A legnépszerűbb SEO eszközök

Főbb pontok:

A tapasztalt SEO-szakértőnek ismernie kell a legnépszerűbb keresőoptimalizálási alkalmazásokat. Ismertetünk néhány platformot és a keresőoptimalizálási szakembernek el kell döntenie, hogy az ő tapasztalatát használja adott vállalkozás vagy a szakértelme mellett a megfelelő szoftvert alkalmazza. Utóbbi a legtöbb esetben költséggel járhat és a cégnek sem mindegy, hogy mire áldoz, különösen akkor, ha a SEO-szakértője elegendő a hatékony folyamatokhoz. Azonban a tapasztalt keresőoptimalizálási kollégának szüksége lehet a fizetős alkalmazásra, a döntés tehát nem egyszerű.

Screaming Frog ingyenes SEO elemzés 500 url-ig

A Screaming Frog SEO Spider egy webrobot, amely segít javítani a helyszíni SEO-t, azáltal, hogy adatokat gyűjt és auditál a gyakori SEO-problémákkal kapcsolatban. Ez a hatékony eszköz a megszakadt hivatkozások és az átirányítások ellenőrzésétől a metaadatok elemzéséig és az ismétlődő tartalmak felfedezéséig használható nagy és kicsi webhelyek számára.

500 URL-t szinte ingyen kapunk, viszont a későbbiekben a licenszet meg kell vásárolni.

A SEMrush egy online tartalommarketing SaaS platform

A kulcsszókutatástól kezdve a technikai SEO-ellenőrzésen, jelentéseken és versenyképes kutatáson át a SEMrush ingyenes előfizetése rengeteg olyan funkciót kínál, amelyek megkönnyítik a munkánkat. Sőt, hozzáférést biztosít az ingyenes kiterjesztésekhez, például a SEOquake-hez, és bepillantást nyújt a fizetett kiegészítő funkciókba.

Ma a világ minden táján több mint 6 millió marketingesnek segíti munkáját. Többek között ezt használja a Booking.com is.

Google Search Console – a legismertebb SEO platform

A Search Console a Google ingyenes szolgáltatása, melynek segítségével figyelemmel kísérhetjük, fenntarthatjuk és javíthatjuk a weboldalunk jelenlétét a Google Keresés találatai közt. Nem kell regisztrálni a Search Console szolgáltatásra ahhoz, hogy az oldalunk megjelenjen a Google keresési eredményeiben, de a Search Console segítségével átfogóbb képet kaphatunk arról, hogy a Google hogyan látja oldalunkat, sőt, javíthat is rajta.

A webhely SEO teljesítményének megértése a kattintások, a megjelenítések, a CTR és az átlagos pozíciók szempontjából az egyes kulcsszavak szintjén – végső soron segít növekedési stratégia megtervezésében;

URL-ek vizsgálata a feltérképezési és indexelési problémák azonosítása érdekében, amelyek megakadályozhatják annak megjelenését a SERP-ken;

A lefedettségi hibák és ezek okainak megkeresése (404 hiba, feltérképezési problémák, a robots.txt által blokkolt oldalak és még sok más);

Webhelytérkép beküldése;
Betekintést nyerünk a Google által ismert backlinks és belső linkekbe

A SEO szakértők és marketingszakemberek leggyakrabban használt alkalmazása, nem beszélve arról, hogy a platform teljesen ingyenes,

Linképítéshez az egyik legjobb alkalmazás

A Majestic feltérképezi az internetet, hogy hozzáférhessünk a Link Intelligence adatokhoz, amelyekre szükség van ahhoz, hogy domináljuk a piacot. Szakértők és a vélemények szerint ez a platform a keresőoptimalizálás egyik legmeghatározóbb alkalmazása. A regisztráció díjmentes, viszont ahhoz, hogy komolyabb használhassunk már fizetni kell érte, alap, havi vagy éves díjat.

Előnye ugyanakkor, hogy saját bloggal rendelkezik, ahol naprakész információval frissíthetjük tudásunkat. A „help” részen pedig alap SEO-szótárt találunk néhol videós magyarázatokkal. Elég gyakori, hogy a SEO szakemberek ezt használják linképítéshez, mivel ár/érték arányban a Top3-ban van benne.

Seopowersuite 4 az 1 -ben

500 000 SEO szakértő és webhelytulajdonos tesztelte eddig és a visszajelzések szerint igen hasznos alkalmazás. A világ minden harmadik seo-szakértője használja és megbízik benne. Sokan azt mondják, hogy egy ilyen eszközzel a „Google-versenyt” meg lehet nyerni, ami a releváns tartalmakat illeti. A SEO PowerSuite az a szoftver, amelyre szükségünk van a csúcsminőségű professzionális keresőoptimalizálás futtatásához, amelyre az ügyfelek visszatérnek. Továbbá, tökéletes a nagy adatkészletekkel való munkához. Hátrány lehet a korlátozott ingyenesség (csak kulcszókutatásra elég), meg a magas éves díj, ettől függetlenül egy vállalkozás saját SEO csapatának ideális lehet a platform.

Serpfox, Google helyezés vizsgáló

A Serpfox több ezer keresőmotort keres fel, és jelentést készít nekünk a webhelyünk kulcsszavainak rangsoráról. A visszajelzések szerint kis és középvállalkozások számára fontos az alkalmazás. A követés beállítása egyszerű, a kezelőfelület világos és egyszerű, az eredmények mindig pontosak és naprakészek. A szolgáltatás ugyan előfizetéshez kötött, viszont bármikor lemondhatjuk vagy módosíthatjuk a „starter 100,300 és 500-as” csomagot, nem beszélve a magasabb „Pro 1000-es” változatról.

A döntés

A tapasztalt SEO-szakértők képzeletbeli toplistáján a Gooogle Search Console vezet, majd a sort a SEMrush folytatja. Érdekes megállapítás, hogy a lista végén van a Majestic és a régen nagyon kedvelt Google Analytics.

Mindezek mellett a választásban segíthet a PageTraffic összeállítása, amely az eszközöket a következők szerint csoportosítja:

Kulcsszókereső: pl: SEMrush
Technikai SEO: Screaming Frog
Backlink elemző: Majestic
Keresési találatok: Google Search Console.

A Search Engine Optimization (SEO) ipar 65 milliárd dollárt ér a Search Engine Land szerint. Az az idő, amikor a SEO-t hanyatló trendnek tekintették, gyorsan elmúlt. Jelenleg a nem hozzáértő vállalkozó is megérti az online és a keresőmotorok fogalmának fontosságát és hatékonyságát.

A fentebb ismertetett eszközökkel javíthatjuk a helyi SEO-t, az e-kereskedelmi SEO-t vagy felkérhetünk SEO-szakértőt, hogy segítsen a vállalkozásunknak.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

Human like robot and artificial intelligence

Adatvezérelt marketing és mesterséges intelligencia

Ha a XX. század a tömegmédia kora volt, akkor a XXI. század második negyede az adatvezérelt marketingé: a vállalatok már nem becslésekre, hanem valós idejű viselkedési jelekre építik döntéseiket. A Gartner 2025-ös technológiai előrejelzése szerint a világ IT-költése 7,9 %-kal nő, amelynek oroszlánrészét az AI-fejlesztések és az ezekhez kapcsolódó infrastruktúra viszik el. Ugyanakkor a generatív...
Buyer choosing eyewear in a boutique.

A fogyasztói döntések új világa

Amikor a globális gazdaságot ma vizsgáljuk, nem kerülhetjük meg a kérdést: mi hajtja a növekvő magánfogyasztást egy olyan időszakban, amikor a világgazdaság általános növekedési üteme lassul? A Világbank 2025. júniusi előrejelzése szerint a globális GDP-bővülés mindössze 2,3 %-ra mérséklődik, miközben a háztartási kiadások reálértéken tovább emelkednek1. Ez a látszólagos ellentmondás rávilágít arra, hogy a modern...
Lightshow in Dubai showing how the world is evolving. Alif - Mobility Pavilion. Dubai Expo 2020

A fogyasztói magatartás mint stratégiai erővonal

Van valami rendkívül beszédes abban, hogy a világ bruttó hazai termékének közel kétharmadát ma már a háztartások közvetlen kiadásai adják. Ha összeadjuk az OECD országok 2024-es statisztikáit, a reál­háztartási jövedelem átlagosan 1,8 %-kal nőtt, miközben a magánfogyasztás volumene ennél is gyorsabb ütemben bővült. Ez a látszólag szerény szám mögött globális méretű igényszint-emelkedés húzódik meg, amely...
Good company is a phone call away

Miért nem jut egyről a kettőre a legtöbb hazai kisvállalkozás – és hogyan lehet ezt megfordítani?

„A vállalkozás nem sprint, hanem maraton” – szokták mondani, mégis, a legtöbb hazai kisvállalkozás úgy próbál célt érni, mintha egy akadálypályán kellene végigszáguldania bekötött szemmel. Gyakran hiányzik az irány, a stratégia, a rendszerszemlélet. Ehelyett a mindennapi túlélés diktálja a tempót, miközben egyre több energiát emészt fel az, hogy nem haladnak semerre. A kudarc gyakori oka...

Itt érsz el

© Copyright 2025