Miért érdemes VAP képesítésű marketing tanácsadót választani?

Főbb pontok:

Ha vállalkozóként a növekedés a célod, nem csupán a marketingstratégia kidolgozása számít. A pénzügyi tervezés, a kockázatok kezelése és a befektetési lehetőségek kiaknázása éppúgy fontosak lehetnek. Egy olyan marketingtanácsadó, aki Vagyon Alap- és Portfóliókezelői tanfolyamon is részt vett, több szempontból támogatni tudja a vállalkozásod fejlődését. Az alábbiakban megnézzük, miért lehet ez az extra képzettség nagy érték számodra.

„Egy 2023-as, a European Business & Finance Insights által publikált kutatás szerint a vagyonkezelői tapasztalattal is rendelkező marketingtanácsadók 34%-kal eredményesebben integrálják a pénzügyi célokat a marketingstratégiákba azokhoz képest, akiknek nincs ilyen háttérismeretük.” (European Business & Finance Insights, 2023)

Átfogó pénzügyi ismeretek

Ha egy tanácsadó tisztában van a marketing alapjaival és mélyebb pénzügyi ismeretekkel is bír, akkor a vállalkozásod egészét képes átlátni. Nemcsak azt vizsgálja, hogy milyen üzenetekkel vagy csatornákon érheted el a célközönséged, hanem azt is, hogyan illeszkednek a marketingtevékenységek a vállalkozásod pénzügyi struktúrájába. Ez a széles látókör segít abban, hogy hatékonyabban koordináld a bevételeket, kiadásokat és a befektetéseidet.

  • Üzleti szemléletmód: A tisztán marketingorientált megközelítés helyett pénzügyi nézőpontból is képes áttekinteni a döntéseket.
  • Költséghatékonyság: Ha van rálátása a pénzügyi mutatókra, akkor pontosabban tudja meghatározni, mely marketingeszközök hozzák a legjobb megtérülést.

Kockázatkezelés és befektetések optimalizálása

A marketingkampányok tervezésekor sok vállalkozás hajlamos csak a kreatív megvalósításra és azonnali leadgenerálásra fókuszálni. Egy vagyonkezelői tapasztalattal bíró marketingtanácsadó ugyanakkor felismeri, milyen kockázatokat rejthet egy-egy kampány, és hogyan lehet azoknak elejét venni vagy csökkenteni a negatív hatásukat. Mindemellett abban is segítséget nyújthat, hogy a marketingbüdzsét stratégiai befektetésként kezeld.

„A Financial Risk & Strategy Quarterly 2022-es kiadványa rávilágít, hogy a pénzügyi kockázatok hatékony menedzselése akár 25%-kal is növelheti a marketingberuházások megtérülését.” (FR&SQ, 2022)

Stratégiai gondolkodás hosszú távra

Bizonyára hallottál már róla, hogy a rövid távú eredmények és a hosszú távú növekedés nem mindig járnak kéz a kézben. Egy marketinges, aki a vagyonkezelésben és portfólióépítésben is jártas, többnyire hosszabb távú perspektívában gondolkozik, hiszen megszokta, hogy a befektetések nem egyik napról a másikra térülnek meg. Ez a szemlélet segít abban is, hogy a marketingstratégiáid ne csak kampányszintű, rövid időre szóló eredményeket hozzanak, hanem folyamatos, stabil fejlődést biztosítsanak.

  • Piaci trendek felismerése: Nem csak a marketinges trendeket, hanem az iparági és pénzügyi változásokat is követi.
  • Versenyelőny építés: A hosszú távú stratégiai szemlélet révén új területekre léphetsz be a piacon, és minimalizálhatod a kockázatokat.

A marketingben rejlő befektetési lehetőségek felismerése

A marketingre sokszor költségként tekintenek, de a befektetés szemléletű megközelítés nagyban megváltoztathatja az eredményeket. Ha a tanácsadód képes úgy kezelni a marketinget, mint egy befektetési portfóliót, akkor együtt tudjátok kiválasztani azokat a marketingcsatornákat, amelyek várható hozama a legmagasabb, és el tudjátok kerülni a túlzottan kockázatos megoldásokat. Ezáltal a marketingköltségvetés valóban a vállalkozás gyarapodásának motorjává válik.

Pénzügyi tervezés és integráció

A vállalkozás pénzügyi tervezésekor nem elég csak a bevételi és kiadási oldalt látni; tudni kell, hogyan illeszkednek a marketingkiadások az átfogó költségstruktúrába. Egy olyan tanácsadó, aki az alapvető pénzügyi folyamatoktól kezdve a portfóliókezelésig rálátással bír, könnyebben integrálja a marketingbüdzsét a vállalkozás teljes pénzügyi tervébe. Így a marketingcélok összhangban lesznek a hosszabb távú pénzügyi célokkal, legyen szó piaci terjeszkedésről, új termékfejlesztésről vagy akár exit stratégiáról.

„A London Business & Economics Survey (2023) kimutatta, hogy azok a vállalkozások, amelyeknél a marketing és a pénzügyi tervezés összehangoltan működik, átlagosan 18%-kal gyorsabb növekedést érnek el.”

Hitelesség és bizalom a tanácsadásban

Ha egy marketingtanácsadónak van háttértudása a vagyonkezelésről, portfólióépítésről és általános pénzügyekről, az növeli a hitelességet a partnerek, ügyfelek szemében. Így könnyebben átláthatóvá válik, hogy miért ajánl bizonyos stratégiákat, és valóban képes felelősségteljes döntéseket hozni – nem csupán a „kreatív megérzéseire” hagyatkozik.

  • Transzparencia: A pénzügyi területek ismeretének köszönhetően világosabb magyarázatokkal és háttérrel szolgál a döntések mögött.
  • Megbízhatóság: Egy ilyen tanácsadó mellett kisebb az esélye annak, hogy felelőtlen vagy megalapozatlan befektetésekbe vágj bele, hiszen figyelembe veszi a vállalkozásod pénzügyi teherbíró képességét.

Összefoglalás – komplex tudás, nagyobb előny

Összességében, ha a vállalkozásod komplexebb pénzügyi háttérrel működik, vagy a marketingtevékenységeket szorosabban szeretnéd összehangolni a pénzügyi célokkal, akkor kifejezetten érdemes olyan marketingtanácsadót választanod, aki rendelkezik Vagyon Alap és Portfóliókezelői képzettséggel is. Ő ugyanis:

  • Mélyebb pénzügyi rálátással fejleszti a marketingstratégiádat
  • Segít minimalizálni a kockázatokat és növelni a megtérülést
  • Hosszú távú stratégiát épít, amely figyelembe veszi a befektetések logikáját
  • Biztos kézzel illeszti a marketingköltségeket a vállalkozás teljes pénzügyi tervébe
  • Növeli az ügyfelek bizalmát és a tanácsadás hitelességét

Gondolj bele, milyen előnyökre tehetsz szert, ha a marketingterveidet egy olyan tanácsadó segíti, aki egyaránt ért a kreatív kampányokhoz és a portfóliókezeléshez. Ez a komplex szemlélet nemcsak a rövid távú eredményeket javítja, hanem hosszabb távon is fenntartható növekedést biztosít. Érdemes tehát megfontolnod, hogy a következő szakmai együttműködést már olyan szakemberrel kössed, aki a marketing és a pénzügyi világ összefonódó területein is jártas.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

Human like robot and artificial intelligence

Adatvezérelt marketing és mesterséges intelligencia

Ha a XX. század a tömegmédia kora volt, akkor a XXI. század második negyede az adatvezérelt marketingé: a vállalatok már nem becslésekre, hanem valós idejű viselkedési jelekre építik döntéseiket. A Gartner 2025-ös technológiai előrejelzése szerint a világ IT-költése 7,9 %-kal nő, amelynek oroszlánrészét az AI-fejlesztések és az ezekhez kapcsolódó infrastruktúra viszik el. Ugyanakkor a generatív...
Buyer choosing eyewear in a boutique.

A fogyasztói döntések új világa

Amikor a globális gazdaságot ma vizsgáljuk, nem kerülhetjük meg a kérdést: mi hajtja a növekvő magánfogyasztást egy olyan időszakban, amikor a világgazdaság általános növekedési üteme lassul? A Világbank 2025. júniusi előrejelzése szerint a globális GDP-bővülés mindössze 2,3 %-ra mérséklődik, miközben a háztartási kiadások reálértéken tovább emelkednek1. Ez a látszólagos ellentmondás rávilágít arra, hogy a modern...
Lightshow in Dubai showing how the world is evolving. Alif - Mobility Pavilion. Dubai Expo 2020

A fogyasztói magatartás mint stratégiai erővonal

Van valami rendkívül beszédes abban, hogy a világ bruttó hazai termékének közel kétharmadát ma már a háztartások közvetlen kiadásai adják. Ha összeadjuk az OECD országok 2024-es statisztikáit, a reál­háztartási jövedelem átlagosan 1,8 %-kal nőtt, miközben a magánfogyasztás volumene ennél is gyorsabb ütemben bővült. Ez a látszólag szerény szám mögött globális méretű igényszint-emelkedés húzódik meg, amely...
Good company is a phone call away

Miért nem jut egyről a kettőre a legtöbb hazai kisvállalkozás – és hogyan lehet ezt megfordítani?

„A vállalkozás nem sprint, hanem maraton” – szokták mondani, mégis, a legtöbb hazai kisvállalkozás úgy próbál célt érni, mintha egy akadálypályán kellene végigszáguldania bekötött szemmel. Gyakran hiányzik az irány, a stratégia, a rendszerszemlélet. Ehelyett a mindennapi túlélés diktálja a tempót, miközben egyre több energiát emészt fel az, hogy nem haladnak semerre. A kudarc gyakori oka...

Itt érsz el

© Copyright 2025