Tévhit: csak a gondtalan vállalkozók boldogok

Főbb pontok

Egy vállalkozó lelki egészségének nélkülözhetetlen eleme, hogy miként viszonyul a sikeres és kudarcos időszakokhoz. Sokszor elég tisztában lenni a realitással, és lelki munkát végezni a cél érdekében. Persze ez sem mindig könnyű.

Pozitív állapotot úgy is létrehozhatunk, ha csökkentjük a negatív érzések arányát. Milyen eszközeink vannak erre? Nézzünk 4 tippet!

  1. Ne rágódjunk! A negatív eseményeket, mint egy sikertelen projekt vagy egy rossz üzleti döntés, gyakran még hosszú ideig újra és újra elővesszük, elemezzük. Fontos, hogy ha egy hibánkból leszűrtük a tapasztalatot, utána el tudjuk engedni. A rágódás nem visz előre, nem segít kilépni a negatív érzelmi helyzetből. Bocsássuk meg magunknak a hibát, legyünk olyan elnézők, mint másokkal lennénk.
  2. Szabályozzuk az információfogyasztásunkat! Az üzleti hírek, a közösségi platformok beszippantó ereje óriási, ám legtöbbször negatív dolgokkal szembesülünk, vagy negatív érzések keletkeznek bennünk a látottak hatására. Mert például egy másik vállalkozó sikeresebbnek tűnik, vagy egy versenytárs jobb eredményeket ér el. Jelöljünk ki magunknak egészséges időkorlátot, és erősen szűrjük meg, hogy milyen tartalmakat fogyasztunk.
  3. Beszéljünk a negatív gondolatokról! A sikerek megosztása mellett fontos, hogy kifejezzük a negatív érzéseinket, hogy támogatást kapjunk, vagy rájöhessünk, hogy nem csak mi élünk meg rosszul egy adott üzleti helyzetet.
  4. Ne akadályozzuk a saját boldogságunkat! El kell engednünk azokat a mítoszokat, amelyek a boldogságunk útjában állnak. Ilyen például az „addig nem lehetek boldog, ameddig nem érem el az árbevételi céljaimat”, vagy „csak akkor leszek boldog, ha nagyobb irodám lesz”. A boldogság nem üzlet, nem lehet feltételekhez kötni, hanem bármelyik pillanatban választható érzelmi állapot. Ne várjunk mágikus pillanatokra, ideális körülményekre, hanem kezdjünk el dolgozni rajta most!

Ahogy a fenti tippekből is látszik, a vállalkozói lét kihívásai között kiemelten fontos a mentális egészség és a kiegyensúlyozott lelkiállapot megőrzése. Lássunk még néhány gyakorlati tanácsot, hogyan fordíthatjuk a boldogság felé az életünket!

  1. Ünnepeljük a sikereket! Egy vállalkozás életében rengeteg apró siker van, amelyek mellett hajlamosak vagyunk elsiklani. Pedig ezek megélése és ünneplése fontos lenne ahhoz, hogy érezzük, jó úton haladunk, és a munkánknak van értelme. Vegyük észre és értékeljük ezeket a pillanatokat!
  2. Fókuszáljunk azokra a dolgokra, amiket kontrollálni tudunk! Egy vállalkozó életében számos olyan külső tényező van (gazdasági helyzet, versenytársak lépései, globális trendek), amelyekre nincs közvetlen befolyásunk. Ha ezeken aggódunk, az rengeteg energiát emészt fel. Helyette koncentráljunk azokra a területekre, amiket irányítani tudunk, mint a termékfejlesztés, a csapatunk képzése vagy a vevőszolgálatunk minősége.
  3. Ápoljuk az emberi kapcsolatainkat! A vállalkozás építése gyakran magányos és időigényes folyamat. Fontos, hogy emellett tudatosan szánjunk időt a számunkra fontos emberekre, a családunkra, a barátainkra. Ők adhatnak érzelmi támogatást, perspektívát, és segíthetnek kiszakadni a munka világából.
  4. Találjunk egyensúlyt a munka és a magánélet között! Bár a vállalkozás gyakran 24 órás elfoglaltságot jelent, elengedhetetlen, hogy megtaláljuk az egyensúlyt. Legyen olyan hobbink, elfoglaltságunk, ami kikapcsol és feltölt. Ügyeljünk a testmozgásra és az egészséges életmódra. Szánjunk időt az önfejlesztésre és a tanulásra, ami nem közvetlenül kapcsolódik a munkához.

Fontos felismerni, hogy a boldogság nem a végcél, hanem maga az út. Nem akkor leszünk boldogok, ha elérünk valamit, hanem azzal, ahogyan a mindennapjainkat éljük. Vállalkozóként különösen nagy a felelősségünk abban, hogy tudatosan alakítsuk a saját jóllétünket, hiszen ez kihat a cégünkre, a munkavállalóinkra és a környezetünkre is. Kezdjük el hát ma a boldogságon dolgozni, és tegyünk apró lépéseket egy kiegyensúlyozottabb, örömtelibb élet felé!

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

close-up of a woman hands buying online with a credit card and a laptop, e-commerce concept

Webáruház indítása lépésről lépésre – Átfogó útmutató 2025-ben

Az online kereskedelem dinamikusan növekszik, így soha nem volt jobb idő webáruházat indítani. Ez az útmutató lépésről lépésre végigvezet a teljes folyamaton, a jogi teendőktől kezdve a termékkiválasztáson át a technikai megvalósításig és marketingig. Kezdők számára is érthetően, ugyanakkor a haladó e-kereskedők számára is hasznos tippekkel mutatjuk be, mire érdemes figyelni egy sikeres webshop létrehozásához...
Modern working table with laptop computer with tablet showing marketing planning

Mit csinál és mire jó egy marketing tanácsadó?

Ha vállalkozóként vagy cégvezetőként hallottál már a marketing tanácsadó fogalmáról, de nem volt világos számodra, mit is takar pontosan, akkor nem vagy egyedül. Magyarországon tényleg rengetegen hívják magukat „marketing tanácsadónak”, miközben sokan valójában csupán egy-egy platform (Google Ads, SEO, Facebook stb.) specialistái. Egy igazi marketing tanácsadó azonban ennél komplexebb gondolkodásmódot és sokrétűbb tudást hoz a...
Silhouette traveler hold lighting point to sky with night starry sky milky way is travel and nature

Mit tanulhatunk a Ferengiktől a marketingben?

Amikor a marketing és az üzleti gondolkodás témája szóba kerül, nem sokan gondolnak elsőre a „Star Trek” univerzumára. Pedig van egy olyan faj, akiktől a profit- és üzletközpontú szemlélet tökéletes iskola lehet minden vállalkozó és marketinges számára. A Ferengik, akiket leginkább a „Star Trek: Deep Space Nine” című sorozat tett igazán híressé, a galaxis talán...
Deep Learning AI: Empowering Businesses with Intelligent Technology

Mi a marketing AI?

Mint marketinges, menedzser, business coach és a pszichológiai mechanizmusok iránt érdeklődő, elképesztőnek tartom, hogy a mesterséges intelligencia (AI) milyen mértékben alakítja át a marketinget. Sokan csak a kezdeteinél tartanak ennek a technológiai forradalomnak, pedig a lehetőségek tárháza már most is szinte végtelen. Ha marketingesként, vállalatvezetőként vagy cégépítőként gondolkodsz, akkor számodra is hasznos lehet átgondolni, mit...

Itt érsz el

© Copyright 2025