A piac ismét fordult

Főbb pontok:

Ugye milyen érdekes a világ? Tavaly 1-2 videómban beszéltem arról a helyzetről, ami akkor volt és azelőtt volt. És azt is mondtam, hogy fog fordulni a piac, mert mindig fordul, így csak kis ideig élhet vissza a hatalmával az éppen nyertes fél.

De mire is gondolok?

Tavaly arról beszéltem, hogy úgy érzem, hogy a munkavállalók elkezdenek visszaélni a helyzetükkel, hiszen igen kevés jó szakember maradt az országban. Több fizetést kértek és persze egyből a csúcson akartak kezdeni, nem szerették volna megjárni a szamárlétrát. A szakmai alázatot nem ismerik, és a 10-15 perces késések természetesek voltak. És a „ma nem jövök be, mert beteg vagyok” típusú SMS-ek is rendszeresek voltak. – Tisztelet a kivételnek. 

Jó pár évvel azelőtt pedig a munkáltatók tették meg ugyanezt. – Tisztelet a kivételnek. – Akkor az ő szlogenjük pedig az volt, hogy „Van helyetted másik száz.”. Nem tetszik? Akkor holnap nem kell jönni, ma is volt az állásodra egy jelentkező.

Most, hogy hirtelen beütött a krízis, ismét fordult a piac. A vállalkozók folyamatosan építik le a munkatársaikat, ahogyan egyre kilátástalanabb a helyzetük. És a vállalkozók nem felejtették el azt, hogy ki hogyan élt a helyzeti előnyével. Jó esély van arra, hogy az fog először távozni a cégtől, aki a legpofátlanabb volt.

Csak 5775 Ft
kozepen

De ezt én megértem. 20 éves koromban a vállalkozók voltak a királyok, én így szocializálódtam. Majd ezt megunták a munkavállalók és kimentek külföldre, így az oly kevés itthon maradt szakemberek lettek helyzeti előnybe, akiket az elmúlt években valószínűleg megaláztak azzal, hogy „Van helyetted másik!”, így ezeket elkezdték visszaadogatni a vállalkozóknak. 

Persze a fiatalabbak meg eleve úgy szocializálódtak, hogy ők a Janik. – Ami borzalmas károkat okozott a személyiségfejlődésükben.

És hogy mi a lényeg? 

Nem szabad visszaélni egyik félnek sem a helyzeti előnyével, mert vagy a piacnak okoznak ezzel borzalmas károkat, vagy saját maguknak. Sohasem tudhatod, hogy mi lesz holnap. 

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

Buyer choosing eyewear in a boutique.

A fogyasztói döntések új világa

Amikor a globális gazdaságot ma vizsgáljuk, nem kerülhetjük meg a kérdést: mi hajtja a növekvő magánfogyasztást egy olyan időszakban, amikor a világgazdaság általános növekedési üteme lassul? A Világbank 2025. júniusi előrejelzése szerint a globális GDP-bővülés mindössze 2,3 %-ra mérséklődik, miközben a háztartási kiadások reálértéken tovább emelkednek1. Ez a látszólagos ellentmondás rávilágít arra, hogy a modern...
Lightshow in Dubai showing how the world is evolving. Alif - Mobility Pavilion. Dubai Expo 2020

A fogyasztói magatartás mint stratégiai erővonal

Van valami rendkívül beszédes abban, hogy a világ bruttó hazai termékének közel kétharmadát ma már a háztartások közvetlen kiadásai adják. Ha összeadjuk az OECD országok 2024-es statisztikáit, a reál­háztartási jövedelem átlagosan 1,8 %-kal nőtt, miközben a magánfogyasztás volumene ennél is gyorsabb ütemben bővült. Ez a látszólag szerény szám mögött globális méretű igényszint-emelkedés húzódik meg, amely...
Good company is a phone call away

Miért nem jut egyről a kettőre a legtöbb hazai kisvállalkozás – és hogyan lehet ezt megfordítani?

„A vállalkozás nem sprint, hanem maraton” – szokták mondani, mégis, a legtöbb hazai kisvállalkozás úgy próbál célt érni, mintha egy akadálypályán kellene végigszáguldania bekötött szemmel. Gyakran hiányzik az irány, a stratégia, a rendszerszemlélet. Ehelyett a mindennapi túlélés diktálja a tempót, miközben egyre több energiát emészt fel az, hogy nem haladnak semerre. A kudarc gyakori oka...
business hand contract meeting with success agreement concept, professional businessman handshake

Magyar kisvállalkozások növekedése: 5 stratégiai pillér a sikerhez

Kevés gazdasági sikertörténet indul úgy, hogy a vállalkozó éveken át ugyanazt a hibát ismétli: minden kampányra, új ügynökségre, vadonatúj “killer feature”-re egyre kevesebb pénz és egyre több csalódottság jut. A magyar kisvállalkozói szektor történelmi ívét tekintve ez a jelenség érthető: 1990 után a piacgazdaságban hirtelen szabaddá váló terepen rengeteg mikro- és kisvállalkozás indult el stratégia...

Itt érsz el

© Copyright 2025