A Futóműwebshop ügyvezetője és a szakmai titkok

Süvöltős Tamást arra kértem, hogy vezessen be egy kicsit a szakmájába.

Gábor: Miért hoztad létre a webáruházadat?

Tamás: A szakmámból kifolyólag autószerelőként dolgoztam, és az értékesítésben nagyobb potenciált láttam, ez motivált. Lényegében kereskedelemmel akartam foglalkozni.

Gábor: Neked van egy szerelőműhelyed is, ha jól tudom.

Tamás: Igen, van!

Gábor: Akkor mégsem kanyarodtál el annyira az eredeti szakmádtól, csak kiegészítetted. Mit gondolsz a magyarországi webáruházakról? Szerinted az értékesítőknek vannak autószerelői végzettségeik? Ez mennyire fontos?

Tamás: Szerintem nagyon – nagyon fontos. Ha, fékfutóműkormányrendszerekről beszélünk, akkor az eladónak át kell látnia az egész rendszer működését. Értenie kell a méretezéshez és a minőségbeli különbségekkel is tisztában kell lennie, mert ha rosszat ajánl, akkor abból baleset is lehet.

Új konkurensek

Gábor: Ezen a piacon is robbanásszerűen jönnek létre az újabbnál újabb webshopok?

Tamás: Igen, sajnos nagyon sok webáruház jön létre, mert az ifjú titánok csak azt látják, hogy valakinek megy, valakinek pedig még jobban megy. Sajnos szaktudás nélkül hozzák létre a webáruházukat, azzal a céllal, hogy mindegy, hogy ki mit rendel, csak rendeljenek a látogatók.

Gábor: Nem kell semmilyen engedély egy autóalkatrész webáruház üzemeltetéséhez?

Tamás: De, pár évvel ezelőtt végzettséghez kötötték. Mindenképpen kell legalább egy ember a vállalkozásba, akinek megvan a megfelelő végzettsége.
Nekünk ez meg van, sőt technikummal rendelkezünk.

Gábor: A többi webáruház miért üzemelhet?

Tamás: Hát, ez az egy nagyon jó kérdés!

Gábor: Nem kaptak ellenőrzést?

Tamás: Ezt nem tudom megmondani, mert nem foglalkozok a konkurensekkel. A vásárlóim visszajelzéseiből tájékozódok. Sokszor rossz alkatrészt kapnak, így innen sejtem, hogy itt-ott nem kerek a történet.

Gábor: Autóalkatrész vásárlás esetén a megrendelők bizonytalanok szoktak lenni, vagy határozottak? Egyáltalán tudják, hogy melyik alkatrész ment tönkre az autóban?

Tamás: Egy szerelő valószínűleg már felmérte a hibát. A telefonálók már egy konkrét autóalkatrészt keresnek. Első kérdésük, hogy van-e raktáron, és hogy ha van, akkor mennyi idő alatt kapják meg. Tehát az idő fontos! Ha mi külföldi raktárból hozzuk az adott alkatrészt – legyen az Németország, Csehország, Lengyelország – és a vásárló délután 4-ig leadja a megrendelését, akkor, azt mi másnap reggel már le is kérjük a nagykertől. Ezt mi már az éjszakai szállítmányban megkapjuk. A 24 órás kiszállítást így tudjuk tartani. A másik kérdés amit fel szoktak tenni; Miért vagyunk ilyen olcsók? Ilyenkor azt szoktam mondani; Mert a küszöbárunk alacsony.

Küszöbár

Gábor: Mit jelent az, hogy küszöbár?

Tamás: Pl.: Alkalmazotti létszám, raktárkészlet, azaz fenntarthatóság. Nem mindegy, hogy 100 embernek adok munkabért, vagy 5-nek. Ezeket a küszöbárakat bele kell építeni a termékek árába. Minél több a kiadásom, annál drágábbak lesznek a termékek. Minél kevesebb a kiadásom, annál olcsóbbak lesznek a áruk.

Csak 5775 Ft
kozepen

Gábor: Én azt látom mostanában, hogy az autóalkatrész webáruházak, vagy akár a fizikai boltok 50-60-70%-os kedvezményekkel hirdetik magukat. Ez hogyan lehetséges?

Tamás: A 40-50-60% kedvezménynek elvileg a listaárból kéne lejönnie. De nyilván ez lehetetlen, mert akkor a kereskedő a vásárláson bukna.

Gábor: Tehát az egész ilyen Black Friday-os jellegű akciók. Az előző nap jól felemelik a termékeknek az áraikat, hogy utána ki lehessen írni ezeket az óriási kedvezményeket?

Nem szabad átverni a vásárlókat

Tamás: Igen, de az ügyfeleket nem szabad ennyire „palira” venni. Ezt sok cég eljátssza, mert csábító a 60% kedvezmény.

Gábor: Képzeld, én azt látom mostanában, hogy Németországból terjeszkednek Magyarországra a tőkeerős autóalkatrészt forgalmazó vállalkozók, a csúcsra csiszolt webáruházaikkal. Neked erről mi a véleményed? Ez jót tesz a magyar gazdaságnak?

Tamás: Negatív hatással van mindenkire. Negatív hatással van a kereskedőre, de a végfelhasználókra is. Ennek a legnagyobb hibája az, hogy nem biztonságos a rendszer. Hangsúlyozom, hogy Magyarországon sem biztos, hogy egy hozzáértőtől vásárolunk, egy külföldi webáruház eseten meg végképp nem tudjuk, hogy kitől vesszük meg azt az alkatrészt. Tegyük fel, hogy a vásárolt alkatrész nem megfelelő. – Hogy a vásárló hibázott, vagy az áruház, most mellékes. – Az, hogy nem jó alkatrészt vásárolt a vásárló, a szerelőnél fog kiderülni, akkor, amikor már szét van bontva az autó.

Gábor: A szerelő ilyenkor agyvérzést kap?

Tamás: De az ügyfél is, mert nincs mit visszatenni. Valószínű, hogy az eredeti alkatrészt a szerelő már csak roncsolásos technikával tudta kiszedni. Ilyenkor gyorsan keres a vevő egy magyarországi kereskedőt és beszerzi a terméket. Ezután elindul egy visszáruzás a külföldi cég irányába.

Gábor: Gondolom, ezt a megrendelőnek kell 100%-osan intéznie.

Vissza a feladónak

Tamás: Így van! A visszáruval az a probléma, hogy még Magyarországon is nehéz egyik pontból a másikba anyagot mozgatni gyorsan, precízen, és utána még könyveléstechnikailag a visszavásárlást megoldani, számlázni.

Gábor: Hány kilogrammos dolgokról van szó általában?

Tamás: 3-50 kg-os dolgokról beszélünk. Kis- és nagy terjedelmű csomagok.

Gábor: Egy 50 kg-os csomagnak a feladása körülbelül mennyibe kerül?

Tamás: Magyarországon ez ilyen 2.500 – 3.000 Ft, ami az ügyfelet terheli. Valójában ez nem ennyi, hanem több, csak a kereskedő a többit átvállalja.

Garancia

Gábor: Átvállalja ezt a költséget?

Tamás: Valamennyi részét igen, és ezt azért meri megtenni, mert tudja, hogy az az adott autóalkatrész jó lesz.


Az interjú további részét itt éred el: https://www.futomuwebshop.hu/blog


Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

Miért lett ennyire zavaros a média és a valóság határa?

A 2020-as években a mindennapjaid jelentős részét online töltöd: hírportálok, közösségi média, YouTube, üzenetváltások, hírlevelek, reklámok. Ez önmagában még nem probléma. A gond ott kezdődik, hogy ugyanazon a képernyőn jelenik meg egymás után egy tudományos cikk alapján készült híradás, egy teljesen kitalált álhír, egy agresszív, személyeskedő komment, egy „csodamegoldást” ígérő megtévesztő reklám és egy látszólag...

Miért dolgozz együtt egy ENTJ személyiségszerkezetű marketingessel?

Ha marketingest keresel, általában azt nézed, mennyi pénzt költött már el hirdetésre, hány ügyfele volt, mennyire olcsó, és persze mit ígér. Azt viszont nagyon ritkán vizsgálja egy vállalkozó, hogy kivel fog együtt gondolkodni hónapokon, éveken keresztül. Márpedig a marketinges nem „hirdetésgomb-nyomogató”, hanem a cégstratégiád egyik legfontosabb partnere. Ebben a cikkben azt járom körbe, miért érdemes...

AI-pszichózis: kognitív torzítások

A mesterséges intelligencia (MI) mindennapjaink részévé vált, azonban nemcsak hasznos eszköz, hanem pszichológiai szempontból potenciális kockázatokat is hordoz. Egyre több jel utal arra, hogy a MI-alapú rendszerek – legyen szó csevegőbotokról, ajánlórendszerekről vagy közösségi média algoritmusokról – képesek megerősíteni az emberek téves nézeteit, torzítva ezzel a valóság észlelését. Szélsőséges esetekben ez a folyamat kognitív torzulásokhoz,...

Bevezetés az iparűzési adóba

Ha Magyarországon vállalkozol – akár egyéni vállalkozóként, akár kft.-t viszel –, az iparűzési adó (helyi iparűzési adó, HIPA) gyakorlatilag kikerülhetetlen. Ez az az adó, amit nem a nyereséged, hanem elsősorban a bevételed után fizetsz, és amit az önkormányzat szed be. A bevételalapú logika miatt sok vállalkozó érzi igazságtalannak: „még nem kerestem semmit, de már adózom”....

Itt érsz el

Keress bátran

Előadások tartását és podcast beszélgetéseket szívesen vállalok, illetve a sajtónak is nyilatkozom.
Sajtóreferenciák itt.

Idézz tőlem

Szeretem ha a gondolataimat idézik kiadványokban, weboldalakon, adásokban. Szívesen visszalinkellek, írj rám.

© Copyright 2025