Ezért szükséges a marketing-tanácsadás

Főbb pontok

Ha a cégeddel szeretnél nagy dolgokat elérni, ahhoz megfelelő marketingtámogatásra lesz szükséged. Ezt megoldhatod marketingcsapat kiépítésével, ám ha induló vállalkozásként költséghatékonyabb megoldást keresel, a marketing-tanácsadás lesz a legjobb választás.

Kezdjük azzal, hogy rögzítjük a tényt: a marketing olyan terület, amelyhez szakember kell. Sok cégvezető hiszi azt, hogy mindenhez ért, ebbe beletartozik a marketing is, mondjuk azért, mert volt egy ilyen kurzusa a főiskolán. Ez azonban kevés. Az online marketinghez tartozik az egyik leggyorsabban változó tudásanyag, így csak az képes kihasználni az ebben rejlő lehetőségeket, aki napról napra foglalkozik a témával, ismeri a trendeket. Szóval még egyszer, röviden: ha a cégeddel sikereket akarsz elérni, ahhoz kell egy marketinges.

A költséghatékony megoldás

Felvehetsz egy főállású kollégát, kiépíthetsz egy komplett marketingcsapatot, ám ez költséges megoldás. Egy keresett szakembert busásan meg kell fizetni, ha kizárólagosságot, nyolcórás munkát vársz tőle, egy team összeállítása pedig még ennek az összegnek is a sokszorosába kerül. Ha megteheted ezt, az szerencsés helyzet, vágj bele – ha viszont megfontoltan, okosan szeretnél költeni a marketingre, a marketing-tanácsadás a legjobb megoldás.

Miért jó egy tanácsadás? Mert olyan szempontokra hívjuk fel a figyelmedet, amelyek neked nem jutnának eszedbe. Ez nem gond, nem ez a szakmád, elegendő abban jól teljesítened, amivel a céged foglalkozik. A marketinges pedig hozzáteszi a saját tudását.

Személyre szabott megoldások

Mivel nincs két egyforma feladat, minden tanácsadás egyedi, személyre, cégre szabott. Az elején meg kell állapodni a célokban, meg kell nézni, ehhez milyen eszközökre van szükség, és mi az, ami ezek közül már rendelkezésre áll. Ha kezdő vállalkozást vezetsz, az első és legfontosabb a brand ismertségének, elismertségének növelése, ehhez bevált módszereket kapsz majd a marketingszakembertől.

Az együttműködés során megismerkedsz majd olyan kifejezésekkel, mint a SEO, a SEM, a PPC, a user experience, a linképítés, a leadgenerálás – hogy csak néhány alapszót említsünk. Ezekről egy jó marketinges megfelelő tudással rendelkezik, amelyből éppen annyit ad át az ügyfél számára, ami fogyasztható. Nem kell minden szegmens minden apró mozzanatával tisztában lenni, de ismerni kell az alapokat, amelyek meghatározzák a marketingstratégiát. Ezeket az alapokat fektetjük le közösen a tanácsadás során.

Közös a cél

Fontos lépés a targetálás, amelynek célja, hogy az információt, a terméket a legpontosabban juttasd el a célközönséghez. Ha ez rosszul működik, elégethetsz bármekkora összeget a marketingre, nem lesz eredménye. A targetáláshoz kell a jó szakember, aki felteszi azokat a kérdéseket, amelyekkel tűpontosan meghatározhatjátok a célközönséget.

Átnézitek a cég honlapját – azt felejtsük is el, hogy a cégednek 2020-ban nincs honlapja… –, majd optimalizáljátok azt. Kijavítjátok a hibákat, mert elhiheted, szinte biztosan vannak rajta. Fontos kérdés, hogy mely médiafelületeken „támad” a cég, ezt is kidolgozzuk egy tanácsadás során. Nem minden való a TikTokra, vagy az influenszerek kezébe.

Ha beindult a gépezet, meg lehet kezdeni a finomhangolást, azaz a remarketinget, a közösségépítést, a márkahűség megalapozását. Mindezekben is segít egy részletes marketing-tanácsadás. A cél közös: mindkét fél akkor jár jól, ha fut a szekér.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

close-up of a woman hands buying online with a credit card and a laptop, e-commerce concept

Webáruház indítása lépésről lépésre – Átfogó útmutató 2025-ben

Az online kereskedelem dinamikusan növekszik, így soha nem volt jobb idő webáruházat indítani. Ez az útmutató lépésről lépésre végigvezet a teljes folyamaton, a jogi teendőktől kezdve a termékkiválasztáson át a technikai megvalósításig és marketingig. Kezdők számára is érthetően, ugyanakkor a haladó e-kereskedők számára is hasznos tippekkel mutatjuk be, mire érdemes figyelni egy sikeres webshop létrehozásához...
Modern working table with laptop computer with tablet showing marketing planning

Mit csinál és mire jó egy marketing tanácsadó?

Ha vállalkozóként vagy cégvezetőként hallottál már a marketing tanácsadó fogalmáról, de nem volt világos számodra, mit is takar pontosan, akkor nem vagy egyedül. Magyarországon tényleg rengetegen hívják magukat „marketing tanácsadónak”, miközben sokan valójában csupán egy-egy platform (Google Ads, SEO, Facebook stb.) specialistái. Egy igazi marketing tanácsadó azonban ennél komplexebb gondolkodásmódot és sokrétűbb tudást hoz a...
Silhouette traveler hold lighting point to sky with night starry sky milky way is travel and nature

Mit tanulhatunk a Ferengiktől a marketingben?

Amikor a marketing és az üzleti gondolkodás témája szóba kerül, nem sokan gondolnak elsőre a „Star Trek” univerzumára. Pedig van egy olyan faj, akiktől a profit- és üzletközpontú szemlélet tökéletes iskola lehet minden vállalkozó és marketinges számára. A Ferengik, akiket leginkább a „Star Trek: Deep Space Nine” című sorozat tett igazán híressé, a galaxis talán...
Deep Learning AI: Empowering Businesses with Intelligent Technology

Mi a marketing AI?

Mint marketinges, menedzser, business coach és a pszichológiai mechanizmusok iránt érdeklődő, elképesztőnek tartom, hogy a mesterséges intelligencia (AI) milyen mértékben alakítja át a marketinget. Sokan csak a kezdeteinél tartanak ennek a technológiai forradalomnak, pedig a lehetőségek tárháza már most is szinte végtelen. Ha marketingesként, vállalatvezetőként vagy cégépítőként gondolkodsz, akkor számodra is hasznos lehet átgondolni, mit...

Itt érsz el

© Copyright 2025