Tévhit: csak a gondtalan vállalkozók boldogok

Főbb pontok

Egy vállalkozó lelki egészségének nélkülözhetetlen eleme, hogy miként viszonyul a sikeres és kudarcos időszakokhoz. Sokszor elég tisztában lenni a realitással, és lelki munkát végezni a cél érdekében. Persze ez sem mindig könnyű.

Pozitív állapotot úgy is létrehozhatunk, ha csökkentjük a negatív érzések arányát. Milyen eszközeink vannak erre? Nézzünk 4 tippet!

  1. Ne rágódjunk! A negatív eseményeket, mint egy sikertelen projekt vagy egy rossz üzleti döntés, gyakran még hosszú ideig újra és újra elővesszük, elemezzük. Fontos, hogy ha egy hibánkból leszűrtük a tapasztalatot, utána el tudjuk engedni. A rágódás nem visz előre, nem segít kilépni a negatív érzelmi helyzetből. Bocsássuk meg magunknak a hibát, legyünk olyan elnézők, mint másokkal lennénk.
  2. Szabályozzuk az információfogyasztásunkat! Az üzleti hírek, a közösségi platformok beszippantó ereje óriási, ám legtöbbször negatív dolgokkal szembesülünk, vagy negatív érzések keletkeznek bennünk a látottak hatására. Mert például egy másik vállalkozó sikeresebbnek tűnik, vagy egy versenytárs jobb eredményeket ér el. Jelöljünk ki magunknak egészséges időkorlátot, és erősen szűrjük meg, hogy milyen tartalmakat fogyasztunk.
  3. Beszéljünk a negatív gondolatokról! A sikerek megosztása mellett fontos, hogy kifejezzük a negatív érzéseinket, hogy támogatást kapjunk, vagy rájöhessünk, hogy nem csak mi élünk meg rosszul egy adott üzleti helyzetet.
  4. Ne akadályozzuk a saját boldogságunkat! El kell engednünk azokat a mítoszokat, amelyek a boldogságunk útjában állnak. Ilyen például az „addig nem lehetek boldog, ameddig nem érem el az árbevételi céljaimat”, vagy „csak akkor leszek boldog, ha nagyobb irodám lesz”. A boldogság nem üzlet, nem lehet feltételekhez kötni, hanem bármelyik pillanatban választható érzelmi állapot. Ne várjunk mágikus pillanatokra, ideális körülményekre, hanem kezdjünk el dolgozni rajta most!

Ahogy a fenti tippekből is látszik, a vállalkozói lét kihívásai között kiemelten fontos a mentális egészség és a kiegyensúlyozott lelkiállapot megőrzése. Lássunk még néhány gyakorlati tanácsot, hogyan fordíthatjuk a boldogság felé az életünket!

  1. Ünnepeljük a sikereket! Egy vállalkozás életében rengeteg apró siker van, amelyek mellett hajlamosak vagyunk elsiklani. Pedig ezek megélése és ünneplése fontos lenne ahhoz, hogy érezzük, jó úton haladunk, és a munkánknak van értelme. Vegyük észre és értékeljük ezeket a pillanatokat!
  2. Fókuszáljunk azokra a dolgokra, amiket kontrollálni tudunk! Egy vállalkozó életében számos olyan külső tényező van (gazdasági helyzet, versenytársak lépései, globális trendek), amelyekre nincs közvetlen befolyásunk. Ha ezeken aggódunk, az rengeteg energiát emészt fel. Helyette koncentráljunk azokra a területekre, amiket irányítani tudunk, mint a termékfejlesztés, a csapatunk képzése vagy a vevőszolgálatunk minősége.
  3. Ápoljuk az emberi kapcsolatainkat! A vállalkozás építése gyakran magányos és időigényes folyamat. Fontos, hogy emellett tudatosan szánjunk időt a számunkra fontos emberekre, a családunkra, a barátainkra. Ők adhatnak érzelmi támogatást, perspektívát, és segíthetnek kiszakadni a munka világából.
  4. Találjunk egyensúlyt a munka és a magánélet között! Bár a vállalkozás gyakran 24 órás elfoglaltságot jelent, elengedhetetlen, hogy megtaláljuk az egyensúlyt. Legyen olyan hobbink, elfoglaltságunk, ami kikapcsol és feltölt. Ügyeljünk a testmozgásra és az egészséges életmódra. Szánjunk időt az önfejlesztésre és a tanulásra, ami nem közvetlenül kapcsolódik a munkához.

Fontos felismerni, hogy a boldogság nem a végcél, hanem maga az út. Nem akkor leszünk boldogok, ha elérünk valamit, hanem azzal, ahogyan a mindennapjainkat éljük. Vállalkozóként különösen nagy a felelősségünk abban, hogy tudatosan alakítsuk a saját jóllétünket, hiszen ez kihat a cégünkre, a munkavállalóinkra és a környezetünkre is. Kezdjük el hát ma a boldogságon dolgozni, és tegyünk apró lépéseket egy kiegyensúlyozottabb, örömtelibb élet felé!

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

Cropped image of poor man holding coins on hand isolated on brown

A magyar lakosság elszegényedésének 10 jele – friss szegénységi mutatók 2025

Az elmúlt évek gazdasági és társadalmi folyamatai nyomán egyre több adat utal arra, hogy elszegényedés Magyarországon ismét aggasztó mértéket ölt. Bár a 2010-es évek elejéhez képest javultak a szegénységi mutatók, mégis számos jelenség figyelmeztet a lakosság életszínvonalának romlására. A koronavírus-járvány utóhatásai, a rekordmagas infláció és más válságok egyszerre nehezedtek a háztartásokra. Ennek eredményeként 2023-ban a...
marketing product manager desk

Marketing Tanácsadó: Mit Csinál, Mire Jó, és Hogyan Növelheti Vele Cége Sikerét?

A mai rohanó üzleti világban a vállalkozások számára létfontosságú, hogy ne csak lépést tartsanak a változásokkal, hanem lehetőség szerint azok elébe is menjenek. A marketing dzsungelében azonban könnyű eltévedni. Rengeteg csatorna, eszköz és stratégia közül kell választani, és ami tegnap még működött, az ma már lehet, hogy fabatkát sem ér. Éppen ezért egyre több cégvezető...
Glad millennial european family shopaholics customers with many packages enjoy walk, customer

Vásárlói bizalom építése a digitális korban

Gondoljunk csak bele: amikor egy ismeretlen webáruházba látogatunk, az első kérdés, ami felmerül bennünk: „Megbízhatok ebben az oldalban?”. Ezt követi csak minden más szempont, mint az árak, a választék vagy a szállítás. A bizalom hiánya azonnali visszalépéshez vezethet még a legjobb termék esetén is.A digitális korban a vásárlói bizalom talán minden eddiginél fontosabbá vált. Az...
Digital marketing

Marketing-tanácsadás díjai Magyarországon (2025) – Átfogó piaci áttekintés

A marketing-tanácsadás költségei 2025-ben jelentős szórást mutatnak Magyarországon. A díjak többféle konstrukció szerint alakulhatnak – ideértve az óradíjas konzultációt, az eseti (projektalapú) megbízásokat és a havi átalánydíjas (retainer) szerződéseket. Az alábbiakban részletesen áttekintjük mindhárom modellt, konkrét példákkal és tartományokkal. Emellett bemutatjuk, milyen jellegű szolgáltatások tartozhatnak egy átfogó marketing-tanácsadási csomagba. Az információk vállalati döntéshozók számára lettek...

Itt érsz el

© Copyright 2025