A kontrollmániás vállalkozókról
Általánosságban elmondható, hogy: csak az a jó amit ők csinálnak. Ha empatikusak, akkor meghallgatnak másokat is, de végső soron az ő munkájuk lesz a jó. Egy apró feladatt felett, amie más legyintene, akár egy órán keresztül is ülnek. Zoli és Timi Volt olyan duó párosunk akik a reklámszövegeik kitalálására, megírására és ellenőrzésére kértek fel. Zoli és Timi illetve én és a kolléganőm. Én bedobtam valamit, kolléganőm finomította, majd átadta Zolinak és Timinek. Zoli kijavította, átírta, elvett belőle és hozzátett. Majd…
Kinek a felelőssége a forgalomnövelés?
Hazai szakmai csoportokban gyakran felmerül a marketinges és a vállalkozó felelőssége. Többnyire nincs egyetértés, a két fél egymásra hárítja a felelősséget. De vajon kinek van igaza? Leszögezem, hogy mind a két felet meg lehet érteni, mindkettőjük érvelésében lehet találni igazságot. A vállalkozó hátradől és azt mondja, hogy; megvan a szakember, nekem már csak az új nyaralómat kell terveznem. Az egy hirdetési csatorna kezelésével megbízott marketinges pedig azt, hogy; beállítottam mindent, ha lesz adat, majd optimalizálok. Gondolom, hogy a kedves olvasó…
Az esettanulmányok és más statisztikák bizonyítása
Szokatlan állítások szokatlan bizonyítékokat követelnek! Egy egyszemélyes esettanulmány, prezentáció, Facebookra kiírt statisztika hátránya, hogy nem mindig kerülhetők el a torzítások, mint pl.: az elvárási torzítás. Ha több partnerünk is sikeres, akkor objektíven meg kell vizsgálni azt, hogy valóban mi tettük őket sikeressé? Nélkülünk nem jutottak volna el erre a szintre? A pszichológusok, akik ismerik az elme össze játékát is gyakran tévednek egy-egy kutatás alkalmával, még akkor is ha empirikus kutatást végeznek. Azt is érdemes megnézni, hogy ha az ügyfél forgalma…
Vállalkozók, akiknek soha, semmi sem elég
Jó pár vállalkozóval találkoztam, akik azért vágtak bele a vállalkozásukba, mert boldogok akartak lenni az úgy megkeresett pénztől és az azon vásárolt tárgyaktól. És jó pár olyan vállalkozóval is találkoztam már, akik elérték a kezdeti céljaikat, de az mégsem volt elég. Én két részre bontanám az anyagi fejlődést. Az első a tárgyak megszerzése. A második azoknak a jobbra való cserélgetése. A legtöbben a második szakaszt ismételgetik a boldogság reményében. Belehajszolják magukat, megszállottak lesznek. Csak a csere lebeg a szemük előtt,…
Beszéljünk a szociopata vállalkozókról
Amikor a minket megkereső vállalkozók az első pár percben azt mondják nekünk, hogy: ami a szívemen a számon, akkor én erősen azt gyanítom, hogy egy alacsony IQ-jú szociopatával állunk szemben. – Nem vagyok pszichológus, de ettől még azt gondolok amit akarok. – Majd a beszélgetés közben ki szokott derülni, hogy x évet ült a kedves ügyfél a rácsok mögött gyerekkorában, esetleg hajléktalan volt, vagy államilag gondozott. Majd az is ki szokott derülni, hogy mi vagyunk már a 4-5. marketingese, tehát…
Ne legyél függő, fejezd be a játékgépezést
A Szakácsemlékek című könyvem egyik fejezete: ha én nem megyek be, akkor neki vége. Arra is gondoltam, hogy ha még ezt a napot végigcsinálom, akkor meg tudom venni végre a HTC Touch Diamond készüléket, amin már PHP programokat is futtathatok. Akkoriban a 12-14 órás munka után még volt energiám PHP programozást is tanulni, autodidakta módon. Az új készülék motivált egész nap. Illetve az is inspirált, hogy ha végigcsinálok még három napot, akkor abból számítógép-alkatrészt tudok venni, ami megkönnyíti a weboldal-progamozást. Sajnos…
Észrevettétek azt, hogy a kis társadalmunk a nőkre egy újabb tehert akar tenni?
Mert én igen. A nőnek most már nem elég csak jó szülőnek, szakácsnőnek, vad szeretőnek, háztartásbelinek és persze már nem elég csak a saját szakmájukban jók lenniük, hanem most már legyenek vállalkozók is, aki legalább annyit, ha nem több pénzt keressenek, mint a férfiak, hiszen a nők is meg tudják csinálni. Hiszen a nők munkája is ér annyit, amennyit a férfiaké. És bizonyítsák be azt, hogy ők is sok pénzt tudnak keresni, a többi munkájuk mellett. Elvégre egy nap 24…
Óvakodj a sikeres emberek tanácsaitól
A sikertelen emberek, a csődbe ment vállalkozók, a halott emberek csendesek. A sikeres emberek, a virágzó vállalkozások, a 110 éves emberek pedig hangosak. Az agyunk torzít. Ennek több oka is van, pl. az, hogy ha feldolgoznánk a környezetünkből jövő összes, de összes információt, hamar felforrna az agyunk. Az agyunk úgy is torzít, hogy az információkat kiegészíti a saját mentális modellünk alapján. És van egy elsőre meredeknek tűnő állításom: még soha nem jártál abban a világban, amiben élsz. Nagyjából 200 torzítás…
Marketinges anyagok
Sokszor látom, hogy a vállalkozók elolvasnak egy könyvet, meghallgatnak egy hanganyagot, esetleg beülnek egy drága előadásra, és azt hiszik, ezzel már meg is van a tudás. A valóság viszont az, hogy az információ feldolgozása és alkalmazása nélkül nem történik változás. Az olvasás önmagában nem elég, a tanultakat gyakorlatba is kell ültetni. Gyakori probléma, amikor valaki fel is dolgozza az anyagot, de gyakorlat hiányában rosszul alkalmazza azt. A sablonok, amelyeket használ, sokszor nem illenek az adott vállalkozásra, vagy csak részleges információkat…
Miért nem fut be jó pár férfi vállalkozása?
A legutóbbi videómban a női vállalkozókról volt szó, és az ő látásmódjukról. Nem lennék igazságos, ha ne készülne el a férfi vállalkozókról is egy olyasmi videó. Itt is elmondom, akinek nem inge, ne vegye magára. Most mutatok két személyiségtípust, akik tuti hibázni fognak a vállalkozásukban. 1. A megfelelési kényszeres2. Az önérzetes Megfelelési kényszer egy férfiban pl. azért alakulhat ki mert ő a családfő, akinek mindent tudnia kell. Minden problémát ő old meg. Ő a legerősebb. Ő viszi a vállalkozást, tartja…
Miért nem fut be jó pár nő vállalkozása?
A férfiak kevésbé önérzetesek. Akinek nem inge, ne vegye magára. Régebben sokszor előfordult az – ma már nem, mert erősen szűrünk – hogy megbíztak minket a férfi vállalkozók, majd egy hónap alatt nem tudtuk felépíteni azt, amit jó esetben más 5-8 év alatt épít fel, így átmentek egy másik marketingeshez, akinél szintén 1 hónapig voltak, majd ezt még eljátszották 4-5x. Persze a beugrópénzt annyiszor fizették ki, ahányszor marketingest váltottak, így egy ilyen kör legalább 1 millió forintjukba volt, és ez…
Mennyit költesz marketingre? És az alkalmazottaidra?
A legtöbb cég súlyos pénzeket költ marketingre. Vagyis arra, hogy eladja magát, felépítse a márkáját, ismertté tegye a nevét, és lehetőleg mindezt pozitív értelemben: az emberek ne kössenek hozzájuk negatív élményeket, jellemzőket. Ennek az is része, hogy egyre jobban figyelnek a vásárlói élményre, az ügyfélszolgálatosok munkájára, hiszen fontos, hogy aki valaha is kapcsolatba került a céggel, valaha is vásárolt, az elégedett legyen – így jó esély van rá, hogy visszatérő vásárló lesz belőle. Min múlik a megítélésed? Gondolhatnád, hogy az…
Jól megy a céged? Holnap már nem fog!
Oké, a címben talán egy kicsit túloztam, de valóban az a helyzet, hogy ha nem fektetsz folyamatosan energiát abba, hogy a céged jól menjen, akkor egy idő után abbamarad a jó széria. Lehet ugyanis bármilyen jó a terméked vagy szolgáltatásod, ha egyszerűen hátradőlsz, és nem foglalkozol azzal, hogy minél több emberhez eljuss, szépen lassan, de biztosan apadnak majd az eladásaid. A piacon szinte minden területen óriási a verseny. Lehet, hogy ma feltaláltad a spanyolviaszt, és egyedüli uralkodó vagy, de bármikor…
A piacnak már nincs szüksége több olyan könyvre, amely unalmas, száraz marketinget tartalmaz
2009-óta figyelem aktívan a mikro-, és kisvállalkozókat. Ez idő alatt rengeteg összefüggésrejöttem rá. Minden vállalkozó más szintről indul. Van, aki stabil háttérrel rendelkezik, így nem számít, ha egyszer-kétszer elbukik, harmadjára is talpra fog tudni állni. Ebben a könyvben viszont főleg olyan vállalkozókat említek meg, akiknek egy esélyük volt mindent jól csinálni, azonban ennek a súlyát nem mérték fel, és a saját fejük után mentek.Sokan, az évek alatt megspórolt pénzüket teszik bele a legelső vállalkozásukba, majd tapasztalat híján tönkremennek. Az elmúlt…
Hogyan indíts webáruházat? Kezdő lépések és buktatók
Milyen lépéseket kell megtenni a beindításához, egyáltalán mennyi pénzre van ehhez szükség? Feltétlenül kell a szakember segítsége? Többek közt ezekről beszélgettünk Dajka Gábor marketingszakértővel. Itt tudod elolvasni a teljes cikket:
Mely vállalkozók vannak most a legnagyobb bajban?
A legnagyobb bajban most azok a vállalkozók vannak, akik el voltak kényelmesedve. Akik magától értetődőnek vették azt, hogy van forgalmuk és nem kell reklámozni. Akik nem képeztek tartalékot. Akik nem építettek közönséget. Vállalkozónak lenni felelősség, hiszen rajtunk múlik több embernek a fizetése. Mi mozgatjuk Magyarország gazdaságát. Egy vállalkozásnak rengeteg ismétlődő költsége van, amelyekre valakik rendszeresen számítanak, függnek tőle. Ezek lehetnek havi, de éves költségek is. A legkönnyebb most azoknak, akinek van egy kidolgozott marketing-stratégiájuk és annak mentén haladtak, mert most a…
Éttermem van. Érdemes most a krízisben belevágnom a házhozszállításba?
Ha nincs egy masszív rajongói tábora az éttermednek, akkor valószínűleg nem. Ráadásul, ha nincs marketingszakértőd sem, akkor egyre biztosabb vagyok abban, hogy nem lesz értelme. Naponta több tucat étterem jelenti be, hogy házhozszállítást vállal. Az egyik hazai házhozszállítással foglalkozó étteremkeresőhöz 500 új étterem csatlakozott pár nap alatt. Az a nehézség, hogy az összes étterem kb. ugyanazt kínálja, kb. ugyanazon az áron. Csontlevest rántott sajttal, tartármártással, rizzsel, ingyenes kiszállítással. Nem mellesleg ugyanarra a célközönségre lőnek az éttermek és ugyanúgy. Mindenkire egy…
A piac ismét fordult
Ugye milyen érdekes a világ? Tavaly 1-2 videómban beszéltem arról a helyzetről, ami akkor volt és azelőtt volt. És azt is mondtam, hogy fog fordulni a piac, mert mindig fordul, így csak kis ideig élhet vissza a hatalmával az éppen nyertes fél. De mire is gondolok? Tavaly arról beszéltem, hogy úgy érzem, hogy a munkavállalók elkezdenek visszaélni a helyzetükkel, hiszen igen kevés jó szakember maradt az országban. Több fizetést kértek és persze egyből a csúcson akartak kezdeni, nem szerették volna…
Mit csinálj a zizzent kommentelőkkel? Avagy egy fecske, nem csinál nyarat
Gyakran kérdezitek tőlem, hogy mit csináljatok a rosszindulatú, illetve a nem túl intelligens kommentelőkkel. Nekem gyerekkoromban egy csomószor mondták azt a felnőttek, hogy Gábor, egy fecske nem csinál nyarat. Volt olyan, hogy megpróbáltam rábeszélni az osztálytársaimat arra, hogy mondjuk azt a tanárnak, hogy nem adott házit. És persze volt olyan, aki azonnal rohant a tanárhoz elmondani a legújabb ötletemet. A tanár bejött órára és miután látta, hogy nincs mindenki benne ebbe a játékba, megjegyezte, hogy Gábor egy fecske nem csinál…
A koronavírus miatti veszélyhelyzet gazdasági hatásainak még csak a legelején vagyunk
Dajka Gábor online marketing szakértő azt mondja, hogy ebben a rendkívüli helyzetben a legrosszabb döntés az, ha azonnal befagyasztjuk a marketing- és reklámköltségeket, hiszen éppen most lesz a legnagyobb szükség az erős online kommunikációra. A cikk folytatásáért ide kattints: https://ertekesotletek.blog.hu/2020/03/15/nem_szabad_most_azonnal_visszavenni_a_reklamkoltsegeket_javasolja_az_online_marketing_szakerto