen neki. 

De nem csak az én véleményem számít ilyenkor. Általában meg szoktam kérni a marketing szövegírómat és a grafikusomat is, hogy nézzen rá a megbízó oldalára és mondja el a véleményét. 

Sokszor tudom, hogy a munkatrásaknak, anyukának és amolyan felszopó Fb csoportokban mindenkinek tetszik a vállalkozó által rajzolt grafika, megírt marketing szöveg, stb. De anyuka és az ügyfélszolgálatos kislány nem szakember.

Még azt is észrevettem, hogy az igazán sikeres emberek nagyon bírják a kritikát és szeretik is. Van egy ügyfelem, akinek már 4 éve mi csináljuk a Google Ads hirdetését. Őt is az őszinteségemmel szereztem meg. Konkrétan azt mondtam neki, hogy amit felépített AdWords-fiók az nagyon rossz. Itt kb. semmi sincs jól beállítva. 

Olyan 8-9 új fizikai üzlete lett az elmúlt 2 évben, szóval már csak emiatt is joggal mondhatjuk sikeresnek. 

Általában akik meg szoktak minket keresni, azok úgy keresnek meg, hogy Gábor rátok van szükségem, mert az előző 4 marketinges csapat semmiben sem segített. Nem tudták megmondani azt, hogy mennyit költsek marketingre, sem azt, hogy mit reklámozzunk. A célcsoportot is nekem kellett kitalálni és még a kommunikáció stílusát is.

Valamint van még egy nyomós ok, amiért az asztalra kell csapnom, ha a vállalkozó hülyeséget csinál. Ezt egy történet formájában tudom szemléltetni.

Volt egy nyelviskola partnerem. Vele megbeszéltük, hogy 10.000 Ft-onként kell az AdWords-ben ügyfeleket szereznem. Az első pár hétben jól is ment minden, mert teljesült a cél. 

A vállalkozónak a következő feladatai lettek volna:

– Fizetni a Google Ads-et 

– A tanítványok elégedettségét folyamatosan mérni, hogy a következő hónapban is megmaradjanak

Ehelyett a vállalkozó úgy döntött, hogy a fókuszát a Facebook kommunikációjára fordítja, és elkezdett cuki cicákról kitenni fényképeket és más haszontalan szarokat.

Az AdWords-ben az ügyfélszerzésenkénti költség elkezdett felfelé mászni, illetve egyre többször kezdett arról panaszkodni, hogy rossz minőségű emberek jelentkeznek. Pl. megígérik hogy elmennek, de nem mennek el.

Jelen esetben az történt, hogy a komoly érdeklődő, amikor meglátta a nyelviskola marketing és PR tevékenységét a Facebookon, elfordult.

A vállalkozó így nem tudta sokáig fenntartani a Google AdWords költségeit. 

Szóval az én érdekem is az, hogy a cégvezető vállalkozásában rend legyen. 

Ha bírod a kritikát, akkor nálunk a helyed.

Vélemény, hozzászólás?