Pszichológiai trükkök a tartalommarketingben

Főbb pontok

Manapság sok példát látni arra, hogy egy nagyobb cég szinte betarthatatlan ígéretekkel vagy évekkel korábbi sikerekkel és díjakkal reklámozza magát, de mégsem fejlődik. Szerencsére a pszichológia nemcsak az orvosi rendelőben, hanem itt is tud segíteni.

Visszajelzések

Egy kutatás szerint tízből nyolc amerikai nézi meg a vásárlói visszajelzéseket mielőtt először vásárolna az adott termékből, hogy megbizonyosodjon, biztosan nem fogják átverni és a pénzéért a ténylegesen meghirdetett terméket fogja kapni. Manapság egyre nagyobb ereje van a vásárlók vagy épp vendégek véleményének, gondoljunk csak bele, ha ki akarunk próbálni egy új éttermet, az első dolgunk megnézni a Facebook oldalán lévő értékeléseket. De hogyan tudjuk mindezt befolyásolni?

Legjobban Cialdini foglalja össze a meggyőzés pszichológiáját: „Minél több ember találja helyesnek az ötletet, annál megfelelőbb az ötlet.”. Tehát, az első lépés: keresni egy befolyásos, hozzáértő embert, aki hajlandó promotálni a cégünket, így hamar megsokszorozódhat a rendelésszám.

Csak 5775 Ft
kozepen

Felejtsük el az absztrakt kifejezéseket

Biztosan mindenkivel előfordult már, hogy hiába olvasta el századjára a szöveget, nem tudta értelmezni, pedig a szavakat és a kifejezéseket külön-külön értette, de ezek összerakva nem alkottak egy egységes egész szöveget. De előfordulhat az is, hogy szépen csengő kifejezésekkel volt teletűzdelve a szöveg, de valójában sosem tudtuk meg mi az a megdöbbentő és a felettébb sikeres eredmény vagy eredeti ötlet. Egy professzor, pontosan Allan Paivio, a University of Western Ontario pszichológiai tanszékéről, alkotta meg a kettős kódolás elméletét. Eszerint a megismerésünk egy összetett folyamat, ami képes egyszerre kezelni és értelmezni a nonverbális és verbális eseményeket. Javunkra fordítva az elméletet: ne csak mondjuk vagy mutassuk, tegyük mindkettőt. Írjuk le részletesen, érthető, hétköznapi szavakkal a terméket és társítsunk hozzá képet.

Ismerjük be korábbi hibáinkat

Könnyen empátiát válthatunk ki az emberekből, ha beismerjük korábbi hibáinkat vagy elmondjuk mit kellett volna másképp tennünk a múltban. Ezzel nemcsak közelebb hozzuk magunkhoz a potenciális és már meglévő vásárlóinkat, de megmutatjuk, hogy képesek vagyunk magunkról is árnyaltan gondolkodni, mérlegelni korábbi és jelenlegi cselekedeteinket, valamint tiszteletet is kiválthatunk így. 

Szakzsargon nélkül

Talán nincs is annál ijesztőbb egy vásárló számára, amikor szakszavakat használunk, persze nekünk fontos tudni és ismerni ezeket a kifejezéseket, de elvárhatjuk ugyanezt tőle is? Természetesen nem, a szakszavaktól nemcsak megrémül, de ha túl sokat kell magyarázni ezek jelentését, akkor butának és becsaphatónak fogja magát érezni, ami lássuk be, nem a legideálisabb. Érdemesebb inkább apránként adagolni a kifejezéseket, így a vásárló inkább azt fogja érezni, hogy tanult tőlünk valamit.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Legtöbbet olvasott

Csak 5775 Ft

Népszerű

Smiling executive leaning on car, holding tablet.

Összefoglaló a lean menedzsmentről

A lean menedzsment a 20. század végén robbant be a termelés és a szolgáltatásmenedzsment világába, gyökeresen megváltoztatva az addig megszokott működési modelleket. Megdöbbentő újdonságként hatott a vállalati szférában, hiszen nem pusztán hatékonyságnövelő technikák gyűjteményeként, hanem komplett szemléletmódként kínált megoldást a vállalatok és szervezetek számára. Ráadásul az azóta eltelt évtizedek bebizonyították, hogy a lean filozófiát követő...
Corrupted businessman

A korrupció szociológiája

A korrupció olyan jelenség, amely minden történelmi korban és a világ szinte minden pontján megtalálható. Noha a korrupcióról gyakran úgy beszélünk, mint valami elvont, nehezen megfogható rosszról, valójában egy rendkívül összetett szociológiai és társadalom-lélektani jelenség. A közélet és a politikai berendezkedések egyik leggyakoribb és legrombolóbb problémájának tartják, de a hétköznapokban, a vállalati kultúrában, sőt a...
Data on the go

Hangolja sikerre Google Ads kampányát

[Ebben a cikkben ahhoz adok átfogó útmutatót, hogyan hangolhatod sikerre újonnan létrehozott Google Ads-kampányaidat. A következő lépések bemutatják, hogyan javíthatod a kampánybeállításokat és a hirdetések hatékonyságát, miközben időt és energiát spórolsz meg a mindennapokban. A 2025-ös online hirdetési felméréseim alapján a jól beállított kampányok akár 30–50%-kal is növelhetik a konverziós arányt, ezért fontos, hogy már...
Trust me, its user-friendly for any user

Hogyan segíthet a Google Ads az Ön ágazatában?

A Google Ads a világ egyik legkifinomultabb online hirdetési platformja, amely számtalan ágazat vállalkozásai számára kínál testre szabható és jól mérhető hirdetési megoldásokat. Legyen szó fizikai termékeket forgalmazó kiskereskedőről, jogi tanácsadást nyújtó szakemberről vagy épp utazásszervezéssel foglalkozó cégről, a Google Ads segítségével elérheti azokat, akik pontosan az Ön által kínált termékeket vagy szolgáltatásokat keresik. A...

Itt érsz el

© Copyright 2025