Ki számít ma felnőttnek?

Főbb pontok:

Három fázisa van az életünknek. Gyerek, felnőtt, szülő. A gyerekkorral és a szülői státusszal nem foglalkozom, hiszen az egyik elmúlt, a másikat még nem éltem meg.

Rengeteg fel nem nőttel találkozom nap mint nap. A legnagyobb közös többszörösük a sikertelenség. Ha pedig valaki sikertelen, akkor általában görcsös is. Egy görcsös ember nem vállalja a gondolatait, érzelmeit. Ebből pedig az következik, hogy nem valósította meg önmagát mind érzelmi, mind racionális szempontból. A könnyebb utat választotta, a menekülést. Ők általában olyan munkát végeznek, ami nem a képességeiknek megfelelő, ahol nem érzik jól magukat. Ebből pedig az következik, hogy nem lesz kisugárzásuk. 

De találkozom egy csomó olyan vállalkozóval, aki játsza a felnőttet, a vezetőt, csak éppen a karizmatika hiányzik belőle. Karizmatikája pedig csak felnőtt embernek lehet. És tudod, hogy mi a vicces? Egy karizmatikus bűnözőre fel lehet nézni, lehet érte rajongani, tisztelni, míg egy jóravaló karizmatika nélküli görcsre nem szoktunk felnézni, őt nem fogadjuk el, mint vezetőt. Gondoljunk csak Darth Vaderre, Jokerre, Neganra, Jockey Ewingra. Ezek szupergonoszok, mégis általában szeretjük őket, ha más nem, kíváncsiak vagyunk a történetükre. 

A felnőtt ember a felelősséget is felvállalja. Sajnos ezzel is ritkán találkozom. A fel nem nőtt emberek önmaguk szemében mindig áldozatok. Gyakran hallom azt, hogy valaki másra hárítják a felelősségüket. Ezt dobta a gép, a sorsom boldogtalanságra ítélt, nem így alakult volna az életem, ha… És minél magasabb valakinek az IQ-ja, annál jobb kifogásokat tud magának gyártani.

A következő bolygón egy iszákos lakott. Ez a látogatás nagyon rövid ideig tartott, de nagyon elszomorította a kis herceget.

Ott találta az iszákost egy sor üres meg egy sor teli palack előtt.

– Hát te mit csinálsz itt? – kérdezte tőle.

– Iszom – felelte gyászos képpel az iszákos.

– Miért iszol? – kérdezte a kis herceg.

– Hogy felejtsek – felelte az iszákos.

Csak 5775 Ft
kozepen

– Mit? – tudakolta a kis herceg, mert máris megsajnálta.

– Azt, hogy szégyellem magam – felelte az iszákos és lehajtotta a fejét.

A kis herceg szeretett volna segíteni rajta.

– Miért szégyelled magad? – kérdezte.

– Mert iszom – vágta el a további beszélgetést az iszákos, és mélységes hallgatásba süllyedt.

A kis herceg meghökkenve szedelőzködött.

„Bizony, bizony – gondolta útközben -, a fölnőttek rettentően furcsák.”

Vajon az iszákos felnőttnek számít? 

Vállaljuk a gondolatainkat, az érzelmeinket és a felelősséget. Nincs mitől félnünk. Az utolsó utunkon lesz gáz, mert nem azt fogjuk megbánni amit megcsináltunk, hanem azt, amit nem.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

Automatizált adatgyűjtés és web scraping 2025-ben

Az üzleti életben nem a szándék, hanem az információ minősége és sebessége dönt. Aki naponta, strukturáltan és automatizáltan gyűjti a piacjelzéseket, az előbb látja a kereslet változását, a versenytársak árazását, a termékkínálat alakulását és a kampányok hatását – és gyorsabban húz hasznot belőlük. A web scraping nem „hekkelés”, hanem fegyelmezett adatüzemeltetés: digitális polcfelmérés, piaci radar...

Nem az ár tette luxussá: a Grey Goose születése és pozicionálása

„A Grey Goose csak egy sima vodka, amit a marketingesek nem tudtak olcsón eladni, ezért felemelték az árát, és hirtelen mindenki luxusnak hitte.” Ezt a narratívát sokszor hallani kocsmában, Facebook-kommentekben és még szakmai beszélgetésekben is. A történet logikusnak tűnik, mert illeszkedik ahhoz az ösztönös gyanakváshoz, hogy a prémium címke mögött gyakran puszta ármanipuláció áll. Csakhogy...

Webáruházi popupok: 30+ működő kampány és beállítás

A felugró ablakokról szinte mindenkinek van élménye – és véleménye. Mégis: amikor fegyelmezetten, bizonyítékokra támaszkodva és vásárlói élményre optimalizálva használjuk, a popup az egyik leggyorsabb konverziónövelő eszköz egy webáruház kezében. A kérdés nem az, hogy „kell-e felugró?”, hanem az, hogy kinek, mikor, mit és hogyan mutatunk anélkül, hogy megtörnénk a felhasználó fókuszát. Bloggerként, marketingesként és...

Felugró ablak kampányötletek webáruházaknak

A webáruházak konverziónövelésének egyik legolcsóbb és leggyorsabban skálázható eszköze a felugró ablak (popup) – ha jól célzod, jó ütemben jeleníted meg, és tényleges értéket ad a látogatónak. A felugró nem „hangos hirdetés”: akkor működik, ha a felhasználó szándékához illeszkedő ajánlatot, rövid kérdést, bizalomerősítő üzenetet vagy azonnali döntést segítő információt ad. Vállalkozóként azt látom, hogy a...

Itt érsz el

Keress bátran

Előadások tartását és podcast beszélgetéseket szívesen vállalok, illetve a sajtónak is nyilatkozom.
Sajtóreferenciák itt.

Idézz tőlem

Szeretem ha a gondolataimat idézik kiadványokban, weboldalakon, adásokban. Szívesen visszalinkellek, írj rám.

© Copyright 2025