Miért érdemes VAP képesítésű marketing tanácsadót választani?

Főbb pontok

Ha vállalkozóként a növekedés a célod, nem csupán a marketingstratégia kidolgozása számít. A pénzügyi tervezés, a kockázatok kezelése és a befektetési lehetőségek kiaknázása éppúgy fontosak lehetnek. Egy olyan marketingtanácsadó, aki Vagyon Alap- és Portfóliókezelői tanfolyamon is részt vett, több szempontból támogatni tudja a vállalkozásod fejlődését. Az alábbiakban megnézzük, miért lehet ez az extra képzettség nagy érték számodra.

„Egy 2023-as, a European Business & Finance Insights által publikált kutatás szerint a vagyonkezelői tapasztalattal is rendelkező marketingtanácsadók 34%-kal eredményesebben integrálják a pénzügyi célokat a marketingstratégiákba azokhoz képest, akiknek nincs ilyen háttérismeretük.” (European Business & Finance Insights, 2023)

Átfogó pénzügyi ismeretek

Ha egy tanácsadó tisztában van a marketing alapjaival és mélyebb pénzügyi ismeretekkel is bír, akkor a vállalkozásod egészét képes átlátni. Nemcsak azt vizsgálja, hogy milyen üzenetekkel vagy csatornákon érheted el a célközönséged, hanem azt is, hogyan illeszkednek a marketingtevékenységek a vállalkozásod pénzügyi struktúrájába. Ez a széles látókör segít abban, hogy hatékonyabban koordináld a bevételeket, kiadásokat és a befektetéseidet.

  • Üzleti szemléletmód: A tisztán marketingorientált megközelítés helyett pénzügyi nézőpontból is képes áttekinteni a döntéseket.
  • Költséghatékonyság: Ha van rálátása a pénzügyi mutatókra, akkor pontosabban tudja meghatározni, mely marketingeszközök hozzák a legjobb megtérülést.

Kockázatkezelés és befektetések optimalizálása

A marketingkampányok tervezésekor sok vállalkozás hajlamos csak a kreatív megvalósításra és azonnali leadgenerálásra fókuszálni. Egy vagyonkezelői tapasztalattal bíró marketingtanácsadó ugyanakkor felismeri, milyen kockázatokat rejthet egy-egy kampány, és hogyan lehet azoknak elejét venni vagy csökkenteni a negatív hatásukat. Mindemellett abban is segítséget nyújthat, hogy a marketingbüdzsét stratégiai befektetésként kezeld.

„A Financial Risk & Strategy Quarterly 2022-es kiadványa rávilágít, hogy a pénzügyi kockázatok hatékony menedzselése akár 25%-kal is növelheti a marketingberuházások megtérülését.” (FR&SQ, 2022)

Stratégiai gondolkodás hosszú távra

Bizonyára hallottál már róla, hogy a rövid távú eredmények és a hosszú távú növekedés nem mindig járnak kéz a kézben. Egy marketinges, aki a vagyonkezelésben és portfólióépítésben is jártas, többnyire hosszabb távú perspektívában gondolkozik, hiszen megszokta, hogy a befektetések nem egyik napról a másikra térülnek meg. Ez a szemlélet segít abban is, hogy a marketingstratégiáid ne csak kampányszintű, rövid időre szóló eredményeket hozzanak, hanem folyamatos, stabil fejlődést biztosítsanak.

  • Piaci trendek felismerése: Nem csak a marketinges trendeket, hanem az iparági és pénzügyi változásokat is követi.
  • Versenyelőny építés: A hosszú távú stratégiai szemlélet révén új területekre léphetsz be a piacon, és minimalizálhatod a kockázatokat.

A marketingben rejlő befektetési lehetőségek felismerése

A marketingre sokszor költségként tekintenek, de a befektetés szemléletű megközelítés nagyban megváltoztathatja az eredményeket. Ha a tanácsadód képes úgy kezelni a marketinget, mint egy befektetési portfóliót, akkor együtt tudjátok kiválasztani azokat a marketingcsatornákat, amelyek várható hozama a legmagasabb, és el tudjátok kerülni a túlzottan kockázatos megoldásokat. Ezáltal a marketingköltségvetés valóban a vállalkozás gyarapodásának motorjává válik.

Pénzügyi tervezés és integráció

A vállalkozás pénzügyi tervezésekor nem elég csak a bevételi és kiadási oldalt látni; tudni kell, hogyan illeszkednek a marketingkiadások az átfogó költségstruktúrába. Egy olyan tanácsadó, aki az alapvető pénzügyi folyamatoktól kezdve a portfóliókezelésig rálátással bír, könnyebben integrálja a marketingbüdzsét a vállalkozás teljes pénzügyi tervébe. Így a marketingcélok összhangban lesznek a hosszabb távú pénzügyi célokkal, legyen szó piaci terjeszkedésről, új termékfejlesztésről vagy akár exit stratégiáról.

„A London Business & Economics Survey (2023) kimutatta, hogy azok a vállalkozások, amelyeknél a marketing és a pénzügyi tervezés összehangoltan működik, átlagosan 18%-kal gyorsabb növekedést érnek el.”

Hitelesség és bizalom a tanácsadásban

Ha egy marketingtanácsadónak van háttértudása a vagyonkezelésről, portfólióépítésről és általános pénzügyekről, az növeli a hitelességet a partnerek, ügyfelek szemében. Így könnyebben átláthatóvá válik, hogy miért ajánl bizonyos stratégiákat, és valóban képes felelősségteljes döntéseket hozni – nem csupán a „kreatív megérzéseire” hagyatkozik.

  • Transzparencia: A pénzügyi területek ismeretének köszönhetően világosabb magyarázatokkal és háttérrel szolgál a döntések mögött.
  • Megbízhatóság: Egy ilyen tanácsadó mellett kisebb az esélye annak, hogy felelőtlen vagy megalapozatlan befektetésekbe vágj bele, hiszen figyelembe veszi a vállalkozásod pénzügyi teherbíró képességét.

Összefoglalás – komplex tudás, nagyobb előny

Összességében, ha a vállalkozásod komplexebb pénzügyi háttérrel működik, vagy a marketingtevékenységeket szorosabban szeretnéd összehangolni a pénzügyi célokkal, akkor kifejezetten érdemes olyan marketingtanácsadót választanod, aki rendelkezik Vagyon Alap és Portfóliókezelői képzettséggel is. Ő ugyanis:

  • Mélyebb pénzügyi rálátással fejleszti a marketingstratégiádat
  • Segít minimalizálni a kockázatokat és növelni a megtérülést
  • Hosszú távú stratégiát épít, amely figyelembe veszi a befektetések logikáját
  • Biztos kézzel illeszti a marketingköltségeket a vállalkozás teljes pénzügyi tervébe
  • Növeli az ügyfelek bizalmát és a tanácsadás hitelességét

Gondolj bele, milyen előnyökre tehetsz szert, ha a marketingterveidet egy olyan tanácsadó segíti, aki egyaránt ért a kreatív kampányokhoz és a portfóliókezeléshez. Ez a komplex szemlélet nemcsak a rövid távú eredményeket javítja, hanem hosszabb távon is fenntartható növekedést biztosít. Érdemes tehát megfontolnod, hogy a következő szakmai együttműködést már olyan szakemberrel kössed, aki a marketing és a pénzügyi világ összefonódó területein is jártas.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

Creative startup young multiethnic business people working together at designer agency in office

Marketing ügynökségek előnyei és hátrányai

Vajon érdemes-e kiszervezni a marketinget egy külső ügynökségnek, vagy inkább érdemesebb házon belül felépíteni egy csapatot? Sok vállalkozásban egy idő után elkerülhetetlenül felmerül ez a kérdés, hiszen a piaci verseny miatt a professzionális marketing már nemcsak egy extra, hanem alapvető elvárás a fogyasztók részéről. Az alábbiakban alaposan körüljárom a marketing ügynökségek előnyeit és hátrányait, megvizsgálom...
Cropped image of poor man holding coins on hand isolated on brown

A magyar lakosság elszegényedésének 10 jele – friss szegénységi mutatók 2025

Az elmúlt évek gazdasági és társadalmi folyamatai nyomán egyre több adat utal arra, hogy elszegényedés Magyarországon ismét aggasztó mértéket ölt. Bár a 2010-es évek elejéhez képest javultak a szegénységi mutatók, mégis számos jelenség figyelmeztet a lakosság életszínvonalának romlására. A koronavírus-járvány utóhatásai, a rekordmagas infláció és más válságok egyszerre nehezedtek a háztartásokra. Ennek eredményeként 2023-ban a...
marketing product manager desk

Marketing Tanácsadó: Mit Csinál, Mire Jó, és Hogyan Növelheti Vele Cége Sikerét?

A mai rohanó üzleti világban a vállalkozások számára létfontosságú, hogy ne csak lépést tartsanak a változásokkal, hanem lehetőség szerint azok elébe is menjenek. A marketing dzsungelében azonban könnyű eltévedni. Rengeteg csatorna, eszköz és stratégia közül kell választani, és ami tegnap még működött, az ma már lehet, hogy fabatkát sem ér. Éppen ezért egyre több cégvezető...
Glad millennial european family shopaholics customers with many packages enjoy walk, customer

Vásárlói bizalom építése a digitális korban

Gondoljunk csak bele: amikor egy ismeretlen webáruházba látogatunk, az első kérdés, ami felmerül bennünk: „Megbízhatok ebben az oldalban?”. Ezt követi csak minden más szempont, mint az árak, a választék vagy a szállítás. A bizalom hiánya azonnali visszalépéshez vezethet még a legjobb termék esetén is.A digitális korban a vásárlói bizalom talán minden eddiginél fontosabbá vált. Az...

Itt érsz el

© Copyright 2025