Jól megy a céged? Holnap nem fog!

Főbb pontok

Oké, a címben talán egy kicsit túloztam, de valóban az a helyzet, hogy ha nem fektetsz folyamatosan energiát abba, hogy a céged jól menjen, akkor egy idő után abbamarad a jó széria. Lehet ugyanis bármilyen jó a terméked vagy szolgáltatásod, ha egyszerűen hátradőlsz, és nem foglalkozol azzal, hogy minél több emberhez eljuss, szépen lassan, de biztosan apadnak majd az eladásaid.

A piacon szinte minden területen óriási a verseny. Lehet, hogy ma feltaláltad a spanyolviaszt, és egyedüli uralkodó vagy, de bármikor megjelenhet a konkurencia. Innentől kezdve pedig folyamatosan bizonyítanod kell, hogy te jobb vagy, ha nem akarod, hogy minden vásárlód elhalásszanak előled.

Meglepően sok cégvezető esik abba a hibába, hogy a stabilnak gondolt helyzetben nem foglalkozik a haladással, előrelépéssel. Azt gondolják, elérték a kitűzött célt, most egy picit megállnak, megpihennek, és élvezik, ahogy beérik a munkájuk gyümölcse. Ez alapjáraton nem is baj, de csak egy kisebb szünetet engedhetsz meg magadnak, ha nem akarod, hogy a piac szépen elmenjen melletted.

Mi kell a sikeredhez?

Ahhoz, hogy sikeres tudj lenni, három dologra van szükséged:

  • Jó termékre/szolgáltatásra
  • Erős marketingre
  • Folyamatos fejlődésre.

Ezek közül az első sok esetben adott. Persze vannak olyan ágazatok, amik igénylik a folyamatos fejlesztést. Ha a te területed is ilyen, akkor gyakorlatilag egy pillanatra sem szabad leállnod, folyamatosan újítanod kell, egy kicsit még többet, még jobbat nyújtanod a korábbiaknál, hogy mindig érdemes legyen téged választani.

A marketinget nem nagyon kell magyarázni: ez fogja eladni, amit el szeretnél adni. Ez nem egy egyszeri dolog, folyamatosan kell vele foglalkozni, ha azt akarod, hogy hatékony legyen, és stabil bevételt hozzon.

Csak 5775 Ft
kozepen

A fejlődés minden területen értendő: ahogy már említettem, fejlesztheted a termékedet/szolgáltatásodat, fejlesztheted a marketingedet, de akár a vállalati struktúrát is, a céges folyamatokat is, hogy minél hatékonyabb tudj lenni. Folyamatosan keresned kell a lehetőségeket, hogy még jobb lehessen a céged.

Mi történik, ha nem foglalkozol ezekkel?

Ha Te egy bizonyos szintet elérve hátradőlsz, és úgy döntesz, most nem teszel bele többet, egy ideig még elrobogsz a megszokott sebességgel, aztán egyszer csak azt veszed észre, hogy kezdesz lemaradni. Az eladások lassacskán csökkennek, a bevétel kevesebb lesz, és folyamatosan csúszol lefele.

Nagyon kevés olyan termék és szolgáltatás van, ami egyedi, amihez hasonló nincs máshol, másmilyen formában. Lehet a tied jó, de ha valaki más egy kicsit továbbfejleszti, a tied nem fog kelleni senkinek. Ne engedd meg magadnak azt a luxust, hogy átengeded a gyeplőt a konkurenciának, mert Te most úgy érzed, elfáradtál!

Ha most a csúcson vannak az eladásaid, az azért van, mert sikeres a marketinged. Ha azonban a kereket nem pörgeted tovább, az nagyon hamar látszani fog a számokon. A marketing olyasmi, amit folyamatosan szinten kell tartani ahhoz, hogy igazán jól működjön. Sőt, időnként új elemeket is bele kell rakni, hogy nagyot szóljon. Nem mondhatod azt, hogy oké, én ezzel a szinttel megelégszem, és nem tolom tovább a marketing szekeret, mert így a szekér egyszerűen meg fog állni.

Folyamatosan keresned kell a fejlődést: az új értékesítési lehetőségeket, az új üzleti stratégiát, új szolgáltatás lehetőségét, a terméked továbbfejlesztett változatát. Keresned kell, hogy miben lehetsz még jobb, min lehet még csiszolni, javítani egy kicsit. Fárasztó, de ez fogja biztosítani, hogy talpon maradj egy őrült tempóban változó környezetben. Ha te inkább leállsz és pihensz, elveszíted azt, amit felépítettél. Ne engedd meg magadnak ezt a luxust!


Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

close-up of a woman hands buying online with a credit card and a laptop, e-commerce concept

Webáruház indítása lépésről lépésre – Átfogó útmutató 2025-ben

Az online kereskedelem dinamikusan növekszik, így soha nem volt jobb idő webáruházat indítani. Ez az útmutató lépésről lépésre végigvezet a teljes folyamaton, a jogi teendőktől kezdve a termékkiválasztáson át a technikai megvalósításig és marketingig. Kezdők számára is érthetően, ugyanakkor a haladó e-kereskedők számára is hasznos tippekkel mutatjuk be, mire érdemes figyelni egy sikeres webshop létrehozásához...
Modern working table with laptop computer with tablet showing marketing planning

Mit csinál és mire jó egy marketing tanácsadó?

Ha vállalkozóként vagy cégvezetőként hallottál már a marketing tanácsadó fogalmáról, de nem volt világos számodra, mit is takar pontosan, akkor nem vagy egyedül. Magyarországon tényleg rengetegen hívják magukat „marketing tanácsadónak”, miközben sokan valójában csupán egy-egy platform (Google Ads, SEO, Facebook stb.) specialistái. Egy igazi marketing tanácsadó azonban ennél komplexebb gondolkodásmódot és sokrétűbb tudást hoz a...
Silhouette traveler hold lighting point to sky with night starry sky milky way is travel and nature

Mit tanulhatunk a Ferengiktől a marketingben?

Amikor a marketing és az üzleti gondolkodás témája szóba kerül, nem sokan gondolnak elsőre a „Star Trek” univerzumára. Pedig van egy olyan faj, akiktől a profit- és üzletközpontú szemlélet tökéletes iskola lehet minden vállalkozó és marketinges számára. A Ferengik, akiket leginkább a „Star Trek: Deep Space Nine” című sorozat tett igazán híressé, a galaxis talán...
Deep Learning AI: Empowering Businesses with Intelligent Technology

Mi a marketing AI?

Mint marketinges, menedzser, business coach és a pszichológiai mechanizmusok iránt érdeklődő, elképesztőnek tartom, hogy a mesterséges intelligencia (AI) milyen mértékben alakítja át a marketinget. Sokan csak a kezdeteinél tartanak ennek a technológiai forradalomnak, pedig a lehetőségek tárháza már most is szinte végtelen. Ha marketingesként, vállalatvezetőként vagy cégépítőként gondolkodsz, akkor számodra is hasznos lehet átgondolni, mit...

Itt érsz el

© Copyright 2025