Nyilván Te is használsz képeket a weboldaladon, a blogodon, hogy színesebbé, szebbé tedd az összképet, illusztráld a tartalmat. A fotók és más grafikai elemek szerves részét képezik minden internetes tartalomnak, de nem csak dekorációs szerepet töltenek be – ennél sokkal fontosabb feladataik vannak.
A képek segítenek abban, hogy a felhasználók könnyebben megtalálják az oldaladat, és el is tudjanak igazodni rajta, különösebb zökkenők nélkül. Nem azért kell képeket kitenned, mert így szokás, hanem azért, mert ez jót fog tenni az oldalad látogatottságának. Mindjárt azt is megmutatom, hogyan.
Felhasználóbarát környezetet biztosítanak
A képek segítségével tudsz magyarázni, érthetőbbé tenni a mondanivalódat. Irányíthatod a látogatók figyelmét, segíthetsz nekik eligazodni, navigálni a honlapon. Ez fontos, mert a kereső is figyelembe veszi, hogy egy weblap mennyire felhasználóbarát, illetve a látogatók is szívesebben maradnak majd – egy kusza, értelmezhetetlen oldalról hamarabb távoznak.
A képek emellett adnak egy kis „pihenőt”: a tömény szövegre ránézni is fárasztó, sokan el se kezdik olvasni az ömlesztve álló betűket. Ha pár fotó is színesíti az irományt, a szem meg tud pihenni, a szöveg nem tűnik olyan vaskosnak, szívesebben olvassák a látogatók.
Erősítik a SEO-t
Ez persze csak akkor igaz, ha jól választod meg a képeket, és ellátod néhány kiegészítő információval őket, ami segít a Google-nek értelmezni. A szövegeket ugyanis már nagyon jól „érti” a Google, de a képekkel ez nincs így. Előrébb juttathatnak a találati listán, de csak akkor, ha odafigyelsz arra, hogy SEO szempontból rendben legyenek.
Mire figyelj, hogy SEO-barát képeid legyenek?
- Nevezd el a képeket! Amikor feltöltöd a fotókat, feltöltés előtt mindenképpen adj neki olyan nevet, ami utal a tartalmára, vagy arra, amiről a szöveg szól! A Google így könnyebben meg fogja találni, ha valaki a megfelelő keresőszavakat írja be.
- ALT szöveg. Ez tulajdonképpen a képleírás, amit nagyon sokan át szoktak ugrani, mert fölöslegesnek tartják, ugyanis csak akkor jelenik meg, ha a kép valamiért nem. Felhasználói szempontból nem nyom sokat a latban, hogy mi ez a szöveg, de a keresőmotornak fontos! Legyen releváns szöveg, és tartalmazza a kulcsszót.
- A kép mérete. A Google szereti azokat az oldalakat, amik jól működnek, azaz könnyen és gyorsan betöltenek, gördülékenyen használhatók. Mivel az oldaladon lévő adatok nagy részét a képek adják, ezek nagymértékben képesek befolyásolni, hogy mennyire lesz gyors a betöltés. Minél kisebb méretben töltsd őket fel – akkorában, amekkora feltétlenül kell a kívánt minőséghez, és lehetőleg .jpg formátumot használj!
- A kép címe. Ezt is sokan átugorják, hiszen mindenki látja mi van a képen – mindenki, de a Google nem. Nem árt, ha segítesz neki értelmezni. A kép címe tartalmazza a kulcsszót, hogy a kereső ezzel egy újabb támpontot kaphasson, így a kép segíthet előrébb jutni a találati listán.
A képek tehát mindenképpen kellenek, de érdemes az említett szempontokat figyelembe véve optimalizálni őket. Így nem csak díszíteni fogják az oldaladat, hanem segítenek egy kicsit abban is, hogy a felhasználók könnyebben megtaláljanak.