A piac ismét fordult

Főbb pontok

Ugye milyen érdekes a világ? Tavaly 1-2 videómban beszéltem arról a helyzetről, ami akkor volt és azelőtt volt. És azt is mondtam, hogy fog fordulni a piac, mert mindig fordul, így csak kis ideig élhet vissza a hatalmával az éppen nyertes fél.

De mire is gondolok?

Tavaly arról beszéltem, hogy úgy érzem, hogy a munkavállalók elkezdenek visszaélni a helyzetükkel, hiszen igen kevés jó szakember maradt az országban. Több fizetést kértek és persze egyből a csúcson akartak kezdeni, nem szerették volna megjárni a szamárlétrát. A szakmai alázatot nem ismerik, és a 10-15 perces késések természetesek voltak. És a „ma nem jövök be, mert beteg vagyok” típusú SMS-ek is rendszeresek voltak. – Tisztelet a kivételnek. 

Jó pár évvel azelőtt pedig a munkáltatók tették meg ugyanezt. – Tisztelet a kivételnek. – Akkor az ő szlogenjük pedig az volt, hogy „Van helyetted másik száz.”. Nem tetszik? Akkor holnap nem kell jönni, ma is volt az állásodra egy jelentkező.

Most, hogy hirtelen beütött a krízis, ismét fordult a piac. A vállalkozók folyamatosan építik le a munkatársaikat, ahogyan egyre kilátástalanabb a helyzetük. És a vállalkozók nem felejtették el azt, hogy ki hogyan élt a helyzeti előnyével. Jó esély van arra, hogy az fog először távozni a cégtől, aki a legpofátlanabb volt.

De ezt én megértem. 20 éves koromban a vállalkozók voltak a királyok, én így szocializálódtam. Majd ezt megunták a munkavállalók és kimentek külföldre, így az oly kevés itthon maradt szakemberek lettek helyzeti előnybe, akiket az elmúlt években valószínűleg megaláztak azzal, hogy „Van helyetted másik!”, így ezeket elkezdték visszaadogatni a vállalkozóknak. 

Persze a fiatalabbak meg eleve úgy szocializálódtak, hogy ők a Janik. – Ami borzalmas károkat okozott a személyiségfejlődésükben.

És hogy mi a lényeg? 

Nem szabad visszaélni egyik félnek sem a helyzeti előnyével, mert vagy a piacnak okoznak ezzel borzalmas károkat, vagy saját maguknak. Sohasem tudhatod, hogy mi lesz holnap. 

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

close-up of a woman hands buying online with a credit card and a laptop, e-commerce concept

Webáruház indítása lépésről lépésre – Átfogó útmutató 2025-ben

Az online kereskedelem dinamikusan növekszik, így soha nem volt jobb idő webáruházat indítani. Ez az útmutató lépésről lépésre végigvezet a teljes folyamaton, a jogi teendőktől kezdve a termékkiválasztáson át a technikai megvalósításig és marketingig. Kezdők számára is érthetően, ugyanakkor a haladó e-kereskedők számára is hasznos tippekkel mutatjuk be, mire érdemes figyelni egy sikeres webshop létrehozásához...
Modern working table with laptop computer with tablet showing marketing planning

Mit csinál és mire jó egy marketing tanácsadó?

Ha vállalkozóként vagy cégvezetőként hallottál már a marketing tanácsadó fogalmáról, de nem volt világos számodra, mit is takar pontosan, akkor nem vagy egyedül. Magyarországon tényleg rengetegen hívják magukat „marketing tanácsadónak”, miközben sokan valójában csupán egy-egy platform (Google Ads, SEO, Facebook stb.) specialistái. Egy igazi marketing tanácsadó azonban ennél komplexebb gondolkodásmódot és sokrétűbb tudást hoz a...
Silhouette traveler hold lighting point to sky with night starry sky milky way is travel and nature

Mit tanulhatunk a Ferengiktől a marketingben?

Amikor a marketing és az üzleti gondolkodás témája szóba kerül, nem sokan gondolnak elsőre a „Star Trek” univerzumára. Pedig van egy olyan faj, akiktől a profit- és üzletközpontú szemlélet tökéletes iskola lehet minden vállalkozó és marketinges számára. A Ferengik, akiket leginkább a „Star Trek: Deep Space Nine” című sorozat tett igazán híressé, a galaxis talán...
Deep Learning AI: Empowering Businesses with Intelligent Technology

Mi a marketing AI?

Mint marketinges, menedzser, business coach és a pszichológiai mechanizmusok iránt érdeklődő, elképesztőnek tartom, hogy a mesterséges intelligencia (AI) milyen mértékben alakítja át a marketinget. Sokan csak a kezdeteinél tartanak ennek a technológiai forradalomnak, pedig a lehetőségek tárháza már most is szinte végtelen. Ha marketingesként, vállalatvezetőként vagy cégépítőként gondolkodsz, akkor számodra is hasznos lehet átgondolni, mit...

Itt érsz el

© Copyright 2025