Melyik felület a legjobb? Akármelyik!

Főbb pontok

A marketing alapja, hogy hatékonyan tudj szólni a potenciális vásárlóidhoz – ezzel valószínűleg semmi újat nem árultam el. Az óriásplakátok kora azonban már lejárt, a tévéreklámok is mérsékelt sikert hoznak. Helyettük itt van nekünk a közösségi média, amit 2020-ban minden vállalkozásnak használnia kell, ha sikeres akar lenni.

Biztos Te is hallottad már, hogy ha nem vagy fent a Facebookon, valójában nem is létezel. Ha vállalkozó vagy, akkor ez gyakorlatilag igaz is, de nem a Facebook az egyetlen felület, ahol meg kell jelenned. Kétségtelen, hogy itt van a legtöbb felhasználó, de ha nyitott vagy más felületekre is, még több embert érhetsz el, ugyanis nem mindenki a Facebookon a legaktívabb. Ráadásul a verseny is itt a legnagyobb, éppen a felhasználók száma miatt, ezért nehéz kitűnni.

Kell a Facebook, de okosan használd!

Véletlenül se azt akarom mondani, hogy a Facebook fölösleges, mert úgyis sokan vannak rajta! Nem fölösleges, inkább a kötelező minimum. Olyan, mint az angol nyelv ismerete: nem egy kuriózum, mert nagyon sokan tudnak angolul, de nélküle kvázi elveszett vagy.

Célszerű azonban túllépned azon, hogy néha kiraksz pár hirdetést, meg létrehozol egy oldalt és hetente párszor írsz egy posztot. Ez a minimum kommunikáció, de a Facebook több lehetőséget is kínál arra, hogy felépíts egy erős követőbázist, aktív közösséget, ezáltal erősítsd a brandedet. Ott van például a csoportok lehetősége, ahol folyamatosan kommunikálhatsz a vásárlóiddal, érdeklődőkkel.

Indíthatsz játékokat, szavazásokat, kérdezhetsz a célcsoportodtól, kérhetsz tőlük véleményt egy-egy újítással kapcsolatban, bevonva ezzel őket a kínálat alakításába. Ez mind olyan dolog, amitől személyesebbnek, közvetlenebbnek érzik a veled való kapcsolatot. Ettől erősödik a márkahűségük, szívesebben vásárolnak tőled, növekszik a szemükben a hitelességed.

Nem csak a Facebookon van élet!

Ahogy már említettem, a Facebook a kötelező minimum, de nem csak ebből áll a világ. Van még egy rakás felület, ahol érdemes lehet jelen lenni. TikTok, LinkedIn, Instagram – minél több helyen találnak meg, annál jobb. Persze nem feltétlenül érdemes különösebb mérlegelés nélkül, mindenhol létrehozni egy profilt. A sok profil rendszeres frissítése sokszor meg nem térülő energiabefektetés. Az elhagyott profilok pedig bizalmatlanságot szülhetnek.

Bőven elég, ha ott vagy aktív, ahol a célközönséged számottevő része az. Első lépésként tehát azt kell felmérned, hogy kiket célzol a termékeiddel/szolgáltatásaiddal, és végezned kell egy kutatást arról, hogy ők hol vannak leginkább jelen.

Csak 5775 Ft
kozepen

Valószínűleg nem egy felületet fogsz kapni eredményként, hanem többet. Példának okáért a Facebookon majdnem mindenkit elérsz, de a tinik, 20 év körüli fiatalok körében például a TikTok is nagyon népszerű, míg a 30 fölöttieknek csak elenyésző százaléka használja. Az Instán is inkább fiatalokat érsz el, de a 30-40 közötti korosztály is szép számban képviselteti magát.

Ez persze csak néhány példa arra, hogy milyen szempontokat érdemes mérlegelni, mikor eldöntöd, hol légy jelen. Célcsoportonként eltérő eredményeket kaphatsz, a siker titka pedig éppen az, hogy a célcsoportodhoz igazodj!

Figyelj a tartalomra!

Persze az egész mit sem ér, ha nem figyelsz oda a tartalomra. Nem elég mindig „valamit” kirakni. Olyan tartalmakat posztolj, amik jó eséllyel felkeltik a közönséged figyelmét, érdeklődését.

Nagyon változó, hogy ezt mivel érheted el, de általánosságban igaz, hogy nagyobb sikert arathat néhány érdekesség, kulisszatitok, nyereményjáték, mint egy újabb termékfotó, és egy kétsoros, reklámszövegnek szánt iromány mellette. Gondold végig, milyen kérdések merülhetnek fel a követőidben, mikre lehetnek kíváncsiak a tevékenységeddel kapcsolatban! Ösztönözd őket aktivitásra, kérdezz tőlük, tartsd fenn az érdeklődést!

Konkrét tippeket nehéz adni, mert nyilván erősen függ a terméktől/szolgáltatástól, hogy mi jöhet szóba. Az a jó, ha olyasmit posztolsz, ami hasznos, izgalmas, vagy valamilyen előnnyel kecsegtet.

Kézműves termékeket árusító webshop esetén mehetnek DIY ötletek, amihez a kellékeket nálad meg is lehet venni. Egy orvosi rendelő oldalnál adhatsz információkat sokakat érintő, gyakori egészségügyi problémákról. Ha egy konyhakellékes webáruházad van, szolgálhatsz szuper receptekkel. Ha saját terméked van, és újítást tervezel, írj ki egy szavazást, kérj véleményt, szólítsd meg a követőket! Mindenhol beválik időnként egy nyereményjáték, kedvezménykód. Ilyesmikben gondolkodj.

Bármelyik felületen lehetnek szuper eléréseid, aktív vásárlóközösséged, ha tudod, mivel tudod fenntartani az érdeklődésüket – ne hagyd elúszni ezeket a lehetőségeket!


Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Legtöbbet olvasott

Csak 5775 Ft

Népszerű

Smiling executive leaning on car, holding tablet.

Összefoglaló a lean menedzsmentről

A lean menedzsment a 20. század végén robbant be a termelés és a szolgáltatásmenedzsment világába, gyökeresen megváltoztatva az addig megszokott működési modelleket. Megdöbbentő újdonságként hatott a vállalati szférában, hiszen nem pusztán hatékonyságnövelő technikák gyűjteményeként, hanem komplett szemléletmódként kínált megoldást a vállalatok és szervezetek számára. Ráadásul az azóta eltelt évtizedek bebizonyították, hogy a lean filozófiát követő...
Corrupted businessman

A korrupció szociológiája

A korrupció olyan jelenség, amely minden történelmi korban és a világ szinte minden pontján megtalálható. Noha a korrupcióról gyakran úgy beszélünk, mint valami elvont, nehezen megfogható rosszról, valójában egy rendkívül összetett szociológiai és társadalom-lélektani jelenség. A közélet és a politikai berendezkedések egyik leggyakoribb és legrombolóbb problémájának tartják, de a hétköznapokban, a vállalati kultúrában, sőt a...
Data on the go

Hangolja sikerre Google Ads kampányát

[Ebben a cikkben ahhoz adok átfogó útmutatót, hogyan hangolhatod sikerre újonnan létrehozott Google Ads-kampányaidat. A következő lépések bemutatják, hogyan javíthatod a kampánybeállításokat és a hirdetések hatékonyságát, miközben időt és energiát spórolsz meg a mindennapokban. A 2025-ös online hirdetési felméréseim alapján a jól beállított kampányok akár 30–50%-kal is növelhetik a konverziós arányt, ezért fontos, hogy már...
Trust me, its user-friendly for any user

Hogyan segíthet a Google Ads az Ön ágazatában?

A Google Ads a világ egyik legkifinomultabb online hirdetési platformja, amely számtalan ágazat vállalkozásai számára kínál testre szabható és jól mérhető hirdetési megoldásokat. Legyen szó fizikai termékeket forgalmazó kiskereskedőről, jogi tanácsadást nyújtó szakemberről vagy épp utazásszervezéssel foglalkozó cégről, a Google Ads segítségével elérheti azokat, akik pontosan az Ön által kínált termékeket vagy szolgáltatásokat keresik. A...

Itt érsz el

© Copyright 2025