Magas szaktudású marketinges, még sincs tele a naptár?

Főbb pontok

Bár számos oka lehet, hogy miért nincs meg a megfelelő ügyfélszámod, én olyan szempontokat gyűjtöttem ki, melyekkel a leggyakrabban találkozom.

Alacsony EQ
Szerintem az üzleti életben, legyen szó marketingesről, ügyfélről, a legfontosabb az EQ fejlesztése. Bár EQ nélkül is el lehet érni sikereket akkor, ha az IQ magasabb, ám a sikerhez vezető út keserves lesz. Egy empirikus kutatás szerint, a magasabb érzelmi intelligenciával rendelkezők magasabb pozíciót tudtak betölteni a munkahelyükön annak ellenére is, hogy az adott posztra náluk sokkal alkalmasabb személyek is voltak. Szóval hiába van több tucat vizsgád, az ügyfelek sok esetben inkább veszik figyelembe az érzelmi intelligenciát, tudtukon kívül is. Magas érzelmi intelligenciára vallhat az, ha segítőkész és kedves vagy, mert empatizálsz a másik vállalkozóval pl. egy-egy Facebook csoportban.

Értékadás
Adj értéket. Ez a közösségi média marketing alapja. Vagyis, igazából az emberi kapcsolatok alapja lenne ez, amit a netre adaptálunk, pl. Facebook csoportokba. Ha mennek az emberi kapcsolatok, akkor a közösségi médiát is jól fogod tudni használni. Ha nem megy, akkor olvasgass szociálpszichológiáról szóló könyveket, járj el önismereti csoportokba. Ha nem szeretnél változtatni a személyiségeden, keress magad mellé olyan embereket, akik jók az emberi kapcsolatokban pl. sok barátjuk van, így a közös tudásotok fog értéket adni. 

Ne csak egy csatornában gondolkozz
Gyakran látom azt, hogy a marketingesek egy csatornában gondolkodnak, pl. Facebook csoportokban, ahol magukat ajánlják. Sokszor tisztán látom azt, hogy támaszkodásról van szó. Ha a támaszkodó csak egy csatornára támaszkodik és az eltörik, akkor elesik. Az interneten megannyi lehetőség van marketingre. Blogolj, videózz, írj cikket egy ismerősöd oldalára, adj fel fizetett hirdetéseket Facebookon, Google Ads-ben, olvass fel cikkeket és töltsd fel SoudCloudra, szervezz rendezvényeket, írj e-bookot, csinálj valami érdekeset amire felhívod a sajtó figyelmét stb.

Csak 5775 Ft
kozepen

Szakbarbárkodás
Sok vállalkozótól hallom vissza azt, hogy egyszerűen nem érti amit a marketinges mond. Sokszor a marketinges nem képes több nyelven megszólalni, mert csak a szakmai nyelvet beszéli. Az ügyfél nem minden esetben kíváncsi az angollal kevert marketinges nyelvre, rövidítésekre. Regények, szépirodalmak olvasásával tudod magadat e téren fejleszteni.

Kicsontozás
Hagyd, hogy az ügyfelek téged találjanak meg, ne pedig fordítva. Gyakran látom azt, hogy a marketinges ráugrik a vállalkozóra és leszedi a csontjáról a húst. Azaz, ő jobban akarja a megbízást, mint az ügyfél a marketinget. Ebből nem lesz hosszú távon fenntartható szövetség, mert itt kimondatlanul is, alá és fölérendelt viszony jön létre.

Van egy olyan mondás, amit én is évekig hangoztattam; szakmát lehet tanulni, az IQ-t és EQ-t nem. Ezzel ma már nem értek egyet. Igenis, hogy mindenki tud mindenben fejlődni! 

Mit gondolsz, neked van fejleszteni valód? Ha igen, akkor mi? Ha pedig tele van a naptárad, akkor jó minőségű ügyfelekkel van tele?

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

close-up of a woman hands buying online with a credit card and a laptop, e-commerce concept

Webáruház indítása lépésről lépésre – Átfogó útmutató 2025-ben

Az online kereskedelem dinamikusan növekszik, így soha nem volt jobb idő webáruházat indítani. Ez az útmutató lépésről lépésre végigvezet a teljes folyamaton, a jogi teendőktől kezdve a termékkiválasztáson át a technikai megvalósításig és marketingig. Kezdők számára is érthetően, ugyanakkor a haladó e-kereskedők számára is hasznos tippekkel mutatjuk be, mire érdemes figyelni egy sikeres webshop létrehozásához...
Modern working table with laptop computer with tablet showing marketing planning

Mit csinál és mire jó egy marketing tanácsadó?

Ha vállalkozóként vagy cégvezetőként hallottál már a marketing tanácsadó fogalmáról, de nem volt világos számodra, mit is takar pontosan, akkor nem vagy egyedül. Magyarországon tényleg rengetegen hívják magukat „marketing tanácsadónak”, miközben sokan valójában csupán egy-egy platform (Google Ads, SEO, Facebook stb.) specialistái. Egy igazi marketing tanácsadó azonban ennél komplexebb gondolkodásmódot és sokrétűbb tudást hoz a...
Silhouette traveler hold lighting point to sky with night starry sky milky way is travel and nature

Mit tanulhatunk a Ferengiktől a marketingben?

Amikor a marketing és az üzleti gondolkodás témája szóba kerül, nem sokan gondolnak elsőre a „Star Trek” univerzumára. Pedig van egy olyan faj, akiktől a profit- és üzletközpontú szemlélet tökéletes iskola lehet minden vállalkozó és marketinges számára. A Ferengik, akiket leginkább a „Star Trek: Deep Space Nine” című sorozat tett igazán híressé, a galaxis talán...
Deep Learning AI: Empowering Businesses with Intelligent Technology

Mi a marketing AI?

Mint marketinges, menedzser, business coach és a pszichológiai mechanizmusok iránt érdeklődő, elképesztőnek tartom, hogy a mesterséges intelligencia (AI) milyen mértékben alakítja át a marketinget. Sokan csak a kezdeteinél tartanak ennek a technológiai forradalomnak, pedig a lehetőségek tárháza már most is szinte végtelen. Ha marketingesként, vállalatvezetőként vagy cégépítőként gondolkodsz, akkor számodra is hasznos lehet átgondolni, mit...

Itt érsz el

© Copyright 2025