Miért nem fut be sok nő vállalkozása?

Főbb pontok:

A férfiak kevésbé önérzetesek. Akinek nem inge, ne vegye magára. Régebben sokszor előfordult az – ma már nem, mert erősen szűrünk – hogy megbíztak minket a férfi vállalkozók, majd egy hónap alatt nem tudtuk felépíteni azt, amit jó esetben más 5-8 év alatt épít fel, így átmentek egy másik marketingeshez, akinél szintén 1 hónapig voltak, majd ezt még eljátszották 4-5x. Persze a beugrópénzt annyiszor fizették ki, ahányszor marketingest váltottak, így egy ilyen kör legalább 1 millió forintjukba volt, és ez még csak a szerződéskötési díj. Majd rájöttek a férfi vállalkozók arra, hogy a mi kezünkben vannak a legjobb helyen, és kilépés után akár fél évvel is képesek voltak felhívni, hogy kezdjük újra a közös munkát, mert a többi marketinges vállalkozó már a kérdésüket sem értették.

Ezt a hibát a hölgyek is elkövetik, de a nők 95%-a nem jönnek vissza. Persze ők egymás között elismerik azt, hogy nálunk jó kezekben voltak, mégsem jönnek vissza, önérzetből. 

Volt egy női partnerünk, aki hosszú éveken keresztül nem tudta beindítani a vállalkozását, így ránk bízta a teljes marketinget. Ilyenkor olyan vagyok mint egy hűséges kopó, csak online. Mindenre felügyelek. Az üzletasszony a beszélgetéseink után annyira fellelkesült, hogy váratlanul elkezdett Instagramon kommunikálni. Igen ám, csak a konkurens képeit töltötte fel a saját Instagram oldalára. Pár órán belül le is bukott, mert a konkurensek és követőik elkezdték kommentelni pár keresetlen szóval az Instagramját és talán még az Fb-re is átjöttek. Este kezdett bele ebbe a hadműveletbe, én pedig reggel 9 órakor vettem észre a bajt, szóval az igazi katasztrófa még megelőzhető ilyenkor. Gyorsan írtam a nőnek egy SMS-t: szia! Ugye le fogod törölni a képeket?

Jött is a válasz, hogy: ne én mondjam már meg, hogy ő mit csináljon és mikor. Nem dolgozott velünk tovább. 

Biznisz vagy önérzet? Miért kell az önérzetet behozni egy vállalkozásba? Mi állhat az erős önérzet mögött? Lépj ki a vállalkozói szerepből és gondold át azt, hogy a mindennapi működésébe mi az a terület, ami kiváltja belőled az önérzetet. 

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

Buyer choosing eyewear in a boutique.

A fogyasztói döntések új világa

Amikor a globális gazdaságot ma vizsgáljuk, nem kerülhetjük meg a kérdést: mi hajtja a növekvő magánfogyasztást egy olyan időszakban, amikor a világgazdaság általános növekedési üteme lassul? A Világbank 2025. júniusi előrejelzése szerint a globális GDP-bővülés mindössze 2,3 %-ra mérséklődik, miközben a háztartási kiadások reálértéken tovább emelkednek1. Ez a látszólagos ellentmondás rávilágít arra, hogy a modern...
Lightshow in Dubai showing how the world is evolving. Alif - Mobility Pavilion. Dubai Expo 2020

A fogyasztói magatartás mint stratégiai erővonal

Van valami rendkívül beszédes abban, hogy a világ bruttó hazai termékének közel kétharmadát ma már a háztartások közvetlen kiadásai adják. Ha összeadjuk az OECD országok 2024-es statisztikáit, a reál­háztartási jövedelem átlagosan 1,8 %-kal nőtt, miközben a magánfogyasztás volumene ennél is gyorsabb ütemben bővült. Ez a látszólag szerény szám mögött globális méretű igényszint-emelkedés húzódik meg, amely...
Good company is a phone call away

Miért nem jut egyről a kettőre a legtöbb hazai kisvállalkozás – és hogyan lehet ezt megfordítani?

„A vállalkozás nem sprint, hanem maraton” – szokták mondani, mégis, a legtöbb hazai kisvállalkozás úgy próbál célt érni, mintha egy akadálypályán kellene végigszáguldania bekötött szemmel. Gyakran hiányzik az irány, a stratégia, a rendszerszemlélet. Ehelyett a mindennapi túlélés diktálja a tempót, miközben egyre több energiát emészt fel az, hogy nem haladnak semerre. A kudarc gyakori oka...
business hand contract meeting with success agreement concept, professional businessman handshake

Magyar kisvállalkozások növekedése: 5 stratégiai pillér a sikerhez

Kevés gazdasági sikertörténet indul úgy, hogy a vállalkozó éveken át ugyanazt a hibát ismétli: minden kampányra, új ügynökségre, vadonatúj “killer feature”-re egyre kevesebb pénz és egyre több csalódottság jut. A magyar kisvállalkozói szektor történelmi ívét tekintve ez a jelenség érthető: 1990 után a piacgazdaságban hirtelen szabaddá váló terepen rengeteg mikro- és kisvállalkozás indult el stratégia...

Itt érsz el

© Copyright 2025