KKV Marketing

Top 5 Online Marketing Trend 2017-ben

Mobile First, azaz első a mobil design!

Olvasatlan hírlevelek? Leiratkozások?

A hírlevelekről való leiratkozásnak, valamint az olvasatlan leveleknek nyomós oka lehet. A fő probléma az az, hogy a hírlevél nem lett optimalizálva mobiltelefon készülékre. Manapság az email-eket egyre többen mobilon olvassák, és egyre kevesebben otthon az asztali gépnél.
Lásd a grafikán:Azokat az emaileket általában egyből törlik, amelyek nem jól olvashatóak. Főleg a szépen kialakított HTML alapú hírleveleknél fontos, hogy az okostelefonon tökéletesen megjelenjen. Inkább használj egy kicsit drágább standard template-et az email marketing eszközök segítségével, mint hogy saját tervezésű hírlevéllel kísérletezel, amely nem optimalizált mobilra. Ne kockáztasd a forgalmadat!

Reszponzív tempelate-et Pl.: itt tudsz vásárolni 14 dollártól: https://www.templatemonster.com/newsletter-email-templates.php
Egy komolyabb hírlevélküldő rendszert testreszabható reszponzív designokkal itt bérelhetsz ki: www.mailchimp.com

Megjegyzés: egy jól megírt HTML kóddal sokkal kisebb a valószínűsége annak, hogy a SPAM mappában landol a leveled. Ha van kedved, akkor itt tudod tesztelni a SPAM pontjaidat: https://www.mail-tester.com/

 

 

A mozgóképek: érzelmeket kiváltó üzenetek közvetítése

A mozgóképek a jövőben is a legkedveltebb tartalommarketing fajtához fognak tartozni, mert ezek lényegesen jobban közvetítik az érzelmeket, valamint az üzeneteket, mint a fotók vagy a szövegek. A videókat bárhol megnézhetjük, akár okostelefonon akár tableten, valamint bármikor továbbküldhetjük. Egy vicces reklámot akár egy buli közepén a barátoknak is meg tudunk mutatni, mert a videó könnyen fogyasztható. Nem igényel koncentrációt, mint az olvasás.

Időközben nem csak a marketing területén töltenek be fontos szerepet, hanem a különböző híroldalak is egyre gyakrabban használják a Film Clips-et, hogy az aktuális történéseket tudósítsák. A kisebb vállalkozások is egyre nagyobb teret nyerhetnek ezzel, tehát sokkal könnyebben szerezhetnek új vásárlókat.

Ilyen pl.:
– A kiskereskedők, akik egy rövid kis filmet mutatnak be az üzlethelyiségükről
– Az asztalosok, akik dokumentumfilmként ismertetik, hogy hogyan készül el egy bútordarab
– A hotelek, amelyek egy videó által nyújtanak betekintést, hogy miért azt a hotelt válasszuk

Egy videó elkészítése nem feltétlenül jelent magas költségeket. Egy mai modern telefonnal, már csodákat lehet tenni! Csak egy kis kreativitás kell hozzá és egy rendes mikrofon. Nagyon fontos, hogy egy életlen képű videó jó hanggal, élvezhető. Egy éles képű videó rossz hanggal viszont már kevésbé. Írd be a YouTube-ra a “hogyan készül egy vlog” és tanulj!

Ha már egy kicsit belejöttél a videózásba, a Facebook live közvetítést is elkezdheted. Egy poszttal szemben a Live közvetítésnek jóval nagyobb elérése van! Tipp: A Live adást utána a YouTube-ra is felteheted.

 

 

A személyre szabott tartalom jelentősége

A személyre szabás trendje már korábban is jelentős volt, viszont 2017-ben éri el a csúcspontját. Érdemes az értékes tartalomra fókuszálni, mindezt a saját célcsoportunk szàmàra, és ezáltal magas sikerkvótát érhetünk el.

Fel kell mérnünk egy célcsoporton belül az igényeket, és halmazokba kell őket állítani. Egy webáruház esetében a legegyszerűbb létrehozni két alap csoportot: Rendelt-e már tőlünk, vagy sem?
Egy szállodánál is működik a fenti csoportosítás: megszállt-e már a vendég nálunk, vagy sem?
Ezeket érdemes tovább bontani, mint pl.: elégedett volt-e a szállodánkkal, vagy sem?
Igénybe vett-e fizetős szolgáltatásokat (pl.: masszázs, szauna), vagy nem?
Mind a két esetben lehetséges kategorizálás: Kapott-e már kupont? Élt-e már ezzel a lehetőséggel?
Ha kapott kupont és nem élt még a lehetőséggel, akkor küldhetünk neki egy emlékeztetőt.

Egy további trend, hogy egyre több és sokatmondó felhasználói adathoz férhetünk hozzá, valamint hogy növekszik a különféle marketing specialisták száma, így az ezermesterek ideje lejárt. A specialisták a gyűjtött adatok alapján már előre le tudják szűrni, hogy mely marketing tevékenység hozhat sikert, és melyek azok, amelyek kudarcra vannak ítélve.

Próbálj meg te is kitűnni a tömegből, légy egyedi a piacon!

 

 

A vásárlóbarát weboldal

A vevő a király.
Ez a régi mondás a mai napig megtartotta a jelentőségét, és 2017-től különösképp nagy hatással lesz a weboldalak kialakítására. A szerkesztésnél gyakran előfordul a következő két véglet, amelyekkel már Te is biztosan találkoztál. Az egyik a színvonalatlan, hiányos, értéktelen tartalmú weboldal, amely nem elégíti ki a látogatók igényeit. A másik pedig az öntelt webáruháztulajdonosok, akik saját magukat vagy webáruházukat magasztalják több soron vagy oldalon keresztül. Az e fajta weboldalaktól elriadnak a vásárlók. Hogy miért? Mert nem tudnak azonosulni ezzel a magatartással, hiszen nem érzik megszólítva és fontosnak magukat, így hamar a konkurenciánál fognak landolni. A színvonalatalan weboldalt a Google is bünteti, illetve nem veszi kellően figyelembe. Tehát, csökkenni fog az organikus találatból származó konverziók száma, továbbá a rosszul megszerkesztett weboldalon jelentősen meg fog ugrani a visszafordulási arány. Ha szeretnél látogatókat, majd látogatókból vevőket, törzsvásárlókat, akkor olyan értékes weboldalt készíts, amely téged is marasztalna az oldalon és vásárlásra ösztönözne.

Ügyeljünk arra, hogy a weboldalunk színvonalasan legyen megszerkesztve, lássuk el értékes tartalommal, így a látogatókból hamar vevők lesznek.

Mi is így tettünk az OFM esetében a blog résszel. Meg is lett az eredménye: 

 

 

 

Értékelések, barátaink az interneten

Ha tippre van szükségünk vagy egyszerűen szeretnénk egy véleményt hallani, akkor az a legelső, hogy megkérdezzük a hozzánk legközelebb állókat vagy elolvassuk interneten a céghez, termékhez tartozó értékeléseket. Ez erősen befolyásolja a vásárlói szándékunkat, hiszen sokszor ezen múlik, hogy az adott termék, szolgáltatás mellett döntünk-e vagy sem. De vigyázzunk, hisz a konkurencia csak egy kattintásra van tőlünk! Ezért egyre fontosabb, hogy a beérkezett kommenteket kellő profizmussal kezeljük, hiszen a pozitív értékelések bizalmat keltenek a vásárlókban, míg a negatívak egy újabb lehetőség a konkurenciának.

 

 

Írta: Mézes Beatrix

Vélemény, hozzászólás?