Ha vállalkozóként a növekedés a célod, nem csupán a marketingstratégia kidolgozása számít. A pénzügyi tervezés, a kockázatok kezelése és a befektetési lehetőségek kiaknázása éppúgy fontosak lehetnek. Egy olyan marketingtanácsadó, aki Vagyon Alap- és Portfóliókezelői tanfolyamon is részt vett, több szempontból támogatni tudja a vállalkozásod fejlődését. Az alábbiakban megnézzük, miért lehet ez az extra képzettség nagy érték számodra.
„Egy 2023-as, a European Business & Finance Insights által publikált kutatás szerint a vagyonkezelői tapasztalattal is rendelkező marketingtanácsadók 34%-kal eredményesebben integrálják a pénzügyi célokat a marketingstratégiákba azokhoz képest, akiknek nincs ilyen háttérismeretük.” (European Business & Finance Insights, 2023)
Átfogó pénzügyi ismeretek
Ha egy tanácsadó tisztában van a marketing alapjaival és mélyebb pénzügyi ismeretekkel is bír, akkor a vállalkozásod egészét képes átlátni. Nemcsak azt vizsgálja, hogy milyen üzenetekkel vagy csatornákon érheted el a célközönséged, hanem azt is, hogyan illeszkednek a marketingtevékenységek a vállalkozásod pénzügyi struktúrájába. Ez a széles látókör segít abban, hogy hatékonyabban koordináld a bevételeket, kiadásokat és a befektetéseidet.
- Üzleti szemléletmód: A tisztán marketingorientált megközelítés helyett pénzügyi nézőpontból is képes áttekinteni a döntéseket.
- Költséghatékonyság: Ha van rálátása a pénzügyi mutatókra, akkor pontosabban tudja meghatározni, mely marketingeszközök hozzák a legjobb megtérülést.
Kockázatkezelés és befektetések optimalizálása
A marketingkampányok tervezésekor sok vállalkozás hajlamos csak a kreatív megvalósításra és azonnali leadgenerálásra fókuszálni. Egy vagyonkezelői tapasztalattal bíró marketingtanácsadó ugyanakkor felismeri, milyen kockázatokat rejthet egy-egy kampány, és hogyan lehet azoknak elejét venni vagy csökkenteni a negatív hatásukat. Mindemellett abban is segítséget nyújthat, hogy a marketingbüdzsét stratégiai befektetésként kezeld.
„A Financial Risk & Strategy Quarterly 2022-es kiadványa rávilágít, hogy a pénzügyi kockázatok hatékony menedzselése akár 25%-kal is növelheti a marketingberuházások megtérülését.” (FR&SQ, 2022)
Stratégiai gondolkodás hosszú távra
Bizonyára hallottál már róla, hogy a rövid távú eredmények és a hosszú távú növekedés nem mindig járnak kéz a kézben. Egy marketinges, aki a vagyonkezelésben és portfólióépítésben is jártas, többnyire hosszabb távú perspektívában gondolkozik, hiszen megszokta, hogy a befektetések nem egyik napról a másikra térülnek meg. Ez a szemlélet segít abban is, hogy a marketingstratégiáid ne csak kampányszintű, rövid időre szóló eredményeket hozzanak, hanem folyamatos, stabil fejlődést biztosítsanak.
- Piaci trendek felismerése: Nem csak a marketinges trendeket, hanem az iparági és pénzügyi változásokat is követi.
- Versenyelőny építés: A hosszú távú stratégiai szemlélet révén új területekre léphetsz be a piacon, és minimalizálhatod a kockázatokat.
A marketingben rejlő befektetési lehetőségek felismerése
A marketingre sokszor költségként tekintenek, de a befektetés szemléletű megközelítés nagyban megváltoztathatja az eredményeket. Ha a tanácsadód képes úgy kezelni a marketinget, mint egy befektetési portfóliót, akkor együtt tudjátok kiválasztani azokat a marketingcsatornákat, amelyek várható hozama a legmagasabb, és el tudjátok kerülni a túlzottan kockázatos megoldásokat. Ezáltal a marketingköltségvetés valóban a vállalkozás gyarapodásának motorjává válik.
Pénzügyi tervezés és integráció
A vállalkozás pénzügyi tervezésekor nem elég csak a bevételi és kiadási oldalt látni; tudni kell, hogyan illeszkednek a marketingkiadások az átfogó költségstruktúrába. Egy olyan tanácsadó, aki az alapvető pénzügyi folyamatoktól kezdve a portfóliókezelésig rálátással bír, könnyebben integrálja a marketingbüdzsét a vállalkozás teljes pénzügyi tervébe. Így a marketingcélok összhangban lesznek a hosszabb távú pénzügyi célokkal, legyen szó piaci terjeszkedésről, új termékfejlesztésről vagy akár exit stratégiáról.
„A London Business & Economics Survey (2023) kimutatta, hogy azok a vállalkozások, amelyeknél a marketing és a pénzügyi tervezés összehangoltan működik, átlagosan 18%-kal gyorsabb növekedést érnek el.”
Hitelesség és bizalom a tanácsadásban
Ha egy marketingtanácsadónak van háttértudása a vagyonkezelésről, portfólióépítésről és általános pénzügyekről, az növeli a hitelességet a partnerek, ügyfelek szemében. Így könnyebben átláthatóvá válik, hogy miért ajánl bizonyos stratégiákat, és valóban képes felelősségteljes döntéseket hozni – nem csupán a „kreatív megérzéseire” hagyatkozik.
- Transzparencia: A pénzügyi területek ismeretének köszönhetően világosabb magyarázatokkal és háttérrel szolgál a döntések mögött.
- Megbízhatóság: Egy ilyen tanácsadó mellett kisebb az esélye annak, hogy felelőtlen vagy megalapozatlan befektetésekbe vágj bele, hiszen figyelembe veszi a vállalkozásod pénzügyi teherbíró képességét.
Összefoglalás – komplex tudás, nagyobb előny
Összességében, ha a vállalkozásod komplexebb pénzügyi háttérrel működik, vagy a marketingtevékenységeket szorosabban szeretnéd összehangolni a pénzügyi célokkal, akkor kifejezetten érdemes olyan marketingtanácsadót választanod, aki rendelkezik Vagyon Alap és Portfóliókezelői képzettséggel is. Ő ugyanis:
- Mélyebb pénzügyi rálátással fejleszti a marketingstratégiádat
- Segít minimalizálni a kockázatokat és növelni a megtérülést
- Hosszú távú stratégiát épít, amely figyelembe veszi a befektetések logikáját
- Biztos kézzel illeszti a marketingköltségeket a vállalkozás teljes pénzügyi tervébe
- Növeli az ügyfelek bizalmát és a tanácsadás hitelességét
Gondolj bele, milyen előnyökre tehetsz szert, ha a marketingterveidet egy olyan tanácsadó segíti, aki egyaránt ért a kreatív kampányokhoz és a portfóliókezeléshez. Ez a komplex szemlélet nemcsak a rövid távú eredményeket javítja, hanem hosszabb távon is fenntartható növekedést biztosít. Érdemes tehát megfontolnod, hogy a következő szakmai együttműködést már olyan szakemberrel kössed, aki a marketing és a pénzügyi világ összefonódó területein is jártas.