Miért kerül sokba a marketing konzultáció?

Főbb pontok:

Amikor valaki azt kérdezi, miért olyan drága a marketing tanácsadás, érdemes átgondolni, mit is kapsz valójában a pénzedért. A „drága” fogalom mindig viszonylagos. Egy többéves tapasztalattal bíró tanácsadó három óra alatt olyan tudást és működő megoldásokat adhat át, amihez máskülönben hosszú hónapokra (vagy évekre) lenne szükséged. Ez a befektetés azonban nem csak gyors, hanem hatékonyabb is lehet, mint az elhúzódó tanulási és kísérletezési folyamatok.

Relatív, hogy mi számít drágának

A költségérzet mindig abból fakad, hogy milyen érték társul hozzá. Ha három óra alatt több mint tíz évnyi szakmai tapasztalat esszenciáját kapod meg, az ár elenyésző az időhöz képest, amit megspórolhatsz. Ezzel szemben, ha egy kezdő tanácsadóval beszélgetsz, aki csak néhány marketingkönyvet olvasott el, akkor akár néhány ezer forint is túl sok lehet a konzultációért. A lényeg, hogy mérlegeld: milyen eredményeket szeretnél elérni, és mennyire fontos számodra, hogy ez gyorsan és biztonságosan történjen.

A valódi szakértelem megtérül

Az ügyfelek jelentős része éves szinten 50-200 millió forintos forgalmat bonyolít le. Ez lehet gyártás, ahol a haszonkulcs akár 50% is lehet, vagy egy webáruház, ahol a termékek 20-50%-os hasznot hoznak. Egy jól felépített konzultáció akár hónapokra, sőt évekre is előnyt adhat, és stabilabb bevételi forrást biztosíthat a vállalkozásodnak. Így a tanácsadás díja a perspektívába helyezve máris sokkal kedvezőbb. Gondolj csak bele: ha meg tudsz előzni egy rossz hirdetési beállítást, vagy hatékonyabban tudod pozicionálni a terméked, az rövid távon is komoly profitot eredményezhet.

„Drága”? Lehet, hogy még nem vagy rá felkészülve

Előfordulhat, hogy a konzultáció ára „soknak” tűnik, de ha a vállalkozásod még nem áll abban a fejlettségi szakaszban, hogy ilyen szintű szakértői segítséget kihasználj, akkor teljesen érthető, ha inkább önképzésre áldozol. Mindig az a kérdés, hogy több időd vagy több pénzed van. Ha jelenleg az időd bőséges, akkor belekezdhetsz a marketing alapismeretek elsajátításába. Ám ha már olyan szinten vagy, hogy gyors és biztos eredményekre van szükséged, akkor a szakértelem a legjobb befektetés.

Miért ér meg ennyit egy konzultáció?

A legfőbb ok: a szakértő ideje és tapasztalata rendkívül értékes. Egy háromórás konzultáció során akár egy teljes értékesítési folyamatot átnézhettek és tökéletesíthettek együtt, ami később folyamatos eladásokat generál. Emellett felépíthettek olyan kampányokat (AdWords, Facebook-hirdetések, e-mail marketing), amelyek hatékonyan célozzák a megfelelő közönséget. Ha rosszul konfigurálod a hirdetéseket vagy a reklámszöveget, nemcsak pénzt veszíthetsz, hanem a vásárlók bizalmát is. Ez hosszú távon sokkal nagyobb kár, mint egy „drágának” tűnő konzultáció díja.

Néhány példa a „rossz beállítás” következményeire:

  • Elégetett hirdetési költség: Ha nem megfelelően célzod az AdWords kampányokat, észrevétlenül is rengeteg pénzt költhetsz el anélkül, hogy bármilyen konverziót elérnél.
  • Sikertelen Facebook kampány: Gyenge marketingszöveggel vagy helytelen célzással a potenciális vásárlókat inkább eltávolítod, mintsem bevonzod. Egy rossz első benyomást később nagyon nehéz helyrehozni.
  • E-mail adatbázis tönkretétele: Egy értékes e-mail listával sokat lehet keresni, de ha érdektelen vagy bosszantó levelekkel árasztod el az embereket, hosszú időre elveszíted a nyitási kedvüket.

Miért fizess be egy tanácsadásra?

Mert a tanulópénz, amit saját hibáidból fizetsz, rendszerint magasabb, mint egy szakértői konzultáció díja. A tapasztalt tanácsadó már számos vállalkozás esetében látott és javított ki hasonló problémákat, így tudja, mire kell különösen figyelni. Előre felhívhatja a figyelmedet azokra a buktatókra, amelyek tönkretehetik a kampányaidat vagy akár az egész márkád imázsát.

Csak 5775 Ft
kozepen

Egy jó tanácsadás arra is rávilágít, hogyan tudod stabil növekedésre állítani a vállalkozásodat. Nemcsak arról szól, hogy pár marketingfogást megtanulsz, hanem arról, hogy átfogó képet kapsz a piaci helyzetedről és a fejlesztési lehetőségekről.

Folyamatos támogatás lehetősége

Előfordulhat, hogy a vállalkozásod mérete vagy dinamikája miatt rendszeres segítséget igényel, nem csak egy-egy alkalmi konzultációt. Ilyen esetekben sok tanácsadó cég (köztük mi is) havi konzultációs csomagokat kínál. Itt akár folyamatosan követheted az eredményeidet, kérdezhetsz, és azonnal orvosolhatod a felmerülő problémákat. Ez a fajta együttműködés olyan, mintha egy külsős marketingvezetőt „bérelnél”, aki naprakészen, szakmai szemszögből kíséri a vállalkozásod fejlődését.

Összegzés

A „drága” marketing tanácsadás mögött sok esetben többévnyi gyakorlati tapasztalat, megannyi elkerült vagy kijavított hiba, és egy olyan biztos háttér áll, amire bátran támaszkodhatsz. Valójában a drágának gondolt konzultáció a lehető legjobb befektetés lehet, hiszen a hozzáértés és a gyors eredmények révén hamar megtérül.

Ha most még úgy érzed, hogy az ár magas, gondold végig: milyen károkat vagy bevételkiesést szenvednél el, ha rosszul állítod be a hirdetéseidet vagy elhibázott stratégiával indítod a kampányaidat. A tanulópénz mindenképpen kiadás lesz, de nem mindegy, mekkora összeg és milyen formában. Egy profi tanácsadóval való közös munka sokkal biztonságosabb és hatékonyabb út lehet, mint egyedül kísérletezni és az értékes időt elvesztegetni.

A tapasztalatot és az időt nem lehet olcsón megvenni, ám a hozzáadott érték a többszöröse is lehet annak, mint amennyibe a konzultáció kerül.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

Amikor a marketing ügynökség ghosingol

Őszintén: amikor egy marketing ügynökség „ghosingol”, vagyis egyszerűen eltűnik, mert a vállalkozót „problémásnak” tartja, az nem vagány határhúzás, hanem tiszteletlen és kockázatos lépés. Etikailag vállalhatatlan, üzletileg rövidlátó, jogilag pedig könnyen támadható. A mindennapokban persze látom, mennyi helyzetben fárad el egy ügynökség: határidők tologatása, fizetési késedelem, döntések hiánya, folyamatos scope-creep, kezelhetetlen hangnem. És igen, van, aki...

Online pszichológiai bántalmazás cégek esetén

Az online térben nem csak ügyfeleket szerzünk és márkát építünk; ugyanitt dőlhet meg egy cég reputációja is. A „netes vita” és az „online pszichológiai bántalmazás” közé sokan egyenlőségjelet tesznek – tévedés. A bántalmazás mintázat, célja a kontroll és a megalázás, eszköze a kontextus nélküli támadás, a tömeges lejáratás és a félelemkeltés. Cégek ellen ez úgy...

A karácsonyi marketing sötét oldala 2025-ben

A karácsonyi időszak nemcsak az öröm és összetartozás ünnepe, hanem a marketingesek számára is csúcsszezon. Ilyenkor a vállalkozások minden eddiginél intenzívebben igyekeznek vásárlásra ösztönözni minket – sokszor kifinomult pszichológiai trükkökkel, melyek a „sötét oldalt” súrolják. Ezek a módszerek az emberi érzelmekre, félelmekre és beidegződésekre hatnak, gyakran a tudatosságunkat megkerülve. Az alábbiakban összegyűjtöttük a 2025-ös karácsonyi...

Felkészülés a 2025-ös karácsonyi szezonra – változások és trendek 2024-hez képest

A magyar vásárlók ünnepi költései 2024-ben a magas infláció ellenére nőttek: a háztartások átlagosan 102 ezer forintot terveztek karácsonyra költeni (ebből ~46 ezer forint ajándékokra), ami 9%-os növekedés az előző évhez viszonyítva. Ezt azonban sokan csak hitellel tudták finanszírozni – a karácsonyi kiadásokhoz hitelt igénybe vevők aránya elérte a 12%-ot, nyolcéves csúcsot döntve. A magas...

Itt érsz el

Keress bátran

Előadások tartását és podcast beszélgetéseket szívesen vállalok, illetve a sajtónak is nyilatkozom.
Sajtóreferenciák itt.

Idézz tőlem

Szeretem ha a gondolataimat idézik kiadványokban, weboldalakon, adásokban. Szívesen visszalinkellek, írj rám.

© Copyright 2025